› SSC › Annonser › Säljes – Delar › EJ257 longblock
- Detta ämne har 4 svar, 1,100 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 5 månader sedan av
STIred.
-
FörfattareInlägg
-
15 maj, 2006 kl. 09:33 #19769
SecretAgentMan
DeltagareEventuellt så skall Silverpilen få en sluten 2,2:a med riktigt innehåll, och då blir det en ”komplett” tvåhalva över (block och kompletta toppar, inget annat).
Naturligtvis kommer den att kollas upp så att allt är 100% innan försäljning, oljeförbrukningen jag har haft lite huvudbry över kan ligga i motorn.
Visar kompressionstest och ”leakdown”-prov på några underligheter så kommer den att tas isär och få nya kolvar (prislappen kan variera med vad köparen vill ha monterat, det är en senare diskussion).Topparna är portade, och har fått förbränningsrummet matchat mot den större borren på tvåhalvan (Engson Motor i Västerås har gjort detta).
Nya tätningar, frästa ventilsäten, och ventilspelet är justerat till 100%.
Motorn levereras med topparna monterade på blocket.Du kommer behöva ha en förstärkt låda (alt. 6-växlat), en koppling som orkar med det, en turbo och ett bränslesystem som klarar att leverera, det går inget vidare med det som sitter standardmonterat (visst går det, men det blir inte en kul motor).
På sansat laddtryck med en ”normal” turbo lämnade motorn 315 hk vid 6000 rpm (på hjulen, hos Trollspeed) och 525 Nm vid 3750 rpm, den är urstark i mellanregistret..vilket är ett resultat av standard GT-kammar, med vassare grejer så ökar garanterat toppeffekten men man går miste om botten/mellanregister.
Jag har möjlighet att ta hand om montering av motorn, och inköp av diverse delar samt montering av dessa om det så önskas.
Priset diskuteras mellan mig och köparen, och är som sagt lite beroende på vad som skall göras (men vi börjar i krokarna runt 25′).
/J
P.S. Motorbyggen är saker som kostar och tar lite tid, dagdrömmare undanbedes vänligen men bestämt.
2 september, 2006 kl. 14:49 #178350SecretAgentMan
DeltagareUpp och hoppa, kan säljas som den står (i stort sett komplett motor, spridare, kamrem, ett par spännrullar och kamkåpor och naturligtvis turbo och grenrör saknas) för 20′ rätt av vid snabba ryck.
Priset färdig och klar med smidda kolvar och stakar blir 15 till i stort sett.
/J
2 september, 2006 kl. 15:20 #178352STIred
Deltagare35 för komplett motor med smidda grejer låter ju sketbilligt tycker jag iaf, du får inte skänka bort grejerna 😉 😀
Hade man inte fundrat i andra banor hade jag nog köpt den med en gång 🙂
Edit: blir det 3 kokare byggda på äkta 2.2or kanske då? :7
/r
———————————————————–
I can live with the despair, it’s the hope that kills me2 september, 2006 kl. 15:31 #178351SecretAgentMan
DeltagareNej det vettefasiken – jag lutar just nu mer åt tanka-köra-ha-kul än reparera för att 800 Nm har totalrensat i drivlinan för sjuttielfte gången. 😀
/J – har sett alldeles för mycket av baksidan av mycket mos, går ju en känd cossie i mina krokar (och en ursnabb Audi med för den delen)..
2 september, 2006 kl. 15:37 #178353STIred
Deltagarestämmer ju iofs, men blir jävligt ballt mellan renoveringarna 😉 😛
600/600 är fina grejer :7 😀
iofs som sagt 35 för komplett motor klart lockande….Edit: sorry för ot föresten
/r
———————————————————–
I can live with the despair, it’s the hope that kills me -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.