› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Emmaboda=)
- Detta ämne har 69 svar, 3,571 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
subarujohan.
-
FörfattareInlägg
-
20 maj, 2003 kl. 19:13 #82246
Janne248
DeltagareJag skall då försöka hålla mig mer på banan på Japmeet än Mantorp. Nu är man ju erfaren! 😀 eller?
/Janne
SSI Galleri
Hemsida20 maj, 2003 kl. 19:32 #82282Niklas
Deltagare>Vad jag tror SAM menar är att man inte köper en Impreza för att ställa
>ut på banträffar (eller klistra klistermärken på och vara tuffast på
>IKEA-parkeringen), utan för att KÖRA!Vad man gör med sin bil är väl ändå upp till var och en att bestämma? Skit ni i alla andras bilar och ta hand om era egna. Sådan mentalitet som nu visats är kanske en anledning till att ägaren till kombin inte känner för att skriva här. Vill han stylad och glänsa på parkeringen så låt honom göra det. Jag har inte sett honom eller kan minnas att jag (för nu tar jag personligen åt mig!) skriva något negativt om vad ni gör med era bilar.
Vad är SSI egentligen? En klubb för inbördes beundran för ”er” och där alla som har andra idéer än ”de rätta” blir hackkycklingar…eller är det en nationell märkesklubb där alla skall få vara med – så länge de har en Impreza?! Om man klistrar på märken på bilen skall det väl kvitta? Och vad fan har var man handlar sina möbler med SSI och hurdan ägaren till bilen att göra?Själv köpte jag Imprezan för att jag drömt om att få äga den bilen i flera år. Säkert fler med mig som känt så inför bilköpet. Då tänker man troligen inte köra på någon bana det första man gör och eventuellt ha sönder bilen pga orutin och brist på erfarenhet. Vill man stå på parkeringen första året, lära sig hur det funkar och titta på andra som kör, låt dem då göra det. Om man inte kan köpa alla de tuffaste grejorna som ”ni” har för att man inte har råd för att man har lån på bilen eller för att man har andra utgifter som äter upp lönen, då skall man väl inte behöva skämmas för att man lägger lite pengarna på det lilla som man kan få tag i och som man själv gillar?
Jag kan ha missuppfattat allt eller ha skrivit något dumt, då ber jag så hemskt mycket om ursäkt. Fortsätt gärna diskutera men förvänta er inga fler inlägg från mig. Mår dåligt av att hela tiden behöva försvara mig och mina modiferingar på bilen och det är det inte värt, ärligt talat. Tar en paus…
🙁
20 maj, 2003 kl. 19:43 #82237LegacyLarsa
KeymasterJag hoppas på regn till gälleråsen, då skall det tränas vänsterbromsning… 😉
ang. allt detta ni tjatat om, lägg ner! ni håller bara på med hypotetiska gissningar, vi har tiden och det får räcka, den som bräcker den lär väl få samma ”tjat”, men låt det vara till dess!
/Larsa
20 maj, 2003 kl. 19:45 #82230SecretAgentMan
DeltagareÄljen – du missade det jag menade med mitt inlägg ang. stationsvagnen (obs -> 😉 ) – jag förstår inte ditt resonemang med att åka och parkera på en banträff. MEN FAN VORE VÄL ANNARS, SOM BANCHEF OCH ALLT? Eller?
MEN, och här var själva grejen – jag tycker att det är PRECIS HUR JÄKLA SKITKUL SOM HELST ATT DET FINNS MED EN IMPREZA I TOPPEN PÅ UTSTÄLLNINGAR NUFÖRTIDEN.
Missade du detta, eller skall jag ta det igen med stor font i STi-rosa arial black?
/J – helt klart dagens elakaste, drygaste och mest osmidiga jäkel.
P.S. Eftersom Äljen inte begriper det, så är det lika bra att förklara det i klartext – vi driver med dig, och låter absolut var och en göra vad de vill med sina bilar (ja, vill ni smeta på neonljus, och plastkors i bakrutan är det eran huvudvärk).
20 maj, 2003 kl. 19:48 #82261modulated
DeltagareLAST EDITED ON May-20-03 AT 09:49PM (GMT)
>
>Själv köpte jag Imprezan för att jag drömt om att få äga den bilen i
>flera år. Säkert fler med mig som känt så inför bilköpet. Då tänker
>man troligen inte köra på någon bana det första man gör och eventuellt
>ha sönder bilen pga orutin och brist på erfarenhet. Vill man stå på
>parkeringen första året, lära sig hur det funkar och titta på andra
>som kör, låt dem då göra det. Om man inte kan köpa alla de tuffaste
>grejorna som ”ni” har för att man inte har råd för att man har lån på
>bilen eller för att man har andra utgifter som äter upp lönen, då
>skall man väl inte behöva skämmas för att man lägger lite pengarna på
>det lilla som man kan få tag i och som man själv gillar?Kan säga att när jag köpte bilen sa jag att den kommer jag aldrig att
plocka ut på bana, men ett drygt halvår senare hamnade jag dock på mantorp,
å jag kan säga dig att det var det bästa jag har varit med om. Sitter
nu och försöker ta mig till Gelleråsen när det är dags för Japmeet
även då jag är upptagen med annat egentligen. Å Alien, min bil är
helt original (iaf än så länge) så man kan minsann åka bana utan att
ha en massa tuffa saker under huven.// Patrick P.
