SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Eibach spring kit

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    griml0ck
    Deltagare

Halloj

Har kollat runt på Eibach fjädrar på engelska siter. Är dock lite fundersam ang. dessa fjädrar. Har läst dom ska fungera väldigt bra med alla impreza modellerna med original dämpare, men när man kollar runt på dom olika siterna så har dom olika priser och olika fjädrar på bilderna. Men alla har samma titel på produkten… :+

Graham Goode’s Eibach kit (£145.10 Eibach spring set euro spec car only -25mm):
      http://www.student.hig.se/~kp01jvm/impreza/eibach_graham.jpg

Tsl Motorsport’s Eibach kit (finns även på scoobynet men dom säljs via Tsl) (£170.38):
      http://www.student.hig.se/~kp01jvm/impreza/eibach_scoobynet_tsl_motorsport.jpg

Scoobymania’s Eibach kit (£131.60):
      http://www.student.hig.se/~kp01jvm/impreza/eibach_scoobymania.jpg

Säljer alla egentligen samma fjädrar fast dom använder olika bilder? Grahams fjädrar och scoobymanias ser ju i princip likadana ut fast grahams är lackade. Grahams står ju oxo att dom är speciellt för euro spec imprezan. Dessa är ju dessutom billigare än Tsl’s fjädrar. Fast deras ser ju klart snyggare ut. Men det är ju inte utseende jag är ute efter 😉 Hjälp någon?

mvh J

ExOrdis
      Deltagare

Fjädrarna på bilden i mitten ser inte ut att passa på en impreza över huvud taget. Annars ser väl de översta rätt ut. Försök att få mera uppgifter såsom diameter på godset och K-värdet. Om K-värdet ändras i förhållande till orginalfjädern kan dämparen knappast arbeta optimalt.
        Tyvärr saknar jag värdet för orginal-fjädern på GT´n MY-99-00, någon som har det?

Du vill nog gärna byta ut topplagringarna mot STi-varianterna om du
        nu köper hårdare fjädrar. Bara ett tips.

griml0ck
        Deltagare

Vad jag har förstått så ska dessa vara anpassade för original fjädrarna. Evo micke körde väl med dessa på sin impreza. Men tack för tipsen kjelle! Blir ju billigare o handla från graham än tsl oxo 🙂

En annan grej jag funderade över var anti-lift kitet. Är det någon idé ens o handla ett sådant efter man köpt dessa fjädrar?

offtopic: Fick du tag i group b filmen? Annars kan jag nog fixa över den åt dig om du har lust o låta datorn stå o tanka över en natt. Skicka PM vid intresse. 🙂

ExOrdis
          Deltagare

>Vad jag har förstått så ska dessa vara anpassade för original
            >fjädrarna. Evo micke körde väl med dessa på sin impreza.

Möjligt, inget jag har koll på. Larsa lr Micke vet säkert mera.

>En annan grej jag funderade över var anti-lift kitet. Är det
            >någon idé ens o handla ett sådant efter man köpt dessa
            >fjädrar?

I ditt fall skulle nog ett stötdämparbyte vara bra, särskilt om körsträckan överstiger 5000 mil(dom tappar faktiskt prestanda utan att läcka), om pengarna räcker så skadar det inte med nya uppgraderade topplagringar. ALK ger mest i orginalsättningen, men jag klagar inte på beteendet i kurvor eller på kursstabilitet i höga farter med dom monterade. 😉
            Eller såg det svajjigt ut under Dalatouren?

/K

jraberg
            Deltagare

med risk för att vara helt O.T
              vill bara passa på att säga att mina funkar bra och de börjar sätta sig nu, köpte eibach pro.kör dock med öhlinsare, så hur de funkar med orginal vågar jag inte svara på men jag skulle gissa på bra.
              🙂
              -jr

Strat
              Deltagare

Finns ingen euro gt i denna fjäderkonstantlista, men ett litet hum kanske man får:

http://www.ravensblade-impreza.com/techdocs/spring/spring.html

Wesslan
                Deltagare

Är också intresserad av av köpa fjädrar. Har kollat på dom där och Tein (GGS022?) men vet inte vilka man ska ha :/

Om du ska beställa så kanske vi kan göra det tillsammans för att minska frakten?

/Micke

Janne248
                  Deltagare

Tein (GGS022) funkar jätte bra med orginal dämpare. Jag har haft dem sedan påsk och är jätte nöjd.

Wesslan
                    Deltagare

Då kanske det får bli sådana. Vad betalade du och vart köpte du dom? Hur mycket är det dom sänker?

/Micke

Janne248
                      Deltagare

Köpte på Graham Goode.
                        Sänker c:a 30~35mm (enligt deras hemsida)
                        Kostade mig SEK 4428,50:- (kan ju ha ändras beroende på kursen)

Wesslan
                        Deltagare

>Köpte på Graham Goode.
                          >Sänker c:a 30~35mm (enligt deras hemsida)
                          >Kostade mig SEK 4428,50:- (kan ju ha ändras beroende på
                          >kursen)

Ok, det blir såpass mycket med tull och frakt eller?
                          Fjädrarna ligger ju på 2888kr. Ska kolla upp hur man kan få hem dom på bästa sätt.

/Micke

Janne248
                          Deltagare

Det blir ingen tull från England…EU vet du! 😉
                            Men om frakten verkligen var så mycket? Ja du… ska kika om jag har kvitto kvar! Komihåg att lägga på engelsk moms också -VAT 17.5%

Mitt kvitto ser ut så här:

GGS022 Spring set ~35mm euro ~30mm WRX 212.76
                            *FEDEX to Sweden 55.00
                            VAT 46.86

TOTAL 314.62

Wesslan
                            Deltagare

Kom på att det inte var tull från england men det som jag inte tänkte på var momsen. Då gick det ihop bättre 🙂
                              Tycker det är synd att det bara är sverige som lägger på momsen på priserna direkt, blir ju förvirrad när man kollar annonser utomlands 🙂
                              /Micke

design4cars
                              Deltagare

Om H&R är intressant så kan vi fixa det med lite rabatt.

sänker: Ordpris:
                                Subaru Impreza GFC, GC/GF >218Hkr 95> 50 2830 kr
                                Subaru Impreza WRX WRX STI > 265 Hkr 01> 35 2830 kr
                                Subaru Impreza Facelift WRX WRX STI > 265 Hkr 03>35 2830 kr
                                Subaru Legacy Turbo BC 91>97 25 2830 kr
                                Subaru Legacy Komb BE BH 98> 40 2600 kr

pm:a för pris & info.

mvh: Micke & Åsa

Wesslan
                                Deltagare

Nu ikväll monterade jag ett Eibach pro-kit på subban. Har inte hunnit testa så mycket än men den kändes bra påvägen hem från verkstaden.
                                  Senaste veckan så har jag monterat, dubbelljus (morette), större scoop, fjäderbenstag fram och nu nya fjädrar. Snart är det dags att göra något åt effekten 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.