› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › En samlad tråd där jag kan ställa mina egna frågor. sti 2005
- Detta ämne har 34 svar, 2,699 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 5 månader sedan av
Christian S.
-
FörfattareInlägg
-
16 januari, 2014 kl. 16:33 #263265
important
DeltagareLägre insugstemp såklart. Mycket mer kul kan man nog inte få ^^
16 januari, 2014 kl. 20:20 #263244Igge
DeltagareInget annat alltså? 😛
Nu vet jag ju visserligen inte hur mycket fördelarna är teoretiska resonemang snarare än verkliga fakta.19 februari, 2014 kl. 21:50 #263266important
DeltagareDags för frågor igen!
Jag köpte en AEM bränslepump, när jag skulle byta så satt det en pump som det stod walbro på, och det såg riktigt snyggt gjort ut så jag sket i att byta. Är det någon som vet om det finns kopior som det ändå står walbro på? Eller är dom unnamed? För i så fall byter jag ändå.Pillade lite på min dashboard och råkade få igång shiftlight, Går det att ändra vid vilket varvtal den ska pipa? Nu piper den på 6,500varv.
Jag skall resa eventuellt 200mil med bilen, Är det någon som har några tips på vad jag kanske speciell bör tänka på med just en impreza?
19 februari, 2014 kl. 22:37 #263250Igge
DeltagareShiftligten ställer du med ett litet +/- vred på instrumentbrädan (till vänster har jag för mig)
Går bara att justera stillastående
Angående långfärden så kan öronproppar vara skönt 😛
19 februari, 2014 kl. 22:41 #263267important
DeltagareTycker faktiskt subarun är ganska tyst för att vara en (prestandabil) Sen vill jag höra om motorn börjar låta illa vilket jag inte tror eller hoppas :p
20 februari, 2014 kl. 08:11 #263251Igge
DeltagareTänkte mest för vägljudet
Med rätt proppar dämpar du dånandet men hör fortfarande motorn 😛
4 mars, 2014 kl. 15:23 #263268important
DeltagareHar nu börjat kolla på smidda komponenter. Ang stakar. Är h profil att staken är formad som ett h? Och i profil en tjockare stake som är rak i godset typ? Har bara sett h än sålänge. Vad kör andra med? Och vilket märke.
På min nissan så va wisecokolvarna tystast vid kallstart. Någon som har erfarenhet? Vill inte ha kolvknack kall helst.
4 mars, 2014 kl. 16:26 #263252Igge
Deltagare
Där ser du H-profil nedtill och I- upptillEn till bild med bara H-profil:
4 mars, 2014 kl. 16:41 #263269important
DeltagareTyckte jag läste någonstans att I stakar är starkare, men ser inte ut så på bilderna. Eller är det så att smidda I stakar är starkare?
4 mars, 2014 kl. 17:06 #263253Igge
DeltagareSka inte svära 100 på att min info stämmer, bara som jag fått det visat för mig 🙂
7 mars, 2014 kl. 18:41 #263270important
DeltagareHar nu kollat min bränsleförbrukning lite. Tänkte kolla om det är normalt.
Om jag kör utan att tänka mig för. Normalt men gasar lite vid rödljus osv drar bilen 1.46 den tanken.
om jag kör som en tant i 130års ålder och halvblind och knappt kan trycka ner gasen så drog bilen 1.19 den tanken.
Och sen prova jag motorväg i stumt 100kmh så gott det går i 25 mil. Då drog den 0.86
Är detta normalt? Är boxer lite töstigare?7 mars, 2014 kl. 20:44 #263257adrenalin
DeltagareHar nu kollat min bränsleförbrukning lite. Tänkte kolla om det är normalt.
Om jag kör utan att tänka mig för. Normalt men gasar lite vid rödljus osv drar bilen 1.46 den tanken.
om jag kör som en tant i 130års ålder och halvblind och knappt kan trycka ner gasen så drog bilen 1.19 den tanken.
Och sen prova jag motorväg i stumt 100kmh så gott det går i 25 mil. Då drog den 0.86
Är detta normalt? Är boxer lite töstigare?Ja det är normalt 🙂
7 mars, 2014 kl. 20:48 #263254Igge
DeltagareDet är iofs mer än min, men min är jrm steg 1 plus optimering för snålhet
Fast sen kallas jag speciell av mina kompisar vad gäller bilkörning och fegande :p
7 mars, 2014 kl. 21:33 #263271important
Deltagarehttp://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=47&pcid=7
Kan man köra denna olja i min dccd låda? Läst att shockproofserien är för tjock för oljepumpen?…
7 mars, 2014 kl. 21:51 #263255Igge
DeltagareHar lådan en pump?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.