21 maj, 2003 kl. 07:12 #82235Perra
DeltagareLAST EDITED ON May-21-03 AT 09:14AM (GMT)
Till att börja med så vill jag gratulera Szanto till den fina tiden! GRATTIS!! 🙂Sen till nåt annat där jag känner att jag inte kan hålla tyst, det känns som att det behövs en liten förklaring här:
>ÄljTärningen sa:
>Allan: Han kanske inte körde ”tills det rasar” då han hade 35mil hem i
>bilen efteråt. Inte alla som kommer dit och åker därifrån på en
>trailer.Om man inte vill riskera att rasa en Impreza när man kör rattlåsrace så ska man fegstarta. Dvs man tvärsläpper inte kopplingen från Xkrpm. OM Szanto hade varit rädd att rasa bilen t.ex. pga att han inte hade trailer med sig så hade han inte startat som han gjorde. Han höll INTE igen i starten. Däremot är det möjligt att han släppte av på slutet eftersom han fick en så pass _medioker_ slutfart. Men det såg inte så ut heller… (??)
Jag t.ex. kör INTE rattlåsrace eftersom jag inte vill ha ras på varken vxl-låda, drivaxlar, (insert random drivelinepart here: ). Dessutom är jag av den åsikten att du är en mycket bättre FÖRARE om du kan ratta din bil bra på bana än om du får en bra tid på strippen. Visst tusan är det coolt med Top Fuel men då är det ju inte förarna man är impad av, eller hur?
”LA8PV Över å ut.”
/Perra18 november, 2003 kl. 20:32 #82236SVARTEN
DeltagareSå grabbar, var inte så hårda mot Äljen. Han vill ju bara väl;)
Det är väl jättekul att någon slagit Mickes gamla rekord. Iof är det väl ingen större bedrift men ändå kul att någon täppt till hans stora mun;) Nu vore det väl en större bedrift om Szantos, som varit hos MLS de närmsta året och trimmat slagit en låg 12:a eller en hög 11:a med denna effekt som påstås vara i denna motor. Men men det är väl bättre att han inte gjorde det då det finns möjlighet för andra att göra det:D
Vilken seriös supparu-ägare stoppar in NOS i bilen:O Det är för mig helt ofattbart. Trimma ordentligt istället Szantos. Det är väl ingen F&F-bil du kör.
/Svarten
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi130
Snabbaste Imprezan 2003?
10 juni, 2004 kl. 18:40 #82238ExOrdis
Deltagare>LAST EDITED ON May-20-03 AT
>12:37 PM (GMT)
>
>Silver/lila kombin:
>http://albums.photo.epson.com/j/AlbumIndex?u=4062664&a=30684842&f=0Riktigt smakfullt och rått!! Inge svenssonkombi där inte.. 😀
Ang snabbaste Imprezan på strippen i Sverige, tycker jag
oavsett effektuppgifter att det är imponernde med en
kille som år 2003 håller sig ifrån datorer. Starkt!!
Lite Yatzy och MYCKET verkstad istället.19 december, 2005 kl. 06:19 #82247Manor
Deltagare…nä nu får ni vara lite snällare mot varandra pojkar…vi är ju alla på samma lag :-)…
Själv bidrar jag varken med bankörning eller med utställningsskick på bilen…dock drar jag runt med husvagn på somrarna. Vilken suverän bil vi har som klarar av ”rattlås”, bankörning, utställning och/eller perfekt bruks- och dragbil…och det året om. Hur många märken/modeller klarar av det?
Jag är inte speciellt aktiv i klubben, men har varit med från första mötet (medlemsnummer 9…vilket nummer har du Plogen :P) och läser allt på forumet och Subaru-mail-listorna…och är givetvis en fullt betalande medlem. Jag tycker att man har stort utbyte i det som skrivs, och inte minst av de mest aktiva (typ Ozo, Jerry, AlienDice etc.). Jag tycker att det skulle vara en förlust om en eller flera av er slutade att skriva på forumet 🙁 pga. påhopp (även om jag gillar att läsa påhoppen också ;-))…så skaka nu hand och var vänner.
Silver är föresten den snyggaste färgen, och det är KOMBI som gäller (helst med dragkrok) :D.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #82262subarujohan
DeltagareFaan snart är det dax=)
/Subarujohan
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.