› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Emmaboda=)
- Detta ämne har 69 svar, 3,571 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
subarujohan.
-
FörfattareInlägg
-
19 maj, 2003 kl. 10:59 #82220
SecretAgentMan
DeltagareÄljen – Varför åker Szantos till ett 402-metersrace och halvgasar?
En sak bör du veta om rattlås – slutfarten blir i stort sett densamma, oavsett hur man startar (då våra ”normala” bilar inte accelererar värst mycket efter halva resan, jag åkte 140 knyck efter 201 meter, och 177 efter 402…) – och enligt rapporter fegade han inte i starten.
Om han nu har ~390 hk, så måste han ha:
* Släppt av….
* Kört med lägre laddtryck…
Båda fallen känns högst osannorlika. :p
Som referens åkte jag i mål med 177 km/h – då med en turbo som maxades runt 360 hk…teoretiskt….säkerligen hade jag inte mer än ~340 hk på den resan.
Men vad vet jag? 😀
hade du några fakta att backa upp ditt tjöt med, eller är det bromspappret från TS som gäller som ”hard facts”? 😉
/J – är allergisk mot USA-hästar
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen19 maj, 2003 kl. 11:08 #82259modulated
DeltagareHörde jag det nya ordet TS-trim 🙂 ????
// Patrick P.
19 maj, 2003 kl. 11:47 #82273Niklas
Deltagare>Äljen – Varför åker Szantos till ett 402-metersrace och halvgasar?
Han nöjde sig kanske med tiden. Varför gasa mer när man är bästa Imprezan? Ingen mening att försöka bli bäst 4WD då både Robban och JoCCe var med… 😀 😉
19 maj, 2003 kl. 11:49 #82285Niklas
Deltagare>Som referens åkte jag i mål med 177 km/h – då med en turbo som maxades
>runt 360 hk…teoretiskt….säkerligen hade jag inte mer än ~340 hk på
>den resan.Jag har inga bevis för hans bil. Sånt får han stå för själv. Jag är bara glad att den snabbaste Imprezan i Sverige rullar i Göteborg! 😀
19 maj, 2003 kl. 11:56 #82258Plogen
Deltagare>>Som referens åkte jag i mål med 177 km/h – då med en turbo som maxades
>>runt 360 hk…teoretiskt….säkerligen hade jag inte mer än ~340 hk på
>>den resan.
>
>Jag har inga bevis för hans bil. Sånt får han stå för själv. Jag är
>bara glad att den snabbaste Imprezan i Sverige rullar i Göteborg! 😀snabbast vid nästa rödljus eller vid nästa kurva…. Tycker den borde gå bra mycket bättre än Jerrys hemmapul 😀
/Plogen
Det man inte har i brallan har man i garaget 😀
________________________________Subaru Impreza ”Plogen edition”
Porsche 911 Turbo
________________________________19 maj, 2003 kl. 12:15 #82286Niklas
DeltagarePlogen: Kan man tycka, därför det hade varit skoj att se dem mot varandra. Fast sen har det så mycket med förare att göra, oavsett om det är 201m, 402m eller runt på Gelleråsen…
19 maj, 2003 kl. 12:44 #82240Blocken
Deltagare>Han nöjde sig kanske med tiden. Varför gasa mer när man är bästa
>Imprezan? Ingen mening att försöka bli bäst 4WD då både Robban och
>JoCCe var med… 😀 😉**********
Ööööööh VA? Kan intyga att Szantos INTE höll igen! Ska se om jag kan få upp den bilden jag tog när han har blårök runt alla fyra hjulen 🙂
/Ordf SFS
19 maj, 2003 kl. 12:49 #82274Niklas
DeltagareBlocken: Kanske skall sluta skriva massa inlägg och lägga upp bilderna…snart är det ju närmare till Emmaboda 2004 än 2003! :p
Och angående Szantos bil så är den väl värdelös då. Han får la ta en spårvagn nästa gång. Säkert dioderna i scoopet som gjort den så kass. Ysch ysch ysch…
19 maj, 2003 kl. 12:59 #82241Blocken
Deltagare>Blocken: Kanske skall sluta skriva massa inlägg och lägga upp
>bilderna…snart är det ju närmare till Emmaboda 2004 än 2003! :p
>*host* Ja, det kom ju från rätt käft!
Tycker du ska åka till evenemangen själv/personligen/Äljen in own high person, innan du bestämmer hur folk körde… Men det är ju bara vad jag tycker.
