› SSC › Allmänt snack › Träffar › Eftersnack/undertiden STORTRÄFF 2007
- Detta ämne har 95 svar, 8,150 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 4 månader sedan av
b20mannen.
-
FörfattareInlägg
-
25 maj, 2007 kl. 13:27 #147106
LegacyLarsa
KeymasterEnl mina källor så åker Jonaz en blå kärra sedan ett gäng veckor :)/U
Har från säkra källor hört samma sak..
Typiskt att man ska sabba foten../Lars
25 maj, 2007 kl. 16:13 #147119Maddis
DeltagareJ – stänger av telefonen :+
Varför då? Tror du att det fylls år ikväll??? 😀 😀 😀
25 maj, 2007 kl. 19:46 #147179Mork
DeltagareJaha .. hemma i storstan igen, man får tacka för en riktigt nice dag på banan.
Lite vad som hände oss under dagen 😉
3:e varvet Kelta börjar ladda på lite mot slutet av depårakan—– sen meeeegaaa pyyyyys där släpte slangen till intercoolern 😀 Ryktet säjer att Kelta hadde en bra avgassmäll och flamma på halv metern varvet innan
andra omgången Kelta laddar på men ”the Plane” är tok fett mappad så det bara bluddrar mer och mer och jag försöker kolla mappningen on the fly som det heter (4 punktsbälte tack) inte tillstymelse till data från bredbandslamban .. attans in i depå efter några varv tar loss den tyske spårvagnsbyggar lamban och konstaterar att kontaktdonet och hela skyddsstrummpan till ledarna var vattenfylda. Dränaget från AC tyckte visst att det var ett bra ställe att lägga vatten i;(
Sen fick man assistera i bromsbeläggs byte på lagom inrostade GT ok
Efter det kommer det in två imprezor efter varandra som båda hadde konstiga oljud från turbon 🙁 aj aj .. tog en snabb koll på Keltas ”reserv” hmm spjäll axeln till wastegate’n kärvade på båda den ena tok ladda och den andra lätt allvarligt men stängde troligen inte riktigt, Funkade 5-56an och lite knackande ??:-)
Hinner knappt hallsa en cola så kommer SurBarbro med en låda där 1:an inte vill ack ack
Sen fick jag runda banan lite med the plane .. ack vad fett hon går men ligger riktigt fint. Det var riktigt gött att tvingas styra rumpan några gånger med högerfoten a´st 46 (ta med dig skor för riktiga karlar nästa gång Maria :+ 😉 ) nästa såg prinskorvar av gummi rulla ut i gräset.
Jag vill köra aga diffat bak en dag..
Här ska mappas så fort lamban är fixadHoppas ni har det kul och blött nu lagom efteråt, har jag tid så dyker jag ner på söndag. Morgondagen tillbringas i Leksand tillsammans med familjen
// Mork (Mecken David)
PS blir väl sponsrad på ett SSI medlemskap snart, nån som har ett regnummer till övers ;)DS
25 maj, 2007 kl. 20:53 #147148Nikke McRae
DeltagareEfter det kommer det in två imprezor efter varandra som båda hadde konstiga oljud från turbon 🙁 aj aj .. tog en snabb koll på Keltas ”reserv” hmm spjäll axeln till wastegate’n kärvade på båda den ena tok ladda och den andra lätt allvarligt men stängde troligen inte riktigt, Funkade 5-56an och lite knackande ??:-)
Hinner knappt hallsa en cola så kommer SurBarbro med en låda där 1:an inte vill ack ack
// Mork (Mecken David)PS blir väl sponsrad på ett SSI medlemskap snart, nån som har ett regnummer till övers ;)DS
Perfekt med en till Imprezadoktor som kan assistera SGM o Kvarnis. 😀
Tackar för hjälpen med Turbon, David! :*
Den laddade normalt igen efter avsvalning och en rundsmörjning av spjällaxeln./Niklas – som testade om laddtrycksspärren fortfarande fungerade. 😛
25 maj, 2007 kl. 23:47 #147175555_STI
DeltagareNu var det dags att var hem och sova 🙂 Tack så mycket för idag det var väldigt roligt att kunna träffas och köra så mycket, tack till tjejen också för att vi inte blev föräldrar just idag!
Stort tack för ni som fixade allting idag det var väldigt bra gjört, Endast fel jag märkte var att ni hade planerat för fel tidszon. I sverige kl 07:00 är för tidigt för människor 😉 (Undantag för Storfiskaren som började festa när han kom fram)
Tack också till Bilborsen för bilarna och Maria från Autoexperten som var snäll och hade bromsbelägg på plats så att Spike kunde förtsätta köra 😀
Några bilder från dagen som vanligt! :
Spike visar hur man spara lite vikt. Om man riva ut baksätet så lättar man bilen 160 kilo (1 kilo sätet + 79.5 kilo X 2 SSIare)
http://www.no-justice.org.uk/SSI/IMG_0551SML.JPG
Bilar mitt i natten. Det är säkert morgon nånannanstans 🙂
http://www.no-justice.org.uk/SSI/IMG_0552SML.JPG
Subarus på bana.. så skall det vara!
http://www.no-justice.org.uk/SSI/IMG_0561SML.JPG
Skål!!
http://www.no-justice.org.uk/SSI/IMG_0573SML.JPG
Sveriges mest nöjd parkeringsplats?
