› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Egen tråd och egen låda…
- Detta ämne har 17 svar, 1,025 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 5 månader sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
28 april, 2004 kl. 06:08 #2491
OzO
Deltagare(Har haft häcken full så jag har inte hunnit skriva nåt) Mnjahapp, så är även min pil okörbar (pga SBS)! Har ploppat i en PPG hundlåda:
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/build/PICT1538_copy.thumb.jpg
…ok, jag fick lite hjälp av SecretJerry! Lite mer än lite faktiskt… 😉 Tokmek under hela söndagen och vips var det klart! Grymt impad och ett tack för jobbet J (I mean it)! (Även Freddy Crougar skall ha tack). Sa jag att jag bytte koppling själv? 😉
*krrrrsch* (ettan i) *krarrsssch* (…å tvåan) *skraaaaaaaap* (…å trean) *kruuuunnnch* (…fyran nästan i) *klank* (där fick man i motorvägsväxeln) *viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin* <- äntligen rallyljud! :7 Inget för vardagsbilen mao... 😀 _______________________________________________________________________________ ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::
28 april, 2004 kl. 06:18 #52588Niklas
DeltagareSkall bli skoj att höra bilen framöver. Nästan fler som har dogbox och 22B-vinge än vad det finns ”orginalare” kvar. 😉
28 april, 2004 kl. 06:56 #52574OzO
DeltagareMats, du kan få åka som första passagerare på parkeringen vid Mantorp om du vill! 😀
Det var skitskoj att se en låda + koppling bli hopbyggd, man lär sig väldigt mycket. Om jag inte hade vetat hur allt fungerar och ser ut under skalet skulle jag inte våga växla över huvudtaget med det ljud som uppstår nu. Jag går i körskolan nu btw för att lära mig växla hårt… Elvisstereon har åkt ur och skall sitta i en annan bil nu! 😀
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::28 april, 2004 kl. 07:29 #52587arikesti
DeltagareVarför gör ni denna ombyggnad, vad är viktigast om ni måste prioritera?
1. Hållbarheten?
2. Ljudeffekten?
3. Snabbare växlingar?Jag gissar på ljudeffekten:P 😛 😛 Erkänn… va va va ?? Erkänn
Är det inte lämpligt att sätta in ett brytatändningensomdomharpårallybilarsystem vid växlingar när ni har o-synkade lådor? För tar det inte lite väl lång tid innan motorn saktat ner till ”rätt” varvtal? Eller struntar man normalt i det?
Jag gissar att de små filmklippen där Burns”?” powerslidar inne på ett depåområde är var mans egendom i den här klubben. På dom låter nästan lådan mer än vad avgasnings-röret gör. :9 :9
Eller ska jag lägga upp dom för nertankning?28 april, 2004 kl. 07:48 #52575OzO
Deltagare>Varför gör ni denna ombyggnad, vad är viktigast om ni måste
>prioritera?
>
>1. Hållbarheten?
>2. Ljudeffekten?
>3. Snabbare växlingar?
—1. Hållbarheten
Jag har så pass påställd motor så att det är ett under att min koppling och låda har hållt i 10.000 mil. Jag vill kunna köra bilen utan att oroa mig över hållbarheten.Däremot hade jag inte behövt sätta i en dogbox, en 6-vxl STi hade funkat. Kanske en synkad PAR eller nåt annat. Jag har dock haft ett mål och riktning med min bil, så bara det bästa som jag kan få tag på vill jag ha. Och det är PPG.
Jag försöker plugga mig till vad som funkar bäst på en 99:a och vad som passar mitt mål och sen köpa utan att göra nåt förhastat/oprövat. Funkar ibland. Ibland får andra plugga… 😉
2. För att jag kan… 😉
Eftersom bilen numera inte är min vardagsbil och allt annat är gjort så varför inte löpa hela linan ut. Har satsat för mycket så varför sluta nu?Och japp, ljudet och det rykte en hundlåda har gör ju inte saken sämre… .;):D
Snabbare växlingar var ingen anledningar för min del i alla fall. dog + sinterkoppling gör väl iofs att det kommer på köpet om man lär sig växla nån gång…
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::28 april, 2004 kl. 08:28 #52586convoy
DeltagareOZO & SAM:
RESPECT !! 🙂
/m
28 april, 2004 kl. 08:29 #52584Xenomorph
DeltagareHm det låter intressant det här med dogbox låda.. Men vad går en sådan operation på ungefär, i runda svängar ?
28 april, 2004 kl. 08:42 #52581skytiskapilen
DeltagareFräckt Hundburen, när kan man få bjuda på lite fika? 🙂
/Andreas
http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
– Original Gangster –28 april, 2004 kl. 08:44 #52577SVARTEN
DeltagareGrattis Göran, nu är du en i gänget. Vi börjar bli flera 4st nu;)
Jag hoppas min låda bara blir nere på garantirep i 1 månad, sen skall vi piska dom runt banan….
/Christian
28 april, 2004 kl. 08:57 #52572maxan
Deltagare>Varför gör ni denna ombyggnad, vad är viktigast om ni måste
>prioritera?
>>2. Ljudeffekten?
hihihi.
Jag har redan lagt fram som förslag till OzO om att sätta fast kort och klädnypa som smattrar mot fälgarna.. Ni vet som man gjorde med cykeln när man var liten.. 😀
Subaru – AWD – All Well Driven28 april, 2004 kl. 08:59 #52583griml0ck
DeltagareGG! (Grattis Göran) 🙂
// mvh grim som oxo vill ha en WRC vinande låda 😛
28 april, 2004 kl. 10:25 #52578Wiklundh
DeltagareStenhårt Göran. :9
Ska bli roligt att se bilen på bana.
Sade du att din låda och koppling hålt 10.000mil verkligen.
Min koppling och låda på GT:n sade tack och hej strax efter 4000mil. 😮28 april, 2004 kl. 10:35 #52576OzO
Deltagare>Stenhårt Göran. :9
>Ska bli roligt att se bilen på bana.
—Blir tyvärr inte Mantorp (kanske kör lugna halvtimmen en gång) eftersom jag inte hunnit fixat en massa andra saker.
>Sade du att din låda och koppling hålt 10.000mil verkligen.
—Jepp, mätaren står på 9300 eller 9800 mil, kommer inte ihåg exakt, så nästan 10000. Har kört en hel del bana (hårt), ett par isträffar men bara ett nattrace. Växlar mjukt och tvingar aldrig in växlarna. Dubbeltrampar ofta (sitter i från hundkojjetiden).
Orginalkopplingen spar väl lådan lite och den har bara slirat en gång. Såg rätt sliten ut dock när vi tog ut den.
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::28 april, 2004 kl. 10:37 #52582Kvarnis
Deltagareahh fint att den sitter där nu 🙂
har ju vetat om det ett tag…
Ni får ju vara dumies så kan jag sen.. om det får bli nått i min silverpil 😀
är ju lite halv sugen på DCCD oxå….sen så vill jag ha högre uttväxling..den är på tok för låg för mitt lilla sommar projekt ;):D
28 april, 2004 kl. 20:03 #52585Rogga
Deltagare -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.