› SSC › Allmänt snack › Träffar › Eftersnack: Vårgårda flygfält 9/4-07
- Detta ämne har 57 svar, 3,232 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 6 månader sedan av
simo.
-
FörfattareInlägg
-
10 april, 2007 kl. 20:43 #146771
kamikaze
DeltagareGlömde tacka dig Mats för lektionen i hur man vänder en r-kokare på E-20 tur att det inte kom någon 🙂
11 april, 2007 kl. 04:19 #146727simo
DeltagareGoa bilder Oskar!
Snart e vi ikapp dig Mats…
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/V%E5rg%E5rda-%40-9-april-07/IMGP1424.sized.jpg/U – miniraggare
11 april, 2007 kl. 05:11 #146739Mats
DeltagareKamikaze & K&N – det hade varit jättekul om ni orkat lägga era bilder i Göteborgs ypperliga album som förebilden Mats skapat… Va’ enkelt det skulle bli att få se ALLA bilder ifrån träffen genom att bara kolla galleriet…Tack på förhand!Mvh Gnällspiken…………………..
Om ngn med rättigheter öppnar albumet lite bara så flyttar jag de med en gång/U
Fixat!
Ska ladda upp mina bilder pånytt så de kommer i rätt album.
Om inte de tomma albumen räcker så skapa fler.Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg11 april, 2007 kl. 05:19 #146740Mats
DeltagareGlömde tacka dig Mats för lektionen i hur man vänder en r-kokare på E-20 tur att det inte kom någon 🙂
R-mackor som inte använts sen hösten+snöblandat regn+öppen dccd… 😮
De va inte meningen o skrämma slag på dig. Ja brukar inte syssla med sånt… 🙁
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg11 april, 2007 kl. 06:03 #146728simo
DeltagareJa brukar inte syssla med sånt…
*HOST*
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/V%E5rg%E5rda200704/DSC_0006_web.sized.jpgMannen med häng 🙂
/U
11 april, 2007 kl. 06:54 #146741Mats
DeltagareJa brukar inte syssla med sånt…
*HOST*
Mannen med häng :)/UInte på E20 iaf 😉
Edit: På dem bilden så är jag nog mitt i en 360… tyckte det behövdes en innan mål också…
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg11 april, 2007 kl. 07:08 #146722Blocken
Deltagare11 april, 2007 kl. 07:41 #146734griml0ck
DeltagareTack alla som kom!Annars hade vi inte kunnat köra.Än en gång Johan du får lägga fler banor: Gärna i Stockholm.Blir inte lika seg på hemfärden.Underbart med alla foton och filmer.Känns som man själv kör.Tack, Mats för en bra uppstyrning.Jag kommer gärna tillbaka, men inte mitt i veckorna som ni prata om.Lite långt. Fast va´ fan…..Tränar lite mer med kärran. Sen kommer jag.Kul, Magnus, när vi bytte bilar. De såg lite snopna ut.Såklart också åkturen! Fast jag vill gärna hålla i ratten.Nästa Mantorp……Bokad och klar./ Catrine
Jag e inne på samma grej. Vi får stressa jeppe lite o försöka ordna konträff i fjollträsk oxo! 😀
11 april, 2007 kl. 08:48 #146742Mats
DeltagareLovade ju o skriva några rader om tillställningen.
Kanonväder verkade det bli när man vaknade kl 05.30 på måndag morgon. Duggregn o +2… Lysande. Fint väder i en vecka o den dagen vi ska köra så ska det komma snöblandat.Grilmock kommer ner till frukost kl 06.00. Cizzi hade dukat fram lite mackor och te. 06.30 börjar vi lasta lastbilen med partytält, r-mackor, stolar och fotogenkamin. Tuggarn dyker upp han med och när allt e klart så drar vi mot vårgårda.
När vi kom fram så börjar vi direkt med o lägga banan. Den mänskliga stegräknaren (grimlock)tar fram sin fina paint-karta o börjar lägga banan. Han har SuperStage måtten i huvudet… De e de inte alla som har. Redan nu börjar vi diskutera 360 snurren som grimlock vill ha med. Han får sin vilja igenom bara för han har fina diffar i sin bil som han vill prova. :*
Under tiden har K&N dykt upp också och vi får till banan riktigt bra. Åtminstone om vi får säga det själva.Folk börjar droppa in men av Tuggarns Ådi polare ser vi inte röken. Vad hände med dem Tuggarn?
