› SSC › Allmänt snack › Träffar › Eftertjöt – isåka i Köööschwa
- Detta ämne har 22 svar, 1,346 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 11 månader sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
2 februari, 2004 kl. 15:02 #132554
SecretAgentMan
Deltagare>>PS. Fotografj-vlar, snart införs det ett pris för minst
>bild
>>i galleriet! Hiva upp dem i 1024 eller 1280 så fixar
>galleriet
>>en resize till 800*600 … 😉
>
>Ahaa, smaart hörrudu! Du kan även få dem i 2560*1920 om du
>behöver tapetsera om där hemma snart. 😉
>
>>Även ett stort tack till Grusdräparn som fraktade bil’n min
>till
>söping.
>
>Så lite så…nöjet var helt på min sida! 🙂
>
>>Ruskiga bilder ni tar pojkar, grusdräparn’ är rent av reGält
>(tm) elakt bra med kameran.
>
>Nja d vet i faan, tyckte allt att era var snäppet bättre å
>roligare.:o
> Men-men, jag kommer igen var så säker.
>
>Lelle sugen på isåka nu, nästa år får det bli dubbade
>endurosulor till Hyndan…om inte redan i år.:7Den goa blå himlen som jag inte fick på mina bilder….är det något filter ni kör med, eller har jag bara lyckats snedkn****t kamerainställningarna (som talesättet säger när man installerar lambdasonder :D)?
Jag är klar på att fotta isdräparn’ i alla fall. :7
/J
2 februari, 2004 kl. 18:30 #132566Grusdraparn
Deltagare>Den goa blå himlen som jag inte fick på mina bilder….är det
>något filter ni kör med, eller har jag bara lyckats
>snedkn****t kamerainställningarna (som talesättet säger när
>man installerar lambdasonder :D)?
>
>Jag är klar på att fotta isdräparn’ i alla fall. :7
>
>/JHehe…du får köpa dig ett sånt gött polarisationsfilter.:7
http://www.scandinavianphoto.se/item_img/49100.jpgMen? Du ska ju också skaffa grusmaskin, då kan du ju inte fota! Hjälmkamera isåfall.;-)
Smyg in ett litet tillägg i budgeten, madde märker inget. (Hon får nya ridstövlar & piska så får du en hoj) 😉19 december, 2005 kl. 06:19 #132559Manor
DeltagareYo Jerry, BloCC, Ozo, Mr Tall (med fru) samt reGäla (tm :P) små-Gävlar och andra Värsteråsare !
Det ser ju ut att ha varit en strålande dag även för er…trots pajmumsare och Fordar :D…jag gillade verkligen bild 56 of 63…när Duracells-Griml0ck äntligen fått slut på energin ;).
Vi i Stockholmsområdet hade också en trevlig dag, och jag hoppas att bilder samt film snarast möjligt når forumet.
mvh Mats N
PS. Nästa månadsträff kanske vi skulle försöka ta gemensamt någonstans mellan Stockholm och Värsterås. Det skulle vara j-kligt kul :).
PS2. Försökte just lägga upp detta meddelande…men det försvann i cyberrymden :-(…så jag gör härmed ett nytt försök.19 december, 2005 kl. 06:21 #132569MarieT
Deltagare>Klar klar klar Marie, bara man orkar som sagt. 🙂
Trevligt trevligt! 🙂>Det lär nog bli läskiga isvallar har jag en känsla av…
Nej, säg inte så… 😉>FASEN vilken rolig väg det var över skogen då – åkte och
>garvade bakom Tallen som övade på scandinavian flicks..hade
>fullt sjå att hänga på honom. 😀
Jajemän, den vägen hade jag SS på om mornarna när vi bodde i Lisjö och jag jobbade i Köping, då när vi hade den förra Legacyn. Gissa om det var kul att åka till jobbet! 😀
I sommar lär det bli en liten finrunda på de där vägarna, titta på lite kossor och inandas lantluften. Eller skrämma slag på nämnda kreatur och deras mindre glada ägare }(OT – är ni med på en filmkväll på fredag? Kanhända det slinker ner några varma inanför västen?! 😉
Samåkning på lördag låter hyvens! 🙂 Har du några bra förslag på sträckor och annat? Vi har köpt årets karta så vi får väl ta en planering… Ska vi klämma in oss i samma bil eller?
/Marie
19 december, 2005 kl. 06:21 #132568MarieT
Deltagare>Tack ni som hjälpte till att skotta och bära och knuffa och
>lyfta när jag tog i för hårt! Marie>> Ska vi skylla på
>felskrivna noter? 😉Ja, det får vi göra 🙂 Jag hörde nåt om ett krön som inte stod med! 😉
Tackar för åkturen i alla fall, det var himlans trevligt!Tackar Ozo för åktur också, lika trevligt det!
Det här med isåka är ju helt klart det roligaste man kan ha för pengarna så här års… Undrar om man inte ska ta en tur till Köschwa på söndag med om man hinner/orkar? SAM, är du med på det om du är hemma och har nån ork kvar efter en heldag i de värmländska skogarna? Du borde prova att sitta bakom ratten på vår familjevärsting när spikdäcken sitter på! 🙂
/Marie – endabruttanbakomrattenpåbananisöndags :+
19 december, 2005 kl. 06:21 #132557Blocken
Deltagare>
>Men vad gör ni här egentligen? 😮
>*asg* @ Grusdräparn! 😀 🙂
Här har vi dagens hårdaste bil:
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album94/DSC01214_copy.jpgTack alla som kom och gjorde träffen till vad den blev till slut! I början ska jag erkänna att jag var skeptisk, men efter en tur med Freddans släp + pickis blev allt bättre! (Grusdräparn har bildbevis i sitt galleri)
Tack ni som hjälpte till att skotta och bära och knuffa och lyfta när jag tog i för hårt! Marie>> Ska vi skylla på felskrivna noter? 😉
Gå på mål!
/BloCC
19 december, 2005 kl. 06:21 #132552SecretAgentMan
DeltagareKlar klar klar Marie, bara man orkar som sagt. 🙂
Det lär nog bli läskiga isvallar har jag en känsla av…
FASEN vilken rolig väg det var över skogen då – åkte och garvade bakom Tallen som övade på scandinavian flicks..hade fullt sjå att hänga på honom. 😀BloCC – Va’ ja’ me’ troooooooooor du? 😀
/J
19 december, 2005 kl. 06:21 #132548SecretAgentMan
DeltagareHujedamig en sådan trevlig dag på iiiisäääännnhhh. 😀
Herr och fru Tallberg med Ford-kamrat (tappat namnet) från Sura skall ha en stor eloge (jag lär åka en tur till elogeaffärn’ först bara) för dagens spektakel!
Allehanda bildbevis på det hela kommer att tankas upp här:
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/album92
Fordgängets uppslutning var i vanlig stil.. 😉
/J – lelle trött
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.