SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt en fråga om dawes device!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    AK_Impreza
    Deltagare

vilken av dess alternativ ska man beställa?

1.Hybrid Boost Controller ($43+S&H)
      2.Hybrid Boost Controller with Deluxe Installation Kit ($55+ S&H)

Adam K
      Deltagare

Vet inte vad som ingår i ’with instllation kit’
        men jag hade inga prob med att installera utan, tror jag använde slangar från turboboostvisaren…

backfeed
        Deltagare

Det ingår 30″ silikonslang i deluxevarianten om jag minns rätt. Jag köpte utan men har inte monterat än, så jag vet inte om det var dumt. Men jag tror inte jag behöver det. 🙂

Addson
          Deltagare

2.Hybrid Boost Controller with Deluxe Installation Kit ($55+ S&H)

Den låter ju snabbast så varför ens fråga! 😀

Strat
            Deltagare

Nr 1 och slang från OKQ8 är minst lika deluxe 😉

backfeed
              Deltagare

Har jag missat nåt, jag har inte monterat min Dawes Device än (väntar på att byta min trasiga up-pipe), men så vitt jag sett i motorrummet så borde man väl kunna använda existerande slangar? Dvs ta bort t-korset och ersätta det med Dawes:en?

Strat
                Deltagare

Har jag missat nåt, jag har inte monterat min Dawes Device än (väntar på att byta min trasiga up-pipe), men så vitt jag sett i motorrummet så borde man väl kunna använda existerande slangar? Dvs ta bort t-korset och ersätta det med Dawes:en?

Absolut, men det kan ju vara läge att få dit ny fräsch slang tänkte jag bara. Kostar väldigt lite 🙂

backfeed
                  Deltagare

Jo, det är ju så sant. Jag tänkte bara bibehålla så original som möjligt så jag enkelt kan sätta tillbaka t-korset ifall bilprovningen av någon anledning skulle anmärka på Dawes:en. Men det går ju naturligtvis lika bra även med ny slang. 🙂

AK_Impreza
                    Deltagare

takk för alla goa tips gubbar 🙂

SecretAgentMan
                      Deltagare

…cheezus – jag som lade ned lite tid på att göra en specifik instruktion för just installation av dawes på imprezan – sök här på forumet.. 😉

/J

subban
                        Deltagare

…cheezus – jag som lade ned lite tid på att göra en specifik instruktion för just installation av dawes på imprezan – sök här på forumet.. ;)/J

okej tackar så mkt. var slö och orkade inte leta på forumet.

polaren läste och monterade dawesen och jag undrar nu i efterhand om det blev rätt… för att vara på den säkra sidan bara.

subban
                          Deltagare

…cheezus – jag som lade ned lite tid på att göra en specifik instruktion för just installation av dawes på imprezan – sök här på forumet.. ;)/J

okej tackar så mkt. var slö och orkade inte leta på forumet.polaren läste och monterade dawesen och jag undrar nu i efterhand om det blev rätt… för att vara på den säkra sidan bara.

(tänkte bara tillägga något jag egentligen tänkt skriva ovanför)
                            han kopplade iaf in den så som han haft sin solenoid ventil.
                            och tror han har sin elektroniska boost controller på samma sätt.
                            och tog bort några slangar och t-kors.

/ KRistoffer

Kalleman
                            Deltagare

Ingår gummislangar & ett t-kors till deluxe. Köp slangar på macken eller liknande skulle satsa på lite hårdare slangar än de mjuka gummi slangarna som ingår..

Hur blir det med vår deal AK ? 🙂

AK_Impreza
                              Deltagare

kom o hämta det kalle 😉

Manor
                                Deltagare

när man monterar dawes ska man koppla den på samma sätt som man monterar en solenoid ventil?

Typ…det finns massor av installationsbeskrivningar på NÄTET. Jag hittade denna instruktion efter 15 sekunder klickande http://www.dawesdevices.com/SDinstructions.html, men jag är iofs IT-proffs :D.

mvh Mats N

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.