SSC Allmänt snack Allmänt småprat Emmaboda=)

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 70 totalt)
  • Författare
    SUBIMPREZA
    Deltagare

Jag såg att i starten så var de inte många bilar som hängde på subborna=)hehe

omar
      Deltagare

Det e väl bara att gratta Szantos! Utvecklingen måste ju framåt på Impreza fronten också! Det stämmer att Impreza är ruskigt startsnabb bil, exakt samma bild som jag fått när jag ställt upp mot andra.
        Men men tiderna är till för att knäckas och visst ställer jag upp ifall det blir race, inga problem.
        Mvh Omar som svischade förbi 12.2 sekunders Evon 🙂

abd
        Deltagare

Kan säga att jag med min EVO körde med 173 km/h i slutfart ifjol på 402 m. Bytt avgas och 1,2 bar laddtryck var enda mod., 320-MAX 330 hk kan jag ha haft då.

Jag trodde att alla var överens om att TS motors bänk är alldeles bakom fjället fel…?

abd
          Deltagare

>Mvh Omar som svischade förbi 12.2 sekunders Evon 🙂

Vilken evo var det?

omar
            Deltagare

Magnus (Tyresö) med Prospeed steg1 paket. Två gånger faktiskt 😉
              Jag tror att han har en EVO6 RS Black diamond!

Mvh Omar

Thomas
              Deltagare

>*fnissar*
                >
                >Egentligen är det lätt att få reda på om effektsiffrorna är underliga
                >från TS (om nu någon tvivlar fortfarande :p ) – det enda vi behöver
                >veta är vilken turbo, och spridare (soppatryck är även det intressant)
                >som sitter i bilen ifråga.
                >
                >Inte svårare än så.
                >
                >/J
                >
                >
                >Banträffsansvarig SSI
                >Stolt ägare till Silverpilen

Spelar det någon större roll vilken effekt han har, det viktiga är väl att han har den hittills snabbaste tiden för en Impreza i Sverige, så innan du har slagit det tycker jag att du ska hålla ****! Upp till bevis annars är det bara mycket snack i liten verkstad.

OBS! Vet att du kan det mesta om Impreza och att du förmodligen är en jävligt trevlig kille, tycker bara det är konstigt att du måste försöka hävda dej genom att klanka ner på andra.. :p

omar
                Deltagare

Jag tycker inte att Jerry Klankar, det enda han påvisar är att det inte kan varit några 390-häst vid detta tillfälle.

Mvh Omar

Plogen
                  Deltagare

>
                    >Spelar det någon större roll vilken effekt han har, det viktiga är väl
                    >att han har den hittills snabbaste tiden för en Impreza i Sverige, så
                    >innan du har slagit det tycker jag att du ska hålla ****! Upp till
                    >bevis annars är det bara mycket snack i liten verkstad.
                    >
                    >OBS! Vet att du kan det mesta om Impreza och att du förmodligen är en
                    >jävligt trevlig kille, tycker bara det är konstigt att du måste
                    >försöka hävda dej genom att klanka ner på andra.. :p

Vi är väl alla på det klara med att han körde en snabb tid, det är inte det som är poängen. Poängen är att han påstår ha nästan 400 kusar i kärran. Bara för att SAM med flera ifrågasätter det betyder det inte att vi klankar ner!

Om jag säger att jag åker 10:or med min impreza skulle väl folk vilja ha bevis? Om jag inte kan presentera bevis kommer ni irfågasätta uppgifterna. Därför är frågan, vad kör Szantos med för turbo? Använder han orginalspridare? Har för mig att han sa till mig att det skulle sitta en VF22 i bilen när den var klar. Är inte hundra på det, men om det stämmer maxar turbon vid 360 HK och det finns inte en sportmössa att det är 400 kus under huven på den bilen!

/Plogen

Det man inte har i brallan har man i garaget 😀

Subaru Impreza ”Plogen edition”

Porsche 911 Turbo

Thomas
                    Deltagare

Visst är det diskutabelt om han har de hästar som det snackas om men det har ju ingen betydelse, de som tvivlar kan ju ta ut sina ”värstingar” och åka snabbare isåfall och DÅ bevisa motsatsen, det jag menar är att innan man gjort det så kan man väl hålla sina spekulationer för sej själv annars kommer denna site att hamna på samma nivå som zatzy mfl och det vore VÄLDIGT synd..

SecretAgentMan
                      Deltagare

Thomas – Szantos prestation på strippen är inte det som diskuteras egentligen, du kanske missar poängen något?

