› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › En perfekt dag på mappbänken / motorrecept
- Detta ämne har 24 svar, 1,812 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 2 månader sedan av
important.
-
FörfattareInlägg
-
21 december, 2013 kl. 15:48 #263441
important
Deltagareopen source va något nytt för mig, aldrig hört talas om det, får läsa på det lite!
21 december, 2013 kl. 15:49 #263442important
Deltagareopen source va något nytt för mig, aldrig hört talas om det, får läsa på det lite!
Tex Tactrix Openport 2.0 har jag fattat det fel om man kan ändra mappen i realtid under körning?
Vet ej, men ligger inte maxtuning i typ södra sverige? jag bor i göteborg tror trollspeed är närmast typ 8mil.
Kan någon länka till opensource sidan, hitta den inte=(
21 december, 2013 kl. 18:49 #263443important
DeltagareHar läst på lite nu och även hittat länken. Jag börjar nog på denna nivån. Tack för infon.
Ni som mappar vart monterar ni bredbandslambda? Nära motorn cylinder 3 ?
Har fått för mig att impreza har egt orginal. Vart sitter den? Om det inte finns. Vart sätter jag den då på bästa ställe?22 december, 2013 kl. 00:00 #263432Patrick P931
DeltagareI downpipen sätter du bredbandslambdan som är ett krav för att mappa bra. Du bör han en loggbar version. Jag kör med Innovate mtx-l, funkar bra.
Jag kommer att kunna ge dig lite grundläggande handledning, men då i en öppen projekttråd så att flera kan lära sig från den. På RomRaiderforumet har jag delat med mig av en ”steg 2, ej207” rom baserad till viss del på S203. En väldigt trevlig grundrom som iofs är anpassad för orginal VF snurra.
🙂
22 december, 2013 kl. 05:53 #263444important
Deltagares203 innebär det blobeyemodellen?
22 december, 2013 kl. 06:30 #263445important
DeltagareI downpipen sätter du bredbandslambdan som är ett krav för att mappa bra. Du bör han en loggbar version. Jag kör med Innovate mtx-l, funkar bra.
Jag kommer att kunna ge dig lite grundläggande handledning, men då i en öppen projekttråd så att flera kan lära sig från den. På RomRaiderforumet har jag delat med mig av en ”steg 2, ej207” rom baserad till viss del på S203. En väldigt trevlig grundrom som iofs är anpassad för orginal VF snurra.
🙂
Inga påhopp eller så, men såg denna tråden angående lambdaplacering.
Kanske ska sätta igång att parallellmata fuelrailsen med det samma.
22 december, 2013 kl. 07:20 #263433Patrick P931
Deltagares203 innebär det blobeyemodellen?
Det spelar inte så stor roll vilken modell det är utan du utgår alltid från din egen rom. Enklast är att jämföra med en trimrom avsedd för samma motorfamilj och sen kopiera mappar till sin egen rom.
Min delade rom har en del som jag tog från S203 (bl.a. avcs och laddtrycksnivå), men det skiljer en hel del mekaniskt för att bara kopiera allt rakt över. 🙂
25 december, 2013 kl. 07:36 #263446important
DeltagareTror ni att denna turbon hade passat bra för mitt endamål?
[url]http://www.ebay.com/itm/Turbo-SUBARU-Impreza-STi-TD05H-20G-T518Z-Boost-Gauge-/110512408896?afsrc=”1[/url”]Tror jag kommer mappa på trollspeed med 850cc spridare och vill nå 380bhp ca
25 december, 2013 kl. 10:42 #263437adrenalin
DeltagareTror ni att denna turbon hade passat bra för mitt endamål?
[url]http://www.ebay.com/itm/Turbo-SUBARU-Impreza-STi-TD05H-20G-T518Z-Boost-Gauge-/110512408896?afsrc=”1[/url”]Tror jag kommer mappa på trollspeed med 850cc spridare och vill nå 380bhp ca
Ja, men tänk på att det mer eller mindre är en ”kinaturbo” så förvänta dig inte bästa kvalitén. 850 spridare funkar nog fint, men du borde klara dig på 650 alt original med bränsletrycksregulator.
25 december, 2013 kl. 12:29 #263447important
DeltagareKommer säkert sluta med en sc42 ändå. Man kanske ska låta bli att vara dumsnål….
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.