› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › EJ20G? trim tips!
- Detta ämne har 24 svar, 6,362 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 10 månader sedan av
Deleterious.
-
FörfattareInlägg
-
20 december, 2011 kl. 16:34 #233723
Timzzon
DeltagareTex:
http://www.creatix.se/aem-bredbandslambda-0-5v-inkl-sond/1693-0
Kan inte svara på om hur kvalitén är på den men den funkar nog bra 🙂
Dom kostar dock en slant.20 december, 2011 kl. 16:55 #233726Fricke.w
DeltagareAEM är vell ett av dom störe märken, när de gäller kvalitet, så är nog inga som helst konstigheter med den.
21 december, 2011 kl. 11:37 #233738Arvidz
DeltagarePerfekt!
Har ni några andra förslag på vad som kan vara fel?
21 december, 2011 kl. 11:55 #233717rigdab
DeltagareOkej! Vart får jag tag i en sån?
Kör 98!
21 december, 2011 kl. 16:17 #233724Timzzon
DeltagarePerfekt!
Har ni några andra förslag på vad som kan vara fel?
soppapumpen som inte klarar att flöda tillräckligt vid höga varv? 🙂
22 december, 2011 kl. 00:03 #233730Mäki
DeltagareTror du behöver få lite koll på laddet om du bytt avgassystem. Så sänk laddet och kolla att lambdavärdet är okej.
Mvh Marcus22 december, 2011 kl. 17:52 #233739Arvidz
DeltagareJag fick ett meddelande ifrån förra ägaren att en av hans tändspolar hade spruckit. Han hade då bytt till 4 begagnade, ska undersöka detta då det kan vara problemet. Annars kan soppan vara fel precis som du säger.
Okej, ska kika över värderna, tack!
22 december, 2011 kl. 21:16 #233727Fricke.w
DeltagareEtt lång sökt tips, efter att ha läst dina problem.
Vid 2 tillfällen då jag haft skit bilar för att åka till jobbet med, har jag råkat ut för symptomen att dom börjat missa vid gas när dom blir varm, efter som de var skit bilar 😀 hade jag inga planer på att kosta på dom nå pengar, men lyckades lokalisera felet till tänd kablarna, är ju så att om dessa blir gammal så blir de tydligen lätt överslag i dom till slut, som vill leta sig ut på blocket i stället för till stiften, jag såg inga uppenbara fel på tänd kablarna, men prövade ändå att tejpa dessa med ett par varv silvr/el tejp, på kablar och tänd hatar, bästa lösningen hade ju givet viss varit att köpa nytt, men hade ingen lust med de.
Så mitt tips till dig som du skrivit är att kolla över allt på tändningen.
Stift, tänd kablar, spole/spolar.23 december, 2011 kl. 12:52 #233740Arvidz
DeltagareJapp, tändspolarna hade ju gett upp förra gången och sen blev det ju bytt till begagnat som jag sa så det finns nog en stor risk att det kan vara dom. Ska kika över det!
Återigen till topic, fortsatta trimtips?
28 december, 2011 kl. 20:40 #233731Deleterious
DeltagareSlit upp din ECU o kolla om du har plats för ett chip, i så fall kan jag varmt rekommendera att du beställer från den här killen. http://bbs.scoobynet.com/780225-genuine-scooby-ecu-chip-upgrades-suits-classics-to-1996-a-13.html
Min 96a jobbade gick rätt sluskigt på orginal ECUn, vad jag tolkat det som spekuleras det mångt och mycket om att de är mappade för 100oktanig soppa. Andra hävdar att det inte fanns 100 i JP vid tillverkning utan kom långt senare. (om någon har riktig info angående detta så välkomnas det varmt.)
Kan tillägga att när jag körde hem bilen från england o tankade 100oktanigt i tyskland så var det märkbar skillnad 🙂Hur som helst, med chippet ipluggat så ”hostar” den inte det minsta. Samtidigt känns det som den fortsätter dra genom hela registret.
Detta löste iaf mitt problem 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.