› SSC › Allmänt snack › Träffar › Eftersnack Superstage 9/9
- Detta ämne har 28 svar, 2,061 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 2 månader sedan av
FeA.
-
FörfattareInlägg
-
10 september, 2007 kl. 17:46 #148551
Storm
DeltagareTrevligt med lite bilder!Är det ok om man lånar dom och lägger ut på typ evoklubben?
Inga problem 🙂
10 september, 2007 kl. 19:43 #148547simo
DeltagareKN – hur många gånger extra blev det för att knäcka FEA? ;)/J
Krävdes en helg dag för att ta sig förbi den rackarn 😀 😀
/U
10 september, 2007 kl. 20:12 #148542abd
DeltagareSer ut att ha varit en jämn tillställning, minst sagt.. :7
Jag satt och nötte upp F5-knappen på tangentbordet och hoppades på en ”säker-sol” väderprognos men kastade till slut in handduken, kändes inte bra att åka 270 mil och riskera få köra i regn som det såg ut ett tag. (dessutom typ hela resan ner i spöregn på r-däck) x(
Misstänkte att Fea skulle vara snabb, det gick så grymt stabilt i Challenge-banan, känns som att det vore kul att montera lite stöddigare coilovers på EVOn när man ser hur stabilt och välbalanserat det kan vara.
10 september, 2007 kl. 20:46 #148560STIred
DeltagareRiktigt grymma tider 🙂 Jävlar va sugen man blev nu.
/r
11 september, 2007 kl. 08:52 #148554FeA
DeltagareTack för en grymt rolig helg KN och alla andra, och för en jämn match. Mina frambelägg sa upp sej helt när vi hade ca 1,5 timme kvar att köra, så vi begav oss hemåt som snabbaste Subaru. Vi hann åka 8km innan KN ringde, det enda han sa var ”sex hundradelar, sex hundradelar…” 😀
Är jäkligt nöjd med tiden. Känns skönt att jag till slut kom under den retsamma tiden 1.27,00 :+ Dock så kändes 1.26-repan allt annat än bra – en missväxling plus att jag ladda alldeles för mycket, men tydligen så gick det ju ganska fort ändå 😮
Grattis KN till ”vinsten”, och till alla andra för jäkligt bra tider!
11 september, 2007 kl. 15:52 #148563Patrik K
DeltagareHärlig läsning, kul att det gick bra för er =)
Storm – goa bilder
// Patrik K – som funderar på att åka ner och fota SS
11 september, 2007 kl. 17:11 #148552Grusdraparn
DeltagareRiktigt imponerande tider ni presterade, gött jobbat! 🙂
Å hur fasen bär du dig åt Tommy? 😮/K – impregnerad
11 september, 2007 kl. 22:56 #148555FeA
DeltagareRiktigt imponerande tider ni presterade, gött jobbat! :)Å hur fasen bär du dig åt Tommy? 😮 /K – impregnerad
Stoneage is the sh1t! :7:+
Seriöst så är väghållningsbiten nå så fruktansvärt bra, har inte kunnat fått balansen och känslan i bilen bättre.
Bromsarna funkade alldeles utmärkt. När jag kom dit så hade jag 5-6mm kvar på beläggen, när jag åkte hem så var det typ 1-2mm kvar :+
Det är bara lite effekt som saknas för att det ska gå riktigt undan nu, och när den dan’ kommer så lär man väl även ska få införskaffa sej ett par STi bromsar för att få stopp på åbäket… 🙂
En sak är då säker – bilen blir kvar i mååånga år till :9
12 september, 2007 kl. 07:10 #148553Grusdraparn
DeltagareDet är bara lite effekt som saknas för att det ska gå riktigt undan nu, och när den dan’ kommer så lär man väl även ska få införskaffa sej ett par STi bromsar för att få stopp på åbäket… 🙂 En sak är då säker – bilen blir kvar i mååånga år till :9
Glöm inte att höra av dig när det är dags att fara till effektmetropolen Trollhättan så kör vi en lunchdate. 🙂
/Klas
12 september, 2007 kl. 08:00 #148562specialized
DeltagareGrymma tider alla 🙂
Speciellt FEA:s 😮 Åker du med orörd motor ?
Måste fått till en bra setup på D2: orna va ? 😉Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉12 september, 2007 kl. 09:16 #148556FeA
DeltagareKlas – Självklart gör jag det 🙂
Mattias – Ja, motorn är orörd. 3″ aga + dawes.
På D2’orna så har jag testat lite olika cambervinklar (kör nu med 2,2 grader), men framför allt experimenterat en hel del med höjden. Den vart rejält överstyrd i höga farter pga att jag inte har kunnat fått den så låg som jag vill i bak utan att det tagit i skärmkanterna. Men efter att dom vart rullad och breddad 3mm så går hjulen (215 R888)innanför, och jag kunde sänka ner bilen bra mycket mer för att på så vis flytta vikten bakåt.
12 september, 2007 kl. 09:46 #148548simo
DeltagareJag tror man får börja träna inför nästa år om man ska kunna hålla jämna steg med FEA, riktigt imponerade styrning 🙂 Alltid lika roligt när det blir en hundradelsstrid :7
/U – som ska jobba lite på väghållningen tills nästa år.
12 september, 2007 kl. 18:13 #148561Pedersen
DeltagareInga new-age med eller har de inte kommit i mål än?
12 september, 2007 kl. 22:24 #148557FeA
DeltagareInga new-age med eller har de inte kommit i mål än?
Brorsan min, Tobbe, följde med i sista stund även han. Med en STi 03’a så åkte han på 1.30,nånting med vanliga gamla trötta gatdäck med orginal väghållning. Motormässigt så är det 3aga + mappning.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.