26 maj, 2007 kl. 05:51 #147184Niklas
DeltagareMan glömde vara lika smart som Jerry att stänga av mobilen och blev uppringd strax efter midnatt. Hann aldrig svara och sparade meddelandet till morgonen. Självklart fyllde man år. Era nötter. 🙂
26 maj, 2007 kl. 06:11 #147113simo
DeltagareGrattis Alien! 😉
/U – som oxå fyllde år igår..dock var alla telefonerna avstängda 😀
26 maj, 2007 kl. 07:13 #147095SecretAgentMan
Deltagareasg
…och min telefon var ostrategiskt nog påslagen…men jag var nog lika glad i mössan själv. Skål på er galningar!
/J – hälsar från kokarland
26 maj, 2007 kl. 10:21 #147100Palm
DeltagareTyckte det var en kanon dag, var ju några år sedan sist man var med på banträff med SSI och man har verkligen saknat det. Allt var som vanligt bra struktur på, inget som fallerar och allt bara flyter hela dagen till skillnad från andra märkesträffar. Bra ledning och bra deltagare i klubben 🙂
Jag körde 5 pass x 15 minuter det var nog lagom för vad mina däck och orginalbromsar på GT:n klarade kände jag. Dock har jag ordentlig träningsvärk eller vad det är i nacken, har problem att vrida på huvet idag 😀
26 maj, 2007 kl. 12:20 #147156specialized
DeltagareJag fyllde visst också år igår kväll 😀 😀
Mvh.Mattias – Som inte fick ledigt från jobbet 🙁
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉26 maj, 2007 kl. 15:11 #147118Manor
DeltagareMan glömde vara lika smart som Jerry att stänga av mobilen och blev uppringd strax efter midnatt. Hann aldrig svara och sparade meddelandet till morgonen. Självklart fyllde man år. Era nötter. 🙂
GRATTIS Alien ;-).
26 maj, 2007 kl. 20:17 #147120Kvarnis
DeltagareSå var man hemma igen efter nätt resa på 80mil, lelle drygt var det… brsitande sömn försökte kroppen ta igen första 40milen med ett blandat resultat….sen vakande jag till liv och insåg vad som höll på att hända några koffin tabletter 1km promenad, 30min sömn så var jag redo averka dom sista 40milen i bättre takt och i vaket tillstånd 😀
Lycka till med konerna i morgon :D, och tack för igår..synd att man tog för lite sprit med sig bara vart ju för dricka över :+
/Kvarnis som kanske får sova inatt när man inte behöver städa *host* Raul…:o :*
27 maj, 2007 kl. 06:50 #147170Desen
DeltagareDå var man i Skåneland igen, både jag och kokaren har fått en god natts sömn.
Det kommer ta ett tag att smälta alla intryck efter ens 30 första varv på en riktig bana med riktiga däck (slicks) :7 :7
Helt sjukt kul att få tillfälle att både testa sig själv och bilen på detta vis. Att man kunde ta kurvor så aggresivt och med så hög hastigethet med en orginalbil är imponerande. 😮 :+ Kändes manligt att ta Mjölbykurvan med riktigt 4hjulskas, få tillbaka greppet i utgången och bara skicka skea in i nästa.:+ :+Trevligt på banan och folk visade hänsyn och släppte förbi snabbare förare detta gjorde att dagen flöt på utan allvarliga incidenter.
Träffen blev även ännu bättre av att få träffa er alla, en del nya ansikten till nicknamen och en del återseenden från Emmaboda. Ni är ett heltokigt, trevligt, sjukt kul gäng att träffa. Hoppas vi ses igen i September på Emmaboda.
En STOR eloge till styrelsen och alla andra som lagt massor med timmar på att anordna Mantorp. Ni har gjort ett grymt bra arbete.
Hoppas ni har lika roligt på SAD idag.
Nu är dt dags att åka upp till garaget och ge Subban lite kärlek, det är hon värd efter helgens drygt 100 mil varav 30 hårda varv på Mantorp.
Och till alla som fyller år idag JAAAAMÅHAAANLEEEEEVAAA !!
/Andreas, Skåne, Kristianstad
http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
300 st posters av Block 1250kr
1st porrfilm 199kr
2st öl 28kr
Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!27 maj, 2007 kl. 18:00 #147109Janne248
DeltagareNu hemma!! Intryck kommer senare!
Ett ALBUM finns skapat under förarövningar för er som vill lägga upp bilder. Om allt gått rätt till så skall vem som helst (som har galleri i på http://www.impreza.nu) kunna lägga upp bilder. Mina kommer under veckan!
Frippes bilder ligger i denna tråd!
27 maj, 2007 kl. 18:35 #147126jeppe
DeltagareHemma igen och röd som en kräfta !
Superhelg och så kul att träffa alla igen
Konbanan var så kul och jätteroligt att se alla förbättra sig hela tiden, sen var det roligt att det var rejäl kö till körningen ända fram tills tidtagningen skulle åka hemSjälv började jag tro på att det var fel på tidtagningen 😀
0,53,2
0,53,2
0,53,2
0,53,2
0,53,1
0,52,8
0,53,1Längtar så till Emmaboda ! :7 😀 😀 😀 😀 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.