SSC Allmänt snack Träffar Eftersnack: Tour Dalarna 2004 – en favorit i repris!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 29 totalt)
  • Författare
    Janne248
    Deltagare

Nyss hemkommen från Gustafs och Krookens stuga.
      Tack för alla som kom och gjorde denna träff till en trevlig tillställning, vi hade tyvärr inte tur med vädret men några var nöjda med att fått åka Go-kart på blöt vägbana (Kjell bla) så så hemsk var det inte!
      Kul att det kom så många ”nya” ansikten, ni försvann tidigt, tyvärr. Som regionsansvarig så hade jag tänkte ta lite namn, nummer och mail för på så sätt kanske hitta ett ”gäng” här uppe i Dalatrakterna som kanske vill hitta på nått och träffas, det har inte funnits så många aktiva fram till nu har det kännts som. Kanske har det ändrats nu?
      PM gärna mig om ni känner er träffad.

Bilder kommer så småning om. (läs tisdag)

EDIT: Har laggt upp ett album under Dalarna Galleriet snacka med Ozo om att lägga upp era Album där om ni vill dela med er av era bilder. Kommer att fylla på med restan av mina bilder snart.

Kommer säkerligen att skriva mer när jag är mer vaken och intrycken smält.

LegacyLarsa
      Keymaster

Jodå! det var en trevlig dag! Kul att det kom så många bilar, 16st!!!
        Tackar även Krooken för upplåtande av grillplats och snackstuga 🙂
        ”filmen” var riktigt bra och ser gärna en repris 🙂 😉
        Sen får vi hoppas att våran egen duracell-kanin hittade till Stockholm till slut!

Tack alla som ville komma, det kommer att bli en repris till nästa år, så det är bara att boka in!

Ska ta och dammsuga alla vägar under detta år, så får vi se om vi kan hitta på något nytt….

/Larsa 070 – 416 64 64 🙂

Groover
        Deltagare

Jag vill också passa på att tacka för en trevlig dag. Vädret får vi dock jobba på till nästa år…
          Eftersom jag avvek före midnatt: Fick 55:an 😮 plats i Duracell-Kaninen?
          Om svaret finnes jakande på ovanstående är det dags att skriva om vissa kapitel i fysikböckerna.

Den som ingen turbo har…
          han får åka utan bar

OzO
          Deltagare

>EDIT: Har laggt upp ett album under
            >Dalarna Galleriet
            >snacka med Ozo om att lägga upp era Album där om ni vill dela
            >med er av era bilder. Kommer att fylla på med restan av mina
            >bilder snart.

Nu kan alla som har gallerikonton skapa underalbum och lägga upp bilder. (Så får vi se hur många tomma/skräpalbum som dyker upp denna gång). Skriv vems bilder det är så jag vet när jag ändrar rättigheter igen! 🙂

(Som ångrar missen, men jobb på päronens landställe gick före)

_______________________________________________________________________________
            ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

SecretAgentMan
            Deltagare

…nu finns det grillbilder uppe från undertecknad, kommentarer skippar vi (skall ut i garaget). 🙂

Tack för en trevlig dag Janne och mr K!

/J

griml0ck
              Deltagare

Tack alla för en trevlig dag!

Micke råkade dock ge mig fel direktioner till konbanan, men som tur var åkte jag ju en timme tidigare än jag behövde så jag hann åka förbi en mack o fick hjälp o hitta rätt. Så jag hittade dit precis i tid.

Kom tyvärr bara två, förlorade med 0,24 sek ;( Man hade ju bara 5 varv på sig o sätta en bra tid. Han som kom etta körde en svart evo 6:a. Evo jockes gamla. Han satte en bra tid första varvet sedan stog han bara parkerad o väntade på att nån skulle ta den. Mitt första varv var bara tjosan, det var bäcksvart o det regnade väldigt kraftigt. Var inte lätt o se var konerna låg. Sedan på andra varvet så tog jag i lite för mycket o gick på konslakt :+ Men 3:e varvet fick jag till rätt bra o fjärde ännu bättre. Så då hade jag tagit hans tid tydligen. Så då körde han sin 2:a o tog min tid igen. Så då körde jag min sista o tog hans igen. Då hade han 3 körningar kvar o på sin 4:e så tog han min tid me 0,24 sek 😉 Fästet i däcken kunde man ju inte klaga på. Grepp körde faktist hela banan. Enda gångerna jag tappade fäste var när man plattade ut 1:an. Hade nog kunnat slipa till en 1-2 sek bättre med lite träning. Men han körde bra i evon måste jag erkänna. Trodde han skulle köra bort sig när han skulle börja jaga min tid men det gjorde han inte.

