SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Elektrisk eller mekanisk laddtrycksmätare

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Wallinen
    Deltagare

Har redan en mekanisk men undrar vilken som reagerar snabbast… om det nu är nån skillnad??

Tänker eventuellt byta till elektrisk för att få enhetlighet bland mina mätare.

/W

pannan
      Deltagare

Borde egentlinge var en elektrisk då man sätter selenoiden i motorrummet. Därefter skickas ifon via kabel till mätaren.

Men är lite osäker.

Wallinen
        Deltagare

Jo, jag är inte heller säker.

Den elektriska mätaren måste väl ha en motor som driver nålen då sensorn skickar signal medan den mekaniska känner av trycket direkt.

Är kanske inte så viktigt vilken som är snabbast utan det jag mest undrar över är så den elektriska inte är långsam och seg.

SecretAgentMan
          Deltagare

Defis elektriska är ruggigt rapp, och har inget fuffens för sig heller. 🙂 …å andra sidan hade inte den gamla analoga autometermätaren det heller.

Du kan nog vara lugn – när det är som mest aktivt mellan ratt och pedaler hinner man sällan hålla järnkoll på mätarna i alla fall (tack till Defi för peak och sampling :D).

/J

Wallinen
            Deltagare

Ok, då slutar jag oroa mig som du brukar säga och sticker ut o kör mer istället:D

Tack för inläggen båda två.

/W

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.