SSC Allmänt snack Allmänt småprat Endnu en ny Impreza ejer

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Mortimer
    Deltagare

Så indtraf dagen hvor jeg med glæde kunne sætte mig ind i min helt egen impreza, efter i forgårs at have kørt rigtig mange kilometer op i norden for at kigge og købe den, og hvilken herlig følelse. Det blev TBS der kom af med sin, hvilket han sikkert er lidt ked af.

Det blev en hvid impreza GT fra år 2000

Med bilen fulgte der sådan et possumlink ECU kit og jeg har efter søgen omkring i forummet set at man kan hyre hjælp til installation og opsætning af denne hos en Hr. Jerry Arvidsson, men hvem er denne mand? hvor henne i landet befinder han sig? Han virker lidt som en fantasi figur der ved lidt for meget om tingene 😉

Planen med bilen er ikke mange hk, men en ting jeg går op i, er det i kalder väghällning da jeg prøver så tit som muligt at komme ud på bane og køre. Har kigget lidt på priser og på rallynuts.com kan man få whiteline front/back swaybar og front/back drop link kit til ca. 420£ med fragt (shipping) (grunden til jeg tager denne side og ikke Demon Tweeks (endnu et godt tip fundet i forum) er at jeg finder deres meget forvirrende :)) Men hvis i har set det billigere et sted, så smid endelig en besked.

Udover det overvejer jeg powerflex bøsninger og d2 coilovers fra streetperfomance(bliver først engang når jeg kan få medlemsrabat;-))
      Men kigger man på streetperformance’s hjemmeside er der rigtig mange forskellige bøsninger til mange forskellige penge, så hvis nogen ved præcis hvilke tal udfra powerflex’s tegning over bilen man skal tage og kunne udpege dem ville jeg være taknemmelig.
      Men coilovers bliver først besluttet når jeg har prøvet bilen med de andre ting, eventuelt ender det med par bedre fjedre kun, bagenden har det nemlig ikke for godt.

Jeg har set inde i FAQ at der er nogle 15″ fælge der passer, men kender folk til andre end disse? jeg er på udkig efter nogle 7×15 der kan klemmes på bilen med org. bremser, hvis dette kan lade sig gøre, Dette skyldes jeg kan få R-dæk i 15″ forholdsvist billigt.

En ting der dog snarest skal skifes er forruden, nogle der har nogle tips til hvorhenne af i skåne det kan gøres flot og godt ?

Min registrering til klubben er udfyldt og jeg afventer bare mail og medlemsafgift (hvis i altså vil have en/endnu en dansker i klubben 😛 )

På forhånd tak til eventuelle svar der kan bidrage mig i mine planer 🙂

————————————————-Short english version

The car is a White Impreza GT MY00

With the car came along a possumlink ECU kit and if anybody knows a place to get help to installing and setup this unit not to far from malmö it would be much appriciated.

The plan for the car is not to many bhp, but rather a good suspension, this is because i as often as i can try to get to trackdays. To this meassure I have looked at whiteline front/back swaybar og front/back drop link kit for aprox. 420£ with shipping.
      Also I have thought of buying powerflex bushes and d2 coilovers from streetperformance, but there are so many bushes to choose from, this thought will be put to action once I have tried the car with sway-bars and link kit.

I’ve seen in the FAQ that some 15 inch wheel will fit the impreza gt, but do people know of any other than these that fit?

A thing I have to change is the front windscreen, does anybody know where around skåne this can be done well and nicely?

My registration to the club is filled out and I am only awating conformation and the bill, that is offcource if you want a/another dane in the club

Thx in advance for any replies that will help my plans 😉

tendency
      Deltagare

Det var nästan omöjligt att förstå, men med lite ansträngning så. 😉
        Vad är det för en Impreza du har köpt? GT äldre än 1999?

Hur kan du ha missat Jerry A på forumet? Han har skrivit över 8500 inlägg här! Hans nickname är SecretAgentMan. Han är bosatt norr om Västerås. Det är väl bara att du skickar ett PM till honom (är inte i Sverige just nu dock).

Antar att du har lättare för svenska än vi har för danska… or else I can translate to english. 😉

Impreza GT sedan 1999

Mortimer
        Deltagare

Jeg kan nemt læse svensk, kan dog ikke skrive på svensk, laver lige en kort version af indlægget på engelsk så det er nemmere at forstå 😀

Det er nemt nok at misse en person når man kun kigger på nicks 😉 Men oj Västerås ligger langt væk, læser at en ”Kvarnis” også måske kan hjælpe, bor han ligeså langt væk ? 🙂

Har opdateret org. post med engelsk oversættelse af par af punkterne

Niklas
          Deltagare

Kvarnis bor i Östersund så tycker du Västerås är långt bort så glöm bort Kvarnis direkt. 😉

.zip
            Deltagare

Östersund? Näe han bor väl i Örnsköldsvik 🙂

//.zip

Mortimer
              Deltagare

lol…Der er kun 1163 km til Östersund, tror faktisk der er kortere til frankrig herfra 😮

Tror jeg vil prøve at spørge redrum Performance, kan være de kan klare det og de er bosat lige her i malmö

Mortimer
                Deltagare

Tror jeg vil dele alle mine spørgsmål op til de relevante afdelinger, tror chancen for svar er større således 🙂

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.