SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor En fråga angående shortshift

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    hellebjork
    Deltagare

Man har ju hört att drivlinan är som gjord i kartong i en GT när man väl börjar vålda lite. Jag har funderat lite på att stoppa i en spak med kortare lägen i lådan.

Törs man det med allt som dom kortare lägena medför (tänkte mest på påfrestning osv), eller sitter man där med spaken i näven efter ett tag? Det är ju lätt att hornen växer ut.

Mats
      Deltagare

En shortshift har inget med lådan och göra när det gäller hur bra den håller för vrid. Det är nämligen vridet som dödar GT lådan.
        En GT låda håller att köra trimmat med. Det finns det massa exempel på här i klubben. Men den går också att köra sönder med en orginal bil.
        Allting hänger på hur du hanterar lådan och bilen.

Mats
        Type R ’99

hellebjork
        Deltagare

En shortshift har inget med lådan och göra när det gäller hur bra den håller för vrid. Det är nämligen vridet som dödar GT lådan.En GT låda håller att köra trimmat med. Det finns det massa exempel på här i klubben. Men den går också att köra sönder med en orginal bil.Allting hänger på hur du hanterar lådan och bilen.MatsType R ’99

Det var just det sista jag syftade på, med en shortshift så blir krafterna när man dunkar i växlarna en aning högre. Men då vet jag att det inte är något att oroa sig över och att det bara är att smeta i en och se glad ut.

/matte

hellebjork
          Deltagare

Nu är den monterad, snabbt och bra gick det!

Lirkus
            Deltagare

Skönt som tusan e de 😀 Tack för hjälpen Helletomten!!

jontegt-08
              Deltagare

najs, stor skillnad? har också funderingar på shortshift 🙂

Lirkus
                Deltagare

Ja,,,eller ja tyckte det blev alldeles lagom. Inte för korta lägen. Jag trodde det skulle bli svårt å köra i början men det var inga problem alls.

hellebjork
                  Deltagare

Jag tycker det blev alldeles lagom. 🙂

IMPREZA FOREVER
                    Deltagare

Jag har hört att du monterade Amazon långspak med shortshiften!!
                      Blev det bra?? Moooooaahhhaaahaaa }( 😀

hellebjork
                      Deltagare

Jag har hört att du monterade Amazon långspak med shortshiften!! Blev det bra?? Moooooaahhhaaahaaa }( 😀

Vafan, har det redan spridit sig upp till apberget! 😉 Jag som skulle ha det som en sista modifikation för att köra ifrån dig i sommar.. typiskt 🙂

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.