Åsså: 🙂 😉 :p 😮 :p 🙂 😀
Hälsn. AB
19 maj, 2003 kl. 13:22 #82221SecretAgentMan
Deltagare*fnissar*
Egentligen är det lätt att få reda på om effektsiffrorna är underliga från TS (om nu någon tvivlar fortfarande :p ) – det enda vi behöver veta är vilken turbo, och spridare (soppatryck är även det intressant) som sitter i bilen ifråga.
Inte svårare än så.
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen19 maj, 2003 kl. 13:47 #82255Kvarnis
DeltagareTja med liknande effekt fast 20bhp mindre så kan man åka 11.7 med en RA…
Finns ju två allt. 😉
Skit bakom ratten…eller under huven(under hjulen på RR’n) ;):D
Subaru Micke hade väl bara strax över 300 när han satte sin tid../Kvarnis
19 maj, 2003 kl. 14:12 #82284Niklas
DeltagareLAST EDITED ON May-19-03 AT 04:13PM (GMT)
>Tycker du ska åka till evenemangen själv/personligen/Äljen in own high
>person, innan du bestämmer hur folk körde… Men det är ju bara vad
>jag tycker.Jag har inte sagt att någon körde bra eller dåligt, det har jag ingen vetskap om. Men jag tycker vi kan ha lite vänlig(are) stämning inom klubben och gratulera då nya rekord sätts. Samma sak på andra forum, det är tex ett jävla liv på Zatzy angående JoCCe och hans ”dåliga” tider. Är ju värre hysteri än då Sverige skall ta femtioelva guld i friidrott och åker hem med skavsår, kramp och en norsk flagga som tröstpris.
Nu har han bästa tiden, oavsett hur dålig han eller bilen är. Då skall vi inte spekulera i varför han inte körde bättre utan vara glada för hans skull. Taggarna utåt, inte inåt!Glöm inte att ödmjukhet vinner i längden, även i öst. Annars är http://www.imprezabadass.nu säkert ledig…
Åsså: 🙂 😉 :p 😮 :p 🙂 😀
19 maj, 2003 kl. 16:56 #82222SecretAgentMan
DeltagareLAST EDITED ON May-19-03 AT 06:57PM (GMT)
>Tja med liknande effekt fast 20bhp mindre så kan man åka 11.7 med en
>RA…
>
>Finns ju två allt. 😉
>
>Skit bakom ratten…eller under huven(under hjulen på RR’n) ;):D
>Subaru Micke hade väl bara strax över 300 när han satte sin tid..
>
>
>
>/KvarnisMja, närmare 350 än 300 var det väl i Mickes (i alla fall när jag tjötade med honom när det begav sig). 🙂
Och vad gäller den ”RA:n” – den väger aningen mindre…och är annorlunda utväxlad (och ägaren är totalt spänngalen 😉 😀 )…
Jag får inte ihop slutfart och effektsiffror bara. 🙂
/J – En riktigt dryg jäkel. 😀
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen19 maj, 2003 kl. 17:08 #82256Kvarnis
Deltagare>Mja, närmare 350 än 300 var det väl i Mickes (i alla fall när jag
>tjötade med honom när det begav sig). 🙂
>
>Och vad gäller den ”RA:n” – den väger aningen mindre…och är
>annorlunda utväxlad (och ägaren är totalt spänngalen 😉 😀 )…
>
>Jag får inte ihop slutfart och effektsiffror bara. 🙂
>
>/J – En riktigt dryg jäkel. 😀
>
>Banträffsansvarig SSI
>Stolt ägare till SilverpilenTja kan ju ha varit 350 så vi får väl säga break even ;):D
Sedan så är som sagt farten inte allt för hög vs. antal Bhp…men tja äää va f-n rekordet är nu Szantos.. å rekord är till för att raderas ;):D
Jo visst är RA’n lättare nettar ~1160kg, sedan så är den annan utväxling som du sa…
sedan ang ägare/föraren..är galen….så måste jag tyvärr vara bredd att hålla med.Skulle bara veta vad han tyckte jag skulle stoppa under huven..
han är inte riktigt frisk den där Skotten… åka 11.7 med omappad ecu å allt…usch..usch :D..tur att man har ett hav i mellan annars så skulle man snart veta gränsen för motorn..å inte bara lådan 😉/Kvarnis
19 maj, 2003 kl. 17:08 #82275Niklas
Deltagarehttp://syclone.ath.cx/movies/rudskogen_ruf_ctr.avi
”1/8-mile versus a Porsche Ruf CTR…releases the throttle halfways, seeing the Porsche coming from behind and putting the pedal to the metal again. Spectacular! Rudskogen, Norway”Source: http://www.syclone.org
Trevlig film, undrar om fler kör så. Man kan ju undra…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.