› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Erfarenhet av Impreza diesel
- Detta ämne har 9 svar, 3,351 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 10 månader sedan av
JohanP.
-
FörfattareInlägg
-
27 mars, 2010 kl. 22:00 #22993
JohanP
DeltagareTjenare!
Har haft ögonen öppna efter en sti 08+ ett bra tag nu, men plånboken vann över hjärtat och det blev en diesel. Kör över 3000 mil om året och då passar ju den faktiskt utmärkt.
Leveransen är satt till augusti/september så längtan är ju olidlig.Någon som har mappat sin hos JRM?
Vill gärna höra lite åsikter hur dieseln går efter en ecutek mappning.Nytt avgassystem? Kan man ”överrösta” lite av dieselknattret och få ut lite sunt boxer ljud? 🙂
Karossen och många komponenter är ju samma som på wrx, vilket ET på fälgar och hur breda däck får man på utan att valsa skärmkanterna?
Alla erfarenheter uppskattas!
PS. Kommer givetvis att bli medlem i klubben när det närmas sig. =)
Mvh Johan
*EDIT*såg nu att det finns en MY08 del i forumet, en vänlig moderator får gärna flytta denna tråden dit. Ber om ursäkt att jag missade det först.
28 mars, 2010 kl. 21:08 #199117Mumin
DeltagareAntar att du väntar på en impreza sport diesel 😛
Tror bara att JRM har mappat en diesel änsålänge var ifs ett tag men mail och hör. iaf KCR box är helt bortkastat med pengar enligt mig. körde en legacy diesel med kcr box förra veckan blev besviken men antaglien JRM’s lär ju märkas bättre.
sen har jag hört att spridarna kan smälta ihop om man kör diesel trim. vet ej dock villket av dom alla som finns där ute.Sen finns det ju ett sportsystem man kan köpa till från subaru till imprezan. vet inte vad det går på eller hur det låter.
Ang fälgar och bredd osv är jag lite osäker, iaf 18″ 225-235 i bredd är lungt.
29 mars, 2010 kl. 07:37 #199118JohanP
DeltagareTackar för ditt svar.
Hehe helt riktigt, en 2.0D Sport är det ju som inväntas.
Ok, ska maila och kolla med dem.
Vilka är att föredra, JRM eller Autotech?
Är ju från skåneland så känns som att det inte är många mil det slår på 😛Spridarna är en svaghet, då ska det kollas upp.
Kollade med återförsäljaren just om deras ”sportsystem” men det verkar bara vara sista dämparen, som dessutom kostade närmre 6000kr 😛29 mars, 2010 kl. 08:39 #199115Ubbe
DeltagareVi har ju en klubbmedlem, Jeppe (http://www.dieselkraft.nu), som kan ett och annat om Dieseltrim så kolla med honom. 🙂
29 mars, 2010 kl. 11:17 #199113Davve
DeltagareKöpte mig en Impreza Sport Diesel för ca 1 månad sen och är riktigt nöjd. Vill man ha mer kräm i motorn så finns ju Ecutek för 6995:-
http://www.e-racegear.se/site/Index.php/ecutek-ecu-inkl-mappning-subaru-diesel.html
29 mars, 2010 kl. 21:44 #199119JohanP
DeltagareNej nån trimbox är inte aktuell, isåfall blir det ecutek.
Känns som att det är bäst att lugna sig lite och se om det varit problem just med ecutek.
Tråkigt att bli av med motorgarantin direkt om man börjar få problem ju…Davve, en svart Sport kanske? 😛
Såg en på blocket för lite drygt en månad sen som försvann ganska snabbt hehe30 mars, 2010 kl. 05:37 #199114Davve
DeltagareNej nån trimbox är inte aktuell, isåfall blir det ecutek.
Känns som att det är bäst att lugna sig lite och se om det varit problem just med ecutek.
Tråkigt att bli av med motorgarantin direkt om man börjar få problem ju…Davve, en svart Sport kanske? 😛
Såg en på blocket för lite drygt en månad sen som försvann ganska snabbt heheNe jag köpte en blå 🙂 Är riktigt nöjd. Men Ecutek blir & avgassystem.
30 mars, 2010 kl. 07:25 #199120JohanP
DeltagareNe jag köpte en blå 🙂 Är riktigt nöjd. Men Ecutek blir & avgassystem.
Okej 🙂
Har du hittat nåt speciellt avgassystem?
Har mailar ett par olika återförsäljare, både här och i england men ingen tycks veta bestämt ifall ett cat-back till WRX passar dieseln.
Isåfall hade ju invidia n1 varit ganska prisvärt…Aja, någon hinner säkert prova innan jag fått min bil ändå.
30 mars, 2010 kl. 21:23 #199116Snowman
DeltagareTackar för ditt svar.
Hehe helt riktigt, en 2.0D Sport är det ju som inväntas.
Ok, ska maila och kolla med dem.
Vilka är att föredra, JRM eller Autotech?
Är ju från skåneland så känns som att det inte är många mil det slår på 😛Spridarna är en svaghet, då ska det kollas upp.
Kollade med återförsäljaren just om deras ”sportsystem” men det verkar bara vara sista dämparen, som dessutom kostade närmre 6000kr 😛Var nere hos Per på Autotech förra veckan, han sade då att han ska mappa den första Impreza Dieseln inom kort, kan typ vara imorn eller så.
Men helt klart värt att höra med honom 🙂
/Markus
2 april, 2010 kl. 14:15 #199121JohanP
DeltagareVar nere hos Per på Autotech förra veckan, han sade då att han ska mappa den första Impreza Dieseln inom kort, kan typ vara imorn eller så.
Men helt klart värt att höra med honom 🙂
/Markus
Har skickat iväg ett mejl till dom nu, väntar med spänning på svar!
Förste man som får på ett större avgassystem på dieseln, skriv gärna resultat här.
Har kollat varenda youtube film för att försöka få en uppfattning om hur det låter, men alla bilar där är orginal 🙁 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.