Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
  • Författare
    Perra
    Deltagare

>>
      >>*håller tummarna*
      >>
      >
      >Båda två? Eller bara den ena? *asg*

HAHA!! TummarNA! Plural, BlaCC! 😀
      *asg*

Assazel
      Deltagare

Jag säljer 4st fälgar och 4st däck (monterat på)

Ingen aning om pris.. ge mig ett snittpris på vad de ligger på. (skoja inte nu med mig)

SecretAgentMan
        Deltagare

Du kan räkna med runt 3000:- för alla fyra, oavsett hur många tummar som är inblandade. 😀 *asg* @ BloCC&P-Värsting.

/J

Assazel
          Deltagare

ok. låter väldigt billigt.
            Nya fälgar + däck rör väl sig om 3-5000:-/ st annars väl?

SecretAgentMan
            Deltagare

Tillgång och efterfrågan styr – men du kan ju alltid prova att sätta ut en uppsättning originalhjul för 10’…(bäst att påpeka att jag menar att det kommer att bli svårt att sälja dem för det priset). 😉 😀

/J

Assazel
              Deltagare

ja fast jag tänkte mer på att man kanske tjänar mer på att behålla däcken tills de andra slits. För de är ju en viss omsättning på däck om man säger så.

SecretAgentMan
                Deltagare

Jupp, och man tjänar på att åka regummerade 15-tummare med, men det kanske inte är så kul?

Men i ditt fall – kan du tänka dig att åka 16″ med halvdant gummi (jag antar att det är standard Bridgestone RE010) istället för finfälgar på sommaren – så är det förmodligen bättre att behålla dem, än att kränga dem.

Många av oss har valt att köra originalhjulen på vintern (med vinterdäck naturligtvis) och skaffa roligare grejer till sommaren.

/J

Subbarist
                  Deltagare

>Jupp, och man tjänar på att åka regummerade 15-tummare med,
                    >men det kanske inte är så kul?

Nä det är nog inte så roligt efter att drivlinan har rasat pga olika rullomkrets på regummerade däck…

SecretAgentMan
                    Deltagare

Men det är billigt med regummerat i alla fall… 😀

/J

Subbarist
                      Deltagare

>Men det är billigt med regummerat i alla fall… 😀
                        >
                        >/J

Regummerat på fyrhjulsdrift kan funka enbart då du är 199% säker på att det är exakt samma stomme på regummeringen men det kan man aldrig vara då vi tex har stommar från 7-8 olika fabrikat på våra technics… fast det är ju bra hakka mönster som vi använder oss av 😀

Assazel
                        Deltagare

>Jupp, och man tjänar på att åka regummerade 15-tummare med,
                          >men det kanske inte är så kul?
                          >
                          >Men i ditt fall – kan du tänka dig att åka 16″ med halvdant
                          >gummi (jag antar att det är standard Bridgestone RE010)
                          >istället för finfälgar på sommaren – så är det förmodligen
                          >bättre att behålla dem, än att kränga dem.
                          >
                          >Många av oss har valt att köra originalhjulen på vintern (med
                          >vinterdäck naturligtvis) och skaffa roligare grejer till
                          >sommaren.
                          >
                          >/J

Jag har tre uppsättningar. Till sommaren har jag Vita Racelinefälgar.. sen har jag då två uppsättningar orginal

SecretAgentMan
                          Deltagare

Dagens heta tips blir då att köra slut på standardgummit på de extra 16-tummarna på Knutstorp.

Men som sagt – en uppsättning originalhjul med gummi brukar landa runt 3000:-, utifrån detta får du ta dig en funderare om det är värt att sälja.

/J

skytiskapilen
                            Deltagare

>Många av oss har valt att köra originalhjulen på vintern (med
                              >vinterdäck naturligtvis) och skaffa roligare grejer till
                              >sommaren.
                              >
                              >/J

Och vissa åker med “finhjul” på vintern, äkta 18 karat…

El’Blocko und P.Wärschting, dagens 😀

/Andreas
                              http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
                              – Original Gangster –

Assazel
                              Deltagare

det är R010 Potenza 205/50 R16 däck! och vad jag kan förstå är de rätt dyra nya… kanske ändå skall behålla dem och bara sälja fälgarna..

SecretAgentMan
                                Deltagare

Dyra eller inte – totalt odugliga är de i alla fall. 🙂
                                  Tillgång och efterfrågan styr alltid ett pris – i detta fallet (däcken då) är efterfrågan ungefär lika med noll antar jag.

Fälgarna har ett värde, men inte alls i paritet med vad Subaruhandlaren vill ha för en uppsättning nya – återigen, tillgång och efterfrågan.

Elementärt.

/J

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.