Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Toni
    Deltagare

Hej allihop. Medlem nummer 1 i Subaru Impreza-klubben här. LegacyLarsa, Kvarnis och Janne minns jag sen “min tid” i styrelsen men annars många nya namn för mig.

Dottern håller precis på och ta körkort och vill sen absolut provköra en WRX/STI.
      Sonen är tokig i bilar och gnäller då och då över att farsan hans var korkad nog att en gång i tiden sälja sin Impreza GT.

Så nu undrar jag lite småfräckt och försiktigt om det möjligen kan finnas någon i Stockholmstrakten eller närliggande som kan tänkas längre framåt våren låna ut sin bil till mig och dottern för lite provkörning en timme eller så? Vore kul att känna på vad som hänt under de senaste 15 årens utveckling. Kanske faller sen andan på och det blir ett “återfall” med nyinköp! 🙂 🙂
      Och om inte så blir det iallafall en dos nostalgi för mig och nöje för barnen.

Alternativt om det är nån som har kontakter med handlarna i Stockholm och vet om någon av dom har en demo-bil eller liknande WRX/STI, som man kan provköra?

Kanske dyker vi också upp på någon lokal träff framöver.

Manor
      Deltagare

Har du glömt bort mig :(.

Toni
        Deltagare

Näää, men gömde inte alltid du dig från allt styrelsearbete och ansvar 🙂
          🙂
          Jag började såklart att kolla nya styrelsen och regionsansvariga om man kände igen nån där.

Retsticka åsido: har du kvar husvagn och hundar?

Manor
          Deltagare

Näää, men gömde inte alltid du dig från allt styrelsearbete och ansvar 🙂
            🙂
            Jag började såklart att kolla nya styrelsen och regionsansvariga om man kände igen nån där.

Retsticka åsido: har du kvar husvagn och hundar?

Jag hade ju uppgiften “fika kung” :D.

Ingen husvagn, en greyhound, ingen Subaru…utan åker numera laddhybrid (Outlander PHEV).

Jommie
            Deltagare

Känner inte till vad som finns i Stockholm, men Landrins Bil i Eskilstuna har precis fått hem en 2016 STI som dom ska ha som demobil. Bör vara påställd inom en vecka eller två.

Toni
              Deltagare

Känner inte till vad som finns i Stockholm, men Landrins Bil i Eskilstuna har precis fått hem en 2016 STI som dom ska ha som demobil. Bör vara påställd inom en vecka eller två.

Tackar för tipset!
                Såg också på Bytbil att det finns en MY 2015 begagnad i Uppsala (känns dock ovant med röd bil…), och sen några olika 2011-2013 års modell begagnade hos olika handlare runt Storstockholm.

Har vi någon “Wiki” numera här på forumet eller utanför där man kan läsa vad som skiljer de olika årsmodellerna åt? Inser att jag kanske borde läsa på lite mer innan jag bestämmer vad som ska provköras först…

Jommie
                Deltagare

2015 och 2016 är samma bil. Det enda som skiljer tror jag är steroen som på 2016 är en touch-skärm sak som låter lika illa som tidigare stereos.
                  Det som igen skiljer dessa fråm 2014 som är av betydelse är torque vectoring som finns på dom nya. Annars är det samma motor och drivlina på alla från 2008 och fram tror jag.
                  Och självklart lite olika utseenden har dom jo.
                  Om ni hittar vägen till Eskilstuna så kan ni även få lyssna hur STIn låter med det ferrita catback system som Subaru Nordic säljer som original-tillbehör till 2015-2016. Är bara skicka ett PM innan. Bor jo i Strängnäs som ni då passerar.

bobban
                  Deltagare

Hur har det gått? Fått tag på någon som är villig att låna ut sin pärla?

synd att jag inte har någon wrx sti hade gladeligen lånat ut den.
                    Kör poststyrd jdm legacy tyvärr.

OzO
                    Deltagare

(Såg inte denna tråd förrän nu)

Hej medlem #1, medlem #2 här! Glömt bort mig, Toni?! :eek:d—0.o—b:D

Hoppas allt bra med dig! Och jag hoppas att Fikakungen drar ihop en old school träff snart! 😉

Vilken sorts årsmodell på pärla vill ni provköra? 99 GT? :p:D Annars har du en fin 05:a till salu som gått 5000 mil – Ubbes!

Edit: *asg* Såg precis att Ubbes blev såld, så glöm den!

syke
                      Blockerad

Har du glömt bort mig :(.

Inte glömmer man bort stora sked i första taget.

Manor
                        Deltagare

Inte glömmer man bort stora sked i första taget.

Lilla sked, var har du varit hela mitt liv :D.

Janne248
                          Deltagare

Också nyfiken, har ni fått testa någon bil?
                            Kör ingen Impreza/WRX el dyl längre, utan har ramlat in på bakhjulsdrivna spåret med en BRZ så kan tyvärr inte vara behjälplig.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.