› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › en bild på min nya motor
- Detta ämne har 30 svar, 2,958 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 5 månader sedan av
Wiklundh.
-
FörfattareInlägg
-
18 februari, 2004 kl. 07:51 #87240
SVARTEN
DeltagareJag förstod att Mattias och PM varit med i bilden och putsat lite extra. TurboCenter har ju aldrig varit mycket för puts. Hörde av Danne att du lämnat garaget hos dom för ett tag sedan pga lite saker ni inte kom överens om. Du kan ju alltid berätta vad som hände över ett pm.
Ps. När skall vi bygga den där bilen vi pratade om?;)Ds.
/Christian
18 februari, 2004 kl. 17:14 #87255omar
DeltagareCoolt micke, hoppas allt gar bra!
Vad ar det for turbo du kor med? Hur loser du vaxellads problemet?
Mvh Omar18 februari, 2004 kl. 20:16 #87249Subarumicke
DeltagareTubonetics T-61 Q-Trim PRO-axel,växelåds problemen har inte börjat ännu 😉 men har lite kontakter på att spec tillverka en Seqventiell 5 vxl… låda dock är Priset 200000 kr 🙁 ;( Men det visar sig vad som händer x(
Mvh.. Micke
18 februari, 2004 kl. 20:42 #87261griml0ck
DeltagareSka du köra riktigt fort på strippen funkar väl automat bäst? Vet jag såg nåt bygge från australien där hade dom satt i en forester automat låda i imprezan o dom körd en 9:a me den. Fast du kanske ville köra bana oxo då r automat inte så kul. Men det blir nog svårt o köra bana hur som helst om besten kan göra en låg 10:a.
19 februari, 2004 kl. 08:18 #87251Subarumicke
DeltagareChallack lådan vet jag inget om?? har en Hollinger drevsatts,samma sak tror jag
19 februari, 2004 kl. 12:04 #87260Kvarnis
DeltagareSkulle tro att den där turbon tar lite längre att spoola upp än 3000rpm ;):D
Fast jag misstänker att ALS kommmer se till att varven kommer fort 😉20 februari, 2004 kl. 18:43 #87256omar
DeltagareHollinger ar fina grejer, kommer sakert holla utan problem. Jag visste inte att du kopt drevsats sa darfor undrade jag hur du skulle losa det! Jaja lycka till!
Mvh Omar25 februari, 2004 kl. 19:01 #87252Subarumicke
DeltagareTackar för det!!!
16 mars, 2004 kl. 13:07 #87243Wiklundh
DeltagareHelrätt Micke, manuellt ska det vara.
Men lådan för 200 papp kändes riktigt dyr.
Dog-boxarna från chalak funkar inte i din bil annars då eller?16 mars, 2004 kl. 13:07 #87242Wiklundh
DeltagareGött mos.
Hoppas allt lirar för dig.
Mera bilder vore roligt som sagt.16 mars, 2004 kl. 13:07 #87246Subarumicke
DeltagareMassor är gjort åt motorn,hoppas på 1 hk mera en Santoz 😉
http://www.sdcracing.com/sidor/bilsport_scid.html16 mars, 2004 kl. 13:07 #87250Subarumicke
DeltagareJag har varit inne på Automat,men det är fränare med manuell!!!
16 mars, 2004 kl. 13:07 #87248Subarumicke
DeltagareTanken med motorn är att den ska ge massor med effekt och hålla !!,i början så läste jag på nätet osv… Postorder trimmning köp det och det så har du x hk osv.. ,men när jag kontaktade TCS så garvade dom åt mig 🙁 och Claus berättade hur vi skulle gå till väga,och förklarade om man ville ha det effekter jag sicktade på så skulle det byggas en RACE motor inget postorder kit.Visst tänkte jag,sen börjar det jobbiga Hmmm….. det är ju fränt med alla saker som man behöver osv.. och det börjar ju kosta stora belopp.En annan sak är ju att det är ju inte mycket som är kvar som är org… heller,Jag hakade på,och TCS har sponsrat mig på en hel del dyra saker så att det skulle vara möjligt att få motorn och saker till bilen som den är idag,i början av motor bygget så fick jag vara med och bestämma vissa saker,sen blev det Ö-råd? och dom fick bestämma allt 🙁 pga.. jag är ingen motor konstuktör det är ju dom!!! Rätt man på rätt platts, sedan kom PM Reckond in i bilden och dom har sponsrat med instalationen av rör+div byggnation+puttsning av allt som jag inte ens viste att det gick att gnida på? i dag återstår el- dragning 90% av de delarna finns,samnt lite småfix sen så ska den ju provstartas.Målet är att åka ifrån Postbilen,sen att ha kul ska om tid finns även ta en sväng på bana med för det är ju en Subaru :9
16 mars, 2004 kl. 13:07 #87244Wiklundh
DeltagarePar-engineering har en dog-box som verkar ok.
Tony Rigoli kör med denna låda så den borde väll hålla för ditt bygge?Spana in denna sida:
http://www.par-engineering.com/subaruws.htm#subaruwsdog19 december, 2005 kl. 06:19 #87253Manor
Deltagare>
>Ska bli riktigt roligt att se.
>Hoppas du piskar en och annan AWD bil på strippen. 🙂…hoppas att du piskar en och annan fram- och bakhjulsdriven bil också på strippen :P.
Blir den klar till sommaren?
mvh Mats N
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.