SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning En internetdäckshistoria

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
  • Författare
    p_ilis
    Deltagare

Tror alldeles säkert det är gamla fordraggare från Zatzy, vill minnas att jag fått kanonhjälp av samma grabbar för länge sedan. :)/J

Hehe, vet inte om jag hörde i syne men när jag backade ut så tyckte jag att jag hörden den ena säga till den andra att ”En sån skulle du ha”. Men det kan jag förstå om de kör Ford normalt. 😉

Mvh
      Peter

p_ilis
      Deltagare

Intressant historia.Hade ingen aning om att sådant kunde hænda.

Näe, inte jag heller. 🙁

Kom på att en av firmorna som sa nej sa att de blev ansvariga för däcken när de monterade dem. Och eftersom de inte kunde garantera kvalisorten på internetdäcken så kunde de inte montera dessa. De skulle kunna bli ansvariga vid olycka sa de.

Antar att det är ett sätt att säja nej också..

/Peter

Mats
        Deltagare

Om det var Euromaster på Kuskvägen så kan jag gissa att pengarna gick direkt ner i hans Amazon-V8 kassa… Det brukar bli så där 😀

För övrigt kan jag rekommendera Euromaster i Häggvik. Fråga efter Oscar. Han lova o montera internetdäck. Allra bäst blir det ”efter kl 5” :+

Mats GBG
          Regionsansvarig Göteborg

Manor
          Deltagare

För övrigt kan jag rekommendera Euromaster i Häggvik. Fråga efter Oscar. Han lova o montera internetdäck. Allra bäst blir det ”efter kl 5” :+ Mats GBGRegionsansvarig Göteborg

Mats, skulle inte du kunna kolla med Oscar om han vill bli ”kunglig hovleverantör” åt SSi Stockholm när det gäller att lägga på Internetdäck? Det skulle behövas en vettig kontakt som kan fixa detta…utan att man ska behöva strula. Kolla också hur mycket han vill ha per däck (efter klockan 5).

mvh Mats N

Mats
            Deltagare

Pratade med Oscar och det var helt OK för honom.
              Lättast blir det att ringa honom direkt på 0707-343 687.
              Han är inte omöjlig med att montera på helgen eller ”efter kl 6”.
              Snacka med honom så fixar han nog ett bra pris till er. Hälsa från Mats.

Mats GBG
              Regionsansvarig Göteborg

C.Barrow
              Deltagare

Det är ganska svinigt av dem större kedjorna (dem med bäst utrustning för däck och fälg över 16″) att göra så.

Sist när jag lade på internetdäck och dem frågade så sade jag att jag hade köpt dem av en kille på blocket. Då var det absolut inga problem att få dem pålagda för normalt pris. Dem svalde det trots att däcken var sprillans med klisterlappar och hela kittet.

Gjorde monteringen på Vianor.

tendency
                Deltagare

Jag har också märkt av tveksamheter till internetdäck.

Till förra våren hade jag inhandlat nya fälgar och däck. Eftersom snön var borta sen länge så bokade jag tid på första bästa stället som hade tid – Luddes Däck i Fagersta.

Det första ena gubben frågade, när han såg däcken, var: Är det däck du beställt från internet?
                  Ja, svarade jag. Och genast verkade han lite tveksam, men slängde iaf på däcken. Det kostade mig 1300(!) kr balanserat och monterat på bilen.

Efteråt(!) sa han att eftersom det var internetdäck, så kommer jag behöva göra en ombalansering inom en vecka för 600kr. Snicksnack – jag körde 3 mån utan någon som helst obalans. (ps. nej, det uppstod ingen obalans efter 3 mån, utan bilen såldes)

SSi ON ICE Surahammar
                  Video: s-däck i v-väglag
                  Impreza GT sedan 1999

SecretAgentMan
                  Deltagare

*host*

Jag pyntar 250 kronor jag… 😀

/J

tendency
                    Deltagare

SecretAgentMan
                      *host*Jag pyntar 250 kronor jag… :D/J

Hade man inte flytt till fagersta för att bli sambo, och bott
                      kvar i sura – så hade det säkert varit billigt för mig också. ;P

Fast, behöver jag däckkrängare i fagersta, så blir det inte
                      Luddes Däck igen.

SSi ON ICE Surahammar
                      Impreza GT sedan 1999

SecretAgentMan
                      Deltagare

Tja, du hade gått plus även med en resa till Sura. 😉

/J

tendency
                        Deltagare

Ha ha, det har du rätt i! xD

Men nu var det bråttom (tyckte jag själv) och jag fick inte veta priset förrens efteråt.

SSi ON ICE Surahammar
                          Impreza GT sedan 1999

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.