› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › En passande vinge?
- Detta ämne har 15 svar, 1,806 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 6 månader sedan av
Niklas.
-
FörfattareInlägg
-
23 oktober, 2007 kl. 12:25 #15869
lobelt
DeltagareJag skulle behöva lite råd.
Har en svart WRX med ett kjolpaket på. Det satt en kolfibervinge på han när jag köpte den. Men blev stoppad av farbror blå tre dager efter inköp och fick en tvåa. Så jag skruva av den och sålde den.Men nu börjar det bli dags att lacka om han. Så det kan ju vara bra om vingen är inköpt, så den också kan lackas. Ska lacka bilen i samma svarta färg. (Det är alldeles för mycket dörruppslag, stenskott och diverse dåligt utknackade och lackade bucklor.)
Så min fråga till er är: vart får jag tag på en snygg och passande vinge? Har igentligen bara några små krav. Den ska vara laglig, inget bromsljus och den ska vara PHET.
Här är en länk till min server med några blider på den:
http://emcas.se/subaru
Det finns några gamla bilder på den med den gamla vingen på också.Tack på förhand!
24 oktober, 2007 kl. 05:29 #161999Niklas
DeltagareWRC-vingen som sticker ut 5-10cm bakom bilen. Ruggigt tuff och väldigt ovanlig på WRXerna.
Yonaz hade en på sin förrförra och det såg riktigt hårt ut.
24 oktober, 2007 kl. 06:12 #161994lobelt
Deltagareaa min polare hittade en WRC vinge igår kväll på realcar som va riktigt cool. Har inte ens tänkt på att den finns. Tror den kommer å bli klockren. Eller vad tror ni? Fick en fråga av min bror om besikningen kommer å godkänna den… bra fråga?
24 oktober, 2007 kl. 07:45 #161988Yonaz
DeltagareStämmer jag hade någon form av WRC-replica på min svarta.
Bilder:
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/2003/DSC_5461_copy.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album380/mini_Dsc04752.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album380/mini_Dsc04829.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album372/PICT3949_copy.sized.jpg24 oktober, 2007 kl. 08:02 #161995lobelt
DeltagareFan vad najs. Men jag trodde att WRC vingen hade sånna mellan väggar på sig?
http://www.realcar.se/images/products/unvt0502522.jpg
ps. detta e en ”SUBARU IMPREZA 2001- SUPER WRC SPOILER”
24 oktober, 2007 kl. 08:28 #161989Yonaz
DeltagareJo det var en sådan jag var ute efter också men det föll lite på priset. 123 000kr för en äkta eller 20 000kr för en recplica. Välj själv 🙂
Den som jag köpte utan ”ribbor” gav jag 4000kr för inkl frakt från USA.
/J
24 oktober, 2007 kl. 09:01 #161996lobelt
DeltagareDet va mig ett saftigt pris. Men den kostar ju bara 3498:- på realcar.se
Så nu e den beställd. Kommer å ta liiiite lång tid eftersom dom inte hade den på lager. 6-8 veckor.Tack för er uppmärksamhet. Jag postar lite bilder på bilen när vingen sitter på och bilen e omlackerad 😀
24 oktober, 2007 kl. 11:10 #161991nukem
Deltagarear kolfiber olagligt ? ser de ibland ute po stan folk kor runt med det
24 oktober, 2007 kl. 12:04 #161997lobelt
DeltagareNope, kolfiber e inte olagligt. Däremot får det inte vara några vassa hårda delar såsom metallfästen. Sen får inte vingen sticka utanför bilens profil. Alltså, om man står rakt framför bilen ska man knappt se vingen.
24 oktober, 2007 kl. 15:54 #161992nukem
Deltagarehar sett vingar linknande den har tradens agares gamla vinge. Och dom verkar fa lov att kora runt med dom, for jag ser samma bilar ofta.
Det ar tunna carbon eller metallskivor med ”stop” pa sidorna som sitter bra hogt upp jamfort med en orginalvinge.
menar inte bara till subaru nu utan andra marken sasom bmw osv.
sa desto bredare o storre bil man har desto storre vinge far man lov att ha lagligt
24 oktober, 2007 kl. 15:56 #161993nukem
DeltagarePS. den WRC vingen med dom smala ”avskiljarna” ar ritkgit cool.
24 oktober, 2007 kl. 18:00 #162000Niklas
DeltagareThorlake fick höra av en besiktningsman att vingen är laglig så länge den går ner från vingbladets ”gavlar” till bakluckan. Dessutom skall den vara ”mjuk” i formen, inte vass som ett rakblad.
25 oktober, 2007 kl. 05:31 #161990Pasi_k
DeltagareThorlake fick höra av en besiktningsman att vingen är laglig så länge den går ner från vingbladets ”gavlar” till bakluckan. Dessutom skall den vara ”mjuk” i formen, inte vass som ett rakblad.
Ska man vara petig så får du inte slänga på nått annat än orginal på en helbilsgodkännd bil.
Dvs en bil nyare än 96-97..
OM man nu lus-läser reglerna..En beskinings man kan se det på ett helt annat sätt än nästa..
Att en godkännt är ingen självklarhet att nästa gör det…25 oktober, 2007 kl. 05:36 #162001Niklas
DeltagareAtt en godkännt är ingen självklarhet att nästa gör det…
Med tanke på hur många i klubben som kör med STI5, STI6, 22B och Prodrivevingar på sina bilar och det är sällan eller väldigt sällan som man inte får genom dem vid besiktningen vågar jag nog säga att besiktningsmannen är den jag oroar mig minst för när jag får välja på honom och en poliskonstapel.
/N – som aldrig tagit bort vingen (PD och STI5) och aldrig fått anmärkning
25 oktober, 2007 kl. 07:27 #161998lobelt
DeltagareJa, det e verkligen mycket det här med vad som e lagligt och inte lagligt. Men jag hörde från något ställe att vissa bilar har någon form av ”dispans” när det gäller stora vingar. Eller låter det fel? I vilket fall som helst så skiter jag i vicket. Jag kunde tänka mig in i den situationen som konstapeln förklarade för mig när det gällde min STORA kolfibervinge med metallfästen. Det blir verkligen en ”slice & dice” om någon får rulla över bilen. Men en WRC vinge ska jag ha, sen får dom la böta mig varje dag 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.