Jag åker 177 knyck (fortare alltså) med en turbo som inte ens i de vildaste drömmarnas land (USA då) genererar 390 hk…det är DET som är pudelns kärna.

Det jag vill få Äljen mfl att inse, är att TS Motors siffror verkar vara något optimistiska (mild underdrift) – men ingen vill riktigt inse detta – känsligt kanske då flera varit där och fått fina papper på det hela?

Som nybliven husägare har jag inte riktigt ekonomin för att riskera ras (finns inget som är elakare mot Imprezan än strippen), bara för att bevisa för er att min bil är tuff, hård och elak. 😉 Så det blir inget med det.

Men återigen för den som inte fattat poängen – Szantos kan helt enkelt inte ha haft 390 hk på den resan (om han inte nu släppte av som Äljen vill få det till, eller viktat ned bilen till 1800 kg), och med det inte sagt att bilen är kass – det är bromsbänken som är det.

/J

Banträffsansvarig SSI
                        Stolt ägare till Silverpilen

SecretAgentMan
                        Deltagare

>Visst är det diskutabelt om han har de hästar som det snackas om men
                          >det har ju ingen betydelse, de som tvivlar kan ju ta ut sina
                          >”värstingar” och åka snabbare isåfall och DÅ bevisa motsatsen, det jag
                          >menar är att innan man gjort det så kan man väl hålla sina
                          >spekulationer för sej själv annars kommer denna site att hamna på
                          >samma nivå som zatzy mfl och det vore VÄLDIGT synd..

Jag har redan åkt snabbare (på riktig strip)…slutfarten är det som visar hur mycket pulver som ruvar under huven.

/J

Banträffsansvarig SSI

Niklas
                          Deltagare

>Det jag vill få Äljen mfl att inse, är att TS Motors siffror verkar
                            >vara något optimistiska (mild underdrift) – men ingen vill riktigt
                            >inse detta – känsligt kanske då flera varit där och fått fina papper
                            >på det hela?

Vill du vara vänlig att visa eller citera mig där jag skriver att TS Motors siffror är korrekta? Jag fick själv 262hk i min bil som är helt orginal, tror du verkligen att jag skulle tro på hans siffror om de kom från TS? Jösses.
                            Han har själv varit med på träff där värdena från TS diskuterades, var han sen har mätt upp sin effekt får han stå för. Jag har bara sagt värdena som han berättat på Blackrace.

SecretAgentMan
                            Deltagare

*suck*

Du går ju till ytterligheter för att förklara den underliga slutfarten (i relation till den påstådda effekten, vilket är kärnpunkten) med antydningar om att det släpptes av på rakan, och att det inte satsades?

Jag måste ha missförstått någon/något, men när jag hörde hans effektsiffror så nämndes TS i samma mening. Och så många awd-bänkar finns det trots allt inte…har han haft motorn lös så är det ännu värre att det finns så konstiga effektsiffror på den.

Inte svårare än så faktiskt.

För mig är det redan ”Yatzy” här med övertro på vissa leverantörer baserat på helt fel saker, effektsiffror som skulle göra Prodrive gröna av avund, och allmänt tjöt om neonbelysning, fejkburar och SM i sär skrivning.

/J

SecretAgentMan
                              Deltagare

Men….nu till något som slog mig, och jag skäms lite…Szantos har ju aldrig själv i egen hög person sagt ett ord här, och DET gör att jag åtminstonde tycker det hela känns lite penibelt för mig i alla fall.

Det vore lite skillnad ifall Szantos själv basunerat ut bromsprotokollet, vilket han inte gjort.

Jag hakade upp mig lite på ~390 hk och låg slutfart, och missade detta totalt.

/J

Banträffsansvarig SSI

Niklas
                                Deltagare

>Du går ju till ytterligheter för att förklara den underliga slutfarten
                                  >(i relation till den påstådda effekten, vilket är kärnpunkten) med
                                  >antydningar om att det släpptes av på rakan, och att det inte
                                  >satsades?

Kärnpunkten är väl att han slog rekordet? Sen hurvida han har de hästarna han säger eller om det är glädjesiffror får du/ni/vi väl fråga honom om på JAPmeet? Kommer han på regionsträffen i juni lovar jag att jag skall ta en diskussion med honom och lägga fram det du skrivit Jerry så får vi se vad han säger då. Är väl ingen mening vi sitter här och bråkar om det, vi kommer ändå aldrig komma fram till om det är 295, 395 eller 495 hästar i bilen. Enda anledningen till att jag skriver 395 är för att han har sagt det och jag litar på vad folk säger.

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 70 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.