SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Erfarenheter av Blizz avgassystem

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    dyngrak
    Deltagare

Har sett att KN-racing säljer Blizz avgassystem till Subaru. Är det någon som har några erfarenheter av dessa avgassystem?

Vad är det annars för märken på avgassystem till Subaru som gäller?

// Fredrik

Sasse
      Deltagare

Jag kör med ett Blitz Nur Spec R catback-system. Priset ligger väl kring 8000-9000 kronor för ett catback-system vilket är rätt okej pris med tanke på kvalitén.
        Ljudnivån är ganska hög, men det är ett härligt ljud. Det medföljer dock en insats som dämpar ljudet ifall man nu skulle känna för det (behövs vid besiktning också).

challe
        Deltagare

Har också ett Blitz Nur Spec som är köpt på KN racing för ~9000 (med frakt) Det har fungerat fin fint. Dock bör du inte ha allt för känsliga grannar det hörs nämligen när man kommer :-). Tänk på att beställa packning för skarven mellan ”katten” och det nya systemet då det inte medföljer.

Snowman
          Deltagare

Tja!
            Jag har 3″ HKS downpipe + Blitz Nür Spec R hela vägen utan kat. Bilen är mappad av JRM. Kan säga att det hörs 😀 Men som sagt, man (jag iaf ;)) tröttnar inte på ljudet.

Och med instatsen i så blir det som vilken Volvo som helst, iaf om man jämför med utan instats. MEN man bör INTE gasa som en tok med instatsen i, då skenar avgastempen sa JRM-grabbarna. Så jag tar det alltid lite lugnt med den i..

/Markus – har hört ett o annat från grannarna :+

dyngrak
            Deltagare

Kanon, det låter bra. Tack för alla svar!

Mvh
              // Fredrik

challe
              Deltagare

Tja!Jag har 3″ HKS downpipe + Blitz Nür Spec R hela vägen utan kat. Bilen är mappad av JRM. Kan säga att det hörs 😀 Men som sagt, man (jag iaf ;)) tröttnar inte på ljudet. Och med instatsen i så blir det som vilken Volvo som helst, iaf om man jämför med utan instats. MEN man bör INTE gasa som en tok med instatsen i, då skenar avgastempen sa JRM-grabbarna. Så jag tar det alltid lite lugnt med den i../Markus – har hört ett o annat från grannarna :+

Hur i hela världen tar du dej igenom besiktningen med det på? Avgasvärdena kan omöjligt vara inom gränsen?

Sasse
                Deltagare

Jag kör med original downpipe + Blitz Nur Spec R och tar mig genom besiktningen med klockrena avgasvärden. Så det är ju bara byta downpipe och köra bilen varm innan besiktningen så ska det inte vara några problem.
                  Men Snowmans HKS DP kanske har kat så han slipper byta? 🙂

minid
                  Deltagare

Jag kör med Invidia DP 3″ med rejskisse sen Blitz Nur Spec R.
                    Morrar på rätt bra.. 105db på tomgång.. 😛

Snowman
                    Deltagare

Quote Hur i hela världen tar du dej igenom besiktningen med det på? Avgasvärdena kan omöjligt vara inom gränsen?

Ska skaffa rejskisse när pengarna finns.. just nu är det inget kat alls på. Blir o byta hela systemet till original när besiktningen närmar sig 🙁
                      Men det lär vara ganska lätt gjort med tanke p åatt systemet går under bakaxeln, o bultarna vid turbon ganska nyss varit loss + kopparpasta-behandlade.. Så jag tar bara loss det vid turbon o lyfter ner hela rasket..

/Markus

Blueblooded
                      Deltagare

Har haft mitt Blitz nür spec r cat-back system på min wrx my05 en vecka nu.
                        Helt underbart. Har fortfