SSC Allmänt snack Träffar Eftertjöt – Svenska Rallyt 2004

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
  • Författare
    SecretAgentMan
    Deltagare

SGM med sambo, OzO och Tallbergs gjorde slag i saken och åkte mot de värmländska skogarna tidigt på lördag morgon.
      Det visade sig vara helrätt, med vintrigt väder (det såg mörkt ut länge med regn och slask).

Väl framme vid första sträckan ramlade Värsteråsligan på oss med sedvanlig smidighet (kompressortuta i en kvart eller så..).

Bilder finns här – man får ursäkta en viss brist på skärpa – ljuset var rätt kass.

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/SvenskaRallyt2004

/J – hade en trevlig dag i Hagfors

simo
      Deltagare

Ja, så var man hemma efter en helg full med tokigheter
        (avåkningar o ”lånade” skogsmaskiner osv) 😀 😀

Trevligt med lite kända ansikten i skogarna 🙂

Missade visst Stormare 😉 😀

/U

griml0ck
        Deltagare

Kunde inte åka har massa statistiska uppgifter jag ska redovisa på tisdag ;( Goda nyheterna är att jag ser ut att klara dom i tid nu. Men jag missade rallyt. Har hejjat framför TV:n istället 😀
          Fina bilder med klockrena kommentarer som vanligt 😛

OzO
          Deltagare

:D:+:D Grymma bildtexter!! Drack du upp vinslattarna under tid’n LR??

Tack vädergudarna för att det kom snö! Annars hade det int’ blitt nå’! Slösade bort lönen redan den 25:e på ljudprylar så det blev inte en hel helg med wally, men gla’ ä jag för dä!

Jävvligt kul att se WRC-bilera up close och stå och grilla med ett gäng banantokiga pöjks och tjejs i skogera! Fick räcka med en sträcka och en service, samt köa för att komma ut ur parkeringshelv-tet.

Får bli hyra grannens helikopeter nästa år! 😀

Up med fler bilder och texter nu, för jag har satt rättigheter på rally-albumet så ni som redan har konton kan skapa album och lägga up era bilder där.

_______________________________________________________________________________
            ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::

Tallen
            Deltagare

Tack alla trevliga Subaru-tokar för en trevlig dag i rallyskogarna! 🙂 Synd bara att det va så mycket folk så man knappt såg några bilar, men sällskapet gjorde att ju att det var bra ändå! Det var länge sen man skrattade så mycket i alla fall 😉 Avgasröret på grillen var bäst! 😀

Personligen så är jag helnöjd med mina nya kepor – en Svenska Rallyt-version och en Subaru dito :7

Servicen var helt klart mest sevärd med direktsändning från sträckorna på storskärm.

SGM & Co, tack också för kvällen framför tvn! Å tack tack för starkvarorna, Göran! 🙂

/D & M – somsovhelaförmiddagen 😉

P.S. Vi såg också Stormare!!! Kul med kändisar i skogen 😛

OzO
              Deltagare

SVTs rallysammandrag nyss… sämsta sk1t jag sett!! x(

Felklipp, dubbelklipp, avbrott. Sagofarbror som översätter (==snackar sönder) norska och engelska. Översätter t.o.m när det finns textremsa…?

Amatörer.

Överraskande kul dock att jag-vet-allt-Svanberg pratade varmt om rallyt. 🙂

::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::

svenneduva
                Deltagare

…Å andra sidan var SVT:s sammandrag 1433 gånger bättre än TV4:s 24 sekunder oinformativa reportage som var inklämt mellan Mats Wilanders uttalande om nån j**la tennismatch och alla fina målen som har gjort i Afrikanska cupen i fotboll! x(

–Svenne

LegacyLarsa
                  Keymaster

Håller med föregående talare, dock, var ”vi” (sörboligan) med i bild när de visade sista sträckan 🙂 två gånger!!
                    Skickar upp lite bilder imorgonkväll, orkar inte just nu, Det finns även massor av filmklipp som skulle kunna läggas upp men det skulle nog behövas lite utgående information om hur man gör det, till alla…

Kanske lägga upp ett album i galleriet för bara svenska rally-filmer?

/Larsa -som är duktigt trött just nu!

STI_Subba
                    Deltagare

Ser fram emot dina bilder och alla andras. De börja dycka upp lite nu. Hoppas det dycker upp lite mer film.

