Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Andreg
    Deltagare

Hej!

Jag har en Subaru Legacy från 2010. Den har en konstigt surrande/tickande ljud inuti/bakom instrumentpanelen. Låter lite som snurrande kugghjul i ett räkneverk eller som en symaskin. Ljudet är rätt irriterande.

Från början lät det bara en stund efter att man hade stängt av motorn men nu låter det hela tiden. På verkstan rycker de bara på axlarna och vet inte vad det är. Jag har provat att koppla bort batteriet och kört med fläkten avstängd men det gör ingen skillnad.

Är det någon som känner igen sig eller vet vad det kan vara för något? Grymt tacksam för svar!

SmilesPerHour
      Deltagare

Det är enkelt fixat. – Vrid upp stereon! d—0.o—b

Skämt åsido skulle jag tippa på att det är någon elektrisk komponent, relä etc som blivit dåligt. Min legacy tickar i takt med vindrutetorkaren.

Andreg
        Deltagare

Tack för svar! Ja det är kanske något relä som knasar? Har dock ingen aning om var det kan tänkas sitta, var jag ska leta? Nån som har tips?

SmilesPerHour
          Deltagare

Pröva att lyfta på säkringar medans du hör ljudet. När det slutar vet du var felet sitter.

Andreg
            Deltagare

Tack! Ska testa det.

Jakob
              Deltagare

Hej var nått årsedan men.. har exakt samma symptom på vår outback 2.5 automat 2010 det låter som du säger som en symaskin/räkneverk 5-7 Sekunder efter man stängt av bilen.

Fann du vad felet var?

Mvh

Christian S
                Deltagare

Hej var nått årsedan men.. har exakt samma symptom på vår outback 2.5 automat 2010 det låter som du säger som en symaskin/räkneverk 5-7 Sekunder efter man stängt av bilen.

Fann du vad felet var?

Mvh

han har inte varit inloggad sedan sista inlägget så inte så troligt att han ser din fråga 😉

Jakob
                  Deltagare

Tänkte mest om någon annan haft nå liknande symptom

Andreg
                    Deltagare

Hej!

Nä jag hittade aldrig felet. Jag frågade en auktoriserad Subaru-verkstad men de kunde inte heller lista ut vad det kunde vara med mindre att de skulle bli tvungna att plocka ner hela panelen. Däremot sa de att de hade hört det förut men aldrig stött på att det skulle vara något som kunde gå sönder. Man får leva med det helt enkelt. Nåt skit är det ju men verkar inte orsaka större skada än själva ljudet. Jag sålde bilen för ett år sedan och berättade om ljudet för nya ägaren och han har inte hört av sig och klagat i alla fall.

Jakob
                      Deltagare

Tjena och tack för svar

Okej ja det är väl bara att vänja sig antar jag då. Köpte bilen för nån månad sen av en bilfirma och reflektera över ljudet efter man stängt av bilen trodde först det var normalt att den räkna/summera ihop nåt eller vad man ska säga. Men det är väl nåt som inte är helt hundra då.

Vi får se om bilen håller ihop 🙂

Andreg
                        Deltagare

Jag tror inte att du behöver vara orolig. Vi levde med det i ett par års tid. Hände inget mer än att det lät. Men frustrerande att ingen kan ge ett vettigt svar på vad det är som låter.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.