Hem vägen var rätt spännande oxo. Risk för vattenplanning: 100%. Man fick kryssa mellan vatten pölarna hela vägen hem. Jag helt slut när jag kom hem, så någon superstage blev de tyvärr inte.

Alla som är sugna o rasta av bilen ordentligt utan o behöva oroa sig för pensionärer i kurvorna kan anmäla sig till tierps tråden: http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=11&topic_id=5345&mesg_id=5345&page=

Om inte tillräckligt många anmäler sig kommer det inte bli nått. Jag skulle tippa på att en 10-15 bilar behövs. Alla som vill köra måste anmäla sig oxo så jag vet exakt hur många som kommer.

mvh J

PO
                Deltagare

Tack alla för en trevlig dag!!

//PO

christopher
                  Deltagare

Ser ut att ha varit trevligt trots vädret.

Var det kanske nån evo med också……..
                    Tycker jag känner igen 2 st evo åkare på bilderna…..kul.
                    /
                    fraSSe

Lt Dan
                    Deltagare

Tackar för en kanondag!
                      Är ledsen jag inte kunde stanna kvar vid stugan och grilla m.m. Ska planera lite bättre nästa gång!

Mvh Dan (Sti-03)

thehook
                      Deltagare

Tack alla för en superhelg, speciellt Janne och Larsa för arrangemanget. :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:P:P:P:P:P Vädergudarna får härmed en pungspark och ej ett tack! x( x(

Rackarns kul att så många kunde komma och att vägarna var så fina och relativt fria från andra traffikanter.

Blocken: ”Nej, tomaterna är slut du….!”

ExOrdis och Felbil: Fy satan vilken trevlig hemresa! Det finns trevliga alternativ till (äckel-)Rv 70!!! :P:D Dax att leta hus i Österfärnebo! 😉

Mvh / Krooken – trött efter drygt 70 mil i helgen, varav dryga 40 med aktiv körning!
                        Ps. Filmen kanske kommer snart… 😉

Edit: Tyrkfelsnisse…

ExOrdis
                        Deltagare

Kul som attan!! Tack till Dala-crew Kroken, Janne & Larsa.
                          Dax att styra upp väderbeställningen till SMHI nästa gång. 😉
                          Trevligt att se både bekanta och nya ansikten.
                          Sandviken gänget, kul att träffas, hoppas det blir mera cartrace.

Hemfärden var ju bitvis en härlig shakedown…

Block, dax att redigera in ljudet på ”filmen”.

”Aaaaaaa WRX STi!!!” osv.. :D:D

FeA
                          Deltagare

Tackar för en mycket trevlig helg!
                            Men till nästa år så tror jag nog att jag ska ta å gardera mej, Å TA MED ETT PAR EXTRA SKOR! 😉 Fötterna va inte skitsnygg efter X antal timmar i blöta skor kan jag ju säga…
                            Så får vi hoppas att det är torrt när vi ska åka cart, så ALLA törs åka 😀 😀

Leona
                            Deltagare

Utbölingarna från Evoklubben tackar för en mycket trevlig träff!
                              Hoppas att vi var så snälla att vi får komma tillbaka nästa år… om inte så för att Micke lämnade WO vid go-carten..;)

Jag vill även tacka Larsa och Herr Block för en trevlig tur längs Rexbovägen (som gick bra trots lite dåliga nerver i passagerarstolen)

Mvh Jenny o Micke

Blocken
                              Deltagare

Ja jädrarns sicken helkul helhelg! :D:D:D:D:D:D:D
                                12 av 10 poäng till alla som var med och arrangerade – TACK! – ingen nämnd, ingen klämd 🙂

Gokart i spöregn var ju lite spännande… Lavemang i varannan kurva blev lite blött till slut, men ”de’ va’ sschhöööööööönt”! :);)

Krooken: ”…Jag dricker ogärna ur Tetra…!” 🙂

Kjelleman: Visst fixar vi ljudinspelningen vettu! 😉

Pling plong! Ses nästa gång!

/AB

PS. Bilder kommer! DS.

Min STi http://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

Blocken
                                Deltagare
                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 29 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.