› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › En liten utflykt i onsdags
- Detta ämne har 15 svar, 1,291 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 2 månader sedan av
Patrik K.
-
FörfattareInlägg
-
23 november, 2007 kl. 18:47 #10532
Desen
DeltagareGissa vart 😛
http://www.hildinggren.se/Bilder/atech.JPG
Så var det min tur att ta förnuftet till fånga och boka en tid hos Per för en ecutech massering av hönshjärnan.
Ringde honom i måndags och fick tid i Onsdags, så det blev bråttom att hinna serva bilen innan osv..Så det blev att stiga upp i ottan för att hinna köra 35 mil och ändå komma i tid till Per.
Men det var det värt, han e ju riktigt duktig den där Per. 😉
Det var inte utan att man var lite nervös när han hade kopplat på alla mojänger och skulle köra första testrundan i rototesten för att se så allt lirade och kolla vad där fanns för hästar och vrid från början.
Det låter ju som motorn ska sprängas när han pressar den max på ”rullarna” 😮 😮
Allt verkade funka efter testet och han satte igång att mappa, jag förstod inte mycket av vad han gjorde men nytta gjorde det iallafall. :+ :7
Han trixade fram o tebax körde testrundor och trixade ännumer, skruvade på dawsen och knappade på datorn, så efter några timmar av nervöst iaktagande så nickada han gillande efter en testrunda, och jag tänkte at nu är det klart. Men så började han slå lite miniräknaren och frynte lite på näsan. Han var inte helt nöjd.
Han flög in i bilen igen och började justera mappen ännumer. Så efter ännumera trixande med mapparna så laddade han det till boxen och körde ett långt test. Jag drog en lättande suck när jag hörde bilen dumpa trycket vid 7000 varv där Per släppte gasen. Han tittade på siffrorna på skärmen och sken upp som en sol.Helt otroligt vad han lyckas krama ur en gammal GT-99, med hjälp av en bredbandslambda och en PC.
Resultat:
http://www.hildinggren.se/Bilder/kurva.JPG
238 HK på hjulen vid 5489 varv (276 HK i motorn)
327 NM på hjulen vid 2990 varv (379 NM i motorn)Vridmoment-kurvan fick han ju till helt fantastiskt fint :7
Det blev en lång dag och jag hade ju forfarande lika lång väg hem igen, men det gjorde ingenting, det var som att köra en ny bil. Bilen drar såå mycke bättre genom registret och skjuter på bra mycket bättre än innan.
En stor eloge till Per som ställde upp så snabbt och som gjorde ett kanonjobb :+
/Andreas, Skåne, Kristianstad
”The speed was good, but the corner was too tight” – J. Kankkunen
SS 2007 1.31.10 GT
23 november, 2007 kl. 18:58 #116510jraberg
DeltagareHärligt att höra och jag blir verkligen Supersugen att göra en ordentlig mapp till våren jag med..
Grattis till den nya bilen! 🙂-johan
23 november, 2007 kl. 19:36 #116512MDE
Deltagaregrattis till fina siffror!
vad är det för moddar gjort på kärran?
mvh MDE
23 november, 2007 kl. 20:01 #116516Desen
Deltagarevad är det för moddar gjort på kärran?
Bara det vanliga. Avsnorklat, dawes, ett steg ”kallare” stift och 3 tums HKS downpipe och system med 100 cells kisse på mitten.
Och jag mappade detta på V-soppa
SS 2007 1.31.10 GT
23 november, 2007 kl. 21:34 #116521challe
DeltagareTja det är ju bara att ännu en gång lyfta på hatten för vår mästermappare Per. 🙂 Han är ju som sagt hur grym som helst.
Gött o höra att du blev nöjd,
BTW: SKÅÅÅL det är ju fredag 🙂 🙂 🙂
Edit: konstigt att det ska va svårare att skriva på fredagskvällar 😀 😀
24 november, 2007 kl. 01:00 #116513tendency
DeltagareFina siffror! Man blir ju inte alls sugen på att låta Per justera min mapp… nu! Vad gick kalaset på? Som jag förstår var det ingen ommappning.
24 november, 2007 kl. 07:03 #116517Desen
DeltagareNej, det var ingen ommappning, det var oskulden som rök på ECU´n vid 17400 mil på mätaren :+
Men eftersom jag ändå kört med uppställt laddtryck så känns det bättre att köra med lite mer effekt men har soppa och tändning som stöder det.Om du e sugen på att mappa om så har ju Autotech ett erbjudande som gäller nu över helgen. Se tråd unde sponsornyheter.
SS 2007 1.31.10 GT
24 november, 2007 kl. 08:10 #116514specialized
DeltagareJa, riktigt fina siffror ..
Antar att V-powern är boven till att de klassiska < 270 hk med Td04:an passerades. Grattis :) Mvh.Mattias - http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉24 november, 2007 kl. 17:48 #116509simo
DeltagareÄr inte så jobbigt att åka hem med sådana siffror, men det är klar, med den ECU:n hade jag inte förväntat mig ngt annat 😉 😀 Kraftigt internt 😉
/U – skål
24 november, 2007 kl. 20:31 #116523Klasagasa
DeltagareGrattis till fina siffror! Ser bra ut det där.
//Klasagasa som gillar när det skrivs nya inlägg
24 november, 2007 kl. 21:22 #116518Desen
DeltagareJo en stark ECU är bra att ha vid mappning- internt 😉
Jag har även fått förmånen att få mig en regäl åktur i min bil på en krokig 70 väg, med Stoffe Nilsson som förare. Jag kan meddela att en gammal ecutechad GT kan ta sig ur kurvor med sladd på ett riktigt fint sätt. :7
Kom nästan en tesked tunt i byxan då, men det var det värt.Skååååål på er alla
/Andreas – som firar med att hälla sprit i kroppen istället för tanken.
25 november, 2007 kl. 13:10 #116511jeppe
DeltagareHärligt !
då går det fortare på Emmaboda nu 😀
25 november, 2007 kl. 14:11 #116519Desen
DeltagareSka bara sätta dit lite bättre krängare med sen j**lar ska jag under 1.30 runt de där konerna. :+ :+
Nu gäller det bara att hitta en körstil som en växellåda som rullat över 17000mil att hålla för den nya vridkurvan. 🙁
SS 2007 1.31.10 GT med orginal ECU
SS 2008 ??????? GT med Ecutech25 november, 2007 kl. 15:56 #116522challe
DeltagareNu gäller det bara att hitta en körstil som en växellåda som rullat över 17000mil att hålla för den nya vridkurvan. 🙁
Oroa dig inte för det, det finns ju dom som lever på att kränga lådor till våra kokare 🙂 😉 😉
25 november, 2007 kl. 20:01 #116520Desen
DeltagareDet är inte tillgången på lådor o drev jag är orolig för, det är antalet skorstenar banken tycker man kan bygga i en 2 rums lägenhet 😉 😉
SS 2007 1.31.10 GT
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.