SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor EJ207, piston slap, eller något annat?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Puggen
    Deltagare

Kund som har ett oljud, svår lokaliserat, låter från fronten , klipp ->>

Editering:

Det visade sig bara vara ett löst remhjul.

karlberg
      Deltagare

Testa att filma utanför bilen med huven öppen nära motorn engång 😉

Tycker dock att knacket man hör låter lite som min gjorde när ett vevlager givit upp :/

Mumin
        Deltagare

Töm oljan och filtrera oljan samt kolla olje filter efter spån. Låter lite som lager ras.. för att vara på säkra sidan riv ner tråget och kolla magneten..

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Puggen
          Deltagare

Läs ovan.

Fladric
            Deltagare

När ett ramlager var trasigt på min Impreza så knackade det bara när jag släppte ner motorn från ca 3000 till 2000 rpm. Då knackade det till kring ca 2500 rpm 🙂
              Hördes inget på höga varv!

important
              Deltagare

Asså, om det det ljudet är ett lagerras så blir jag orolig ^^
                Min låter exakt likadant fast det är helt borta när bilen är varm.
                Har kört 700mil utan försämring dock.
                Vet inte om man kan ha milda ras som går att köra så länge? later dock osanolikt.
                Jag tror du har en otät lyftare eller ett lite grövre pistonslap.

Jag la ju upp denna tråden, kola på den filmen, Samma ljud igen, är hur vanligt som helst.
                Men återigen, later den varm också så skall man nog inte resa utomlands med bilen iallafall.
                http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=95825&highlight=ej207

Puggen
                Deltagare

Läs ovan.

important
                  Deltagare

Aa, exakt detdär ljudet =)
                    Vad det är exakt skulle vara kul att veta, men det lär till 99% vara pistonslap för känner inte igen ljudet på ngt annat.
                    Men som du säger att den även låter varm är nog svårt att få bukt med utan att renovera.

Hur länge har den låtet?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.