Vill tacka för ett mycket bra tid i Hagfors med alla som jag träffade och vara ute på sträckorna med. Hade #### kul! Och om man inte visste tidigare om Normen …… De gilla att ha Whiskey istället för ketsup på sina korv! 😀

/Kyle

OzO
                      Deltagare

>finns även massor av filmklipp som skulle kunna läggas upp men
                        >det skulle nog behövas lite utgående information om hur man
                        >gör det, till alla…
                        —-

Kikar i albumet… och det ligger 1,2,3,4 tomma album och 2 utan titel… *suck* Kom igen nu, se till att det blir rätt och snyggt… :+

Sen hur man lägger upp bilder/filmer borde framgå av texten på ”Add photos”-fönstret. Finns även ett par klienter att ladda ner till sin dator för att göra det ännu lättare. (Behöver ni hjälp trots det så maila webmaster). Dock finns det en max storlek på cirka 2MB för filer tror jag. Är inte säker, och orkar inte kolla nu.

Niklas
                        Deltagare

Annars går det ju i repris idag måndag 08:30 vilket aldrig är försenat så om du inte tänker se det tillsammans med frukosten på måndagmorgon innan jobbet så spelar man in reprisen istället och slipper se engelsmän som petar på kulor med långa pinnar. 😀

STI_Subba
                          Deltagare

Inatt var det grymt försenad! x( Jag tror inte att de började sända rallyn tills efter 01:15 imorse! Jävla snooker!!! Men de fina helikopter bilderna var snygga. Speciellt den när man titta rakt neråt över 3st jämn doserad s-kurvor medan man följer en bil igenom de. Mycket snyggt!!! :9

/Kyle

Sso
                            Deltagare

Orkade aldrig hålla mig vaken till sändningen i natt, 3 dagar i rallyskogen har den effekten på mig 🙂 Om helikopterbilder från s-partierna var från andra vändan på Sågen är jag nog med på bild, helikopterdjävlen följde åkarna precis där vi stod en bra bit o förstörde därmed mycket av ljudet för oss, men det får man väl förlåta, var djävligt fränt på plats iaf! 🙂 Tyvärr inga foton tagna på det partiet för min del, men en hel del andra bilder o filmklipp finns på min sida, http://rally.init5.net

7 SS o lördagens slutservice blev det iår, godkänt facit 😛

Snacket före om förbud på andra platser än publikplatserna visade sig vara kvalificerat BS, allt var som vanlgit på skogen, dock kan jag tänka mig att det var mer folk än vanligt på publikplatserna, för det var lugnt på övriga platser som vi var på 😉

/Stefan

Toni
                              Deltagare

>Snacket före om förbud på andra platser än publikplatserna
                                >visade sig vara kvalificerat BS, allt var som vanlgit på
                                >skogen, dock kan jag tänka mig att det var mer folk än vanligt
                                >på publikplatserna, för det var lugnt på övriga platser som vi
                                >var på 😉

Javisst!
                                I år var det helrätt att skippa publikplatserna. Av 5 sträckor under fredag – lördag så var vi bara på en av publikplatserna – och det var betecknande nog den sämsta totalupplevelsen den gången.
                                Att hitta egna vägar in på sträckorna gav oss mycket mer ”genuina” rallyupplevelser.

Söndagen så skippade vi haussade Sågen och Rämmen med åtföljande publik-kaos och satsade på SS16/19 istället där vi kunde parkera 400m ifrån sträckan och hitta bra ställen där man inte behövde trängas.

Totalt sett blev detta därmed ett av de bättre rallyn jag varit på under åren!

Toni

christopher
                                Deltagare

En kanon helg!!

Började redan på torsdagen med presskonferans hos Bror danielsson bil i Kalstad,lite ”pepptalk” med David Lapwort (Proodrive), motor byte på Arai`s bil, snacket med Karmin Singh (EVO 7 Malaisia) rally i dagarna 3, Solbergs panikmeck på transporten, galna norrmen, onycktra norrman, service platsen och det glada jänget som bodde i stugan.
                                  Först gången jag var glad att subban har så risigt halvljus var på hem vägen, det var det enda som funkade i snöstormen.

Bilder kommer i morgon kväll……gäsp.
                                  /
                                  fraSSe

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.