Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35701
    Lilja
    Deltagare

      Tänkte kolla om nån kör ej20g med 207 topp.
      Hade tänkt köra så på min pärla och tänkte kolla om de är möjligt samt tips när jag skruvar isär allt , något jag behöver tänka på?

      #287739
      Turbovin
      Deltagare

        Vad är det för årsmodeller? Bultmönstret för insuget stämmer inte om du har insug från 1998 eller tidigare.

        Alltså är topparna från 1999 eller senare behöver du ett insug från den generationen. Är det dessutom Avcs på topparna och du har ett 99-00 insug behöver du ha 20mm insugsspacers för att solenoiderna ska gå fritt.

        #287749
        Lilja
        Deltagare

          Vad är det för årsmodeller? Bultmönstret för insuget stämmer inte om du har insug från 1998 eller tidigare.

          Alltså är topparna från 1999 eller senare behöver du ett insug från den generationen. Är det dessutom Avcs på topparna och du har ett 99-00 insug behöver du ha 20mm insugsspacers för att solenoiderna ska gå fritt.

          Har en catalunya “GC8E (September 1997 to August 1998)” min är 97:/ ingen verkar veta något om min bil / motor :s

          Toppen kommer från en type r v6 🙂

          #287740
          Turbovin
          Deltagare

            Det funkar inte med ditt insug då tyvärr. Tror även det skiljer på tomgångsmotor osv så funkar nog inte med nyare insug i bilen elmässigt.

            #287741
            Turbovin
            Deltagare

              V1-V4 hade funkat på din bil (Phase 1/1.5). Från och med version 5 är det Phase 2-motorn.

              #287750
              Lilja
              Deltagare

                V1-V4 hade funkat på din bil (Phase 1/1.5). Från och med version 5 är det Phase 2-motorn.

                Så men andra ord så funkar de inte med den toppen på min motor?

                #287742
                Turbovin
                Deltagare

                  Nej. Alltså topparna passar ju mot blocket utan problem men det är insuget som inte kommer att passa. Toppar från en V1-V4 hade passat rakt på.

                  #287751
                  Lilja
                  Deltagare

                    Nej. Alltså topparna passar ju mot blocket utan problem men det är insuget som inte kommer att passa. Toppar från en V1-V4 hade passat rakt på.

                    O byter jag insuget till ett som passar så passar det inte elmässigt

                    #287743
                    Turbovin
                    Deltagare

                      Näe tror spjällhus och tomgångsmotor skiljer mellan generationerna men kanske kan funka med nån adapter. Man skapar sig mycket jobb i onödan iaf.

                      #287752
                      Lilja
                      Deltagare

                        Näe tror spjällhus och tomgångsmotor skiljer mellan generationerna men kanske kan funka med nån adapter. Man skapar sig mycket jobb i onödan iaf.

                        Vad ska man satsa på för topp till ej20g? Samt är det en ovanlig motor? Hittar typ ingen info om den

                        #287747
                        Igge
                        Deltagare

                          Vad ska man satsa på för topp till ej20g? Samt är det en ovanlig motor? Hittar typ ingen info om den

                          Vad är du ute efter?

                          #287753
                          Lilja
                          Deltagare

                            Vad är du ute efter?

                            400-500hk

                            #287748
                            Igge
                            Deltagare

                              Då kanske det är läge att byta hela motorn istället för bara ett par toppar?

                              Är väl open deck och inte de kraftigaste stakarna/kolvarna

                              #287744
                              Turbovin
                              Deltagare

                                Catalunya verkar ju i stort sett va en UK turbo med lite små extra detaljer. Dvs som en äldre Impreza GT. Sti-toppar från en V3-V4 borde funka om du vill varva lite mer och få mer effekt. Annars räcker säkert originaltopparna helt ok om du inte ska jaga en massa effekt.

                                #287745
                                Turbovin
                                Deltagare

                                  Du lär ju ändå byta sprut i bilen och köper du inte plug-n-play utan ett som måste kopplas in så spelar det ju mindre roll vilket insug och toppar du väljer.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.