Kl 09.00ish har vi förarmöte och sen kör vi ett följa-johan varv på banan. Spännande med 360 svänga när 5 bilar skall köra i kö…
Sen börjar körningen. Halt som attan var det. Prövade 2 varv med gat-toyosarna men tyckte det skulle funka bättre med r-mackor. Lagom när jag bestämt mig för o byta så kommer lappmöglet. Kanon! Så ska vi ha det. R-mackor o snöslask, kan inte bli bättre. Börjar med 2,5 i KALL tryck…
under hela förmiddagen så tyckte jag att jag inte fick nåt flyt i körningen, ingeting stämde o de va inte ens kul o köra. Allt blev bara fel. O halt var det. Värmen ville inte infinnna sig i däcken. Trots att jag prövade o värma däck i starten. 😀
Men sen kom Ulrik o räddade dagen. Han åkte med en sväng som jag tyckte gick hur dåligt som helst. Inga linjer, brett och ryckigt. Väntade mig o få höra en riktig utläggning om hur man inte skall åka. Det enda han säger är: Detdär gick väl bra. Inget direkt som jag märkte.
Hmmm, vad är då fel undrade man. Åkte med en sväng i Ulriks bil och fick väl en och annan ahaaa upplevelse. Sen blev det några svängar med egna bilen och det gick bättre o bättre. Släppte ur mer luft ur däcken och la mig på 2,3 varmtryck fram och 2,5 varmtryck bak.
Nu började det bli roligt att köra igen. De nya bromsarn från PEAN fungerade kanon och det var plötsligt svinskoj att köra igen.Då kom jag på felet som jag gjort tidigare under dagen. Skit i tiderna och linjerna. Kör o ha skoj istället. Linjerna kommer av sig själv bara man kommer ihåg o lyfta blicken o titta långt fram. Prövade till och med att vänsterbromsa lite i slutet av dagen. Det gick som sagt bättre o bättre ju längre dagen gick.
När vi sen kollade tider så var det ju allas våran K&N aka Simo aka Ulrik som vann, som vanligt. Frugan lär bli glad att han fick hem pokalen igen en gång. 😀
Lite snack efter prisutdelningen och sen plockade vi snabbt ihop banan och städade området. Tack till er som stannade och hjälpte till med städningen och allt, det brukar vara lätt att stå kvar ensam och städa när allt det roliga är slut.För o summera dagen så var det en lyckad dag. Jag fick till körningen mot slutet av dagen trots att flytet vägrade infinna sig på förmiddagen. Note to self: R-mackor som inte är använda på några månader+snöslask=svinhalt!!!
Tack Ulrik för att du hjälpte mig o få till körningen. Man ska ta i mindre och ha roligare när man kör. Då kommer tiderna av sig själv.
Bromsarna från PEAN var kanon. Jag kör med DBA4000 skivor och Carbotech XP8 belägg och Motul RBF600 vätska. Rekommenderas varmt som ett mellanting mellan orginal och Ulriks herrejösses Alcon bromsar.När vill vi köra igen? 😀
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg12 april, 2007 kl. 17:48 #146729simo
DeltagareFint skrivet!
När man vill åka nästa gång? Tja, imöra 😉
Fått nån ordning på tiderna?
/U
12 april, 2007 kl. 18:58 #146767zwift
DeltagareInte gjort så stora förändringar, förutom att ja satt i en annan stol och fyrpunktsbälte, och monterat ett 3″ avgassystem och en dawes.
Tyvär kändes inte körningen alls bra, fick inte till något flyt och absolut inga bra tider alls, kan kanske vara så att man försökte lite för hårt utan att bara ha kul å låta det rulla på…men satan så kul det var ändå!!Hoppas att det nya jobbe ska ge lite klirr i kassan så man kan få till väghållningen på bilen lite bättre, samt bättre bromsar å kanske en liten mappning hos Trollspeed,,,
Ser fram emot stor träffen,,=)
Tobbe/Borås
”mer konbana åt folket”
16 april, 2007 kl. 19:07 #146755specialized
DeltagareBra och roligt skrivet Mats 🙂 Hur går det med tiderna ? 😉
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉17 april, 2007 kl. 05:11 #146743Mats
DeltagareDe går la kanon…
Ja skaaa ta tag i det idag. Ska se om det inte finns lite tid över på jobbet idag. 😀Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg17 april, 2007 kl. 06:58 #146744Mats
DeltagareSkulle behöva lite hjälp med namn.
I börjanav dagen så skrevs tiderna upp med hjälp av de 3 nuffrorna i respektive reg. nr. Men senare så började forum-nick att användas.Så om följande personer kan ge mig sitt nick – reg nr så skall vi få koll på tiderna.
490
136
567
319 eller 314. Lite svårt o se
595Dessa är alltså era 3 sista nummer i ert reg nr.
Svara i denna tråden eller skicka ett PM/mail.Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg17 april, 2007 kl. 08:23 #146756specialized
DeltagareKanon Mats.. 😛 567 är jag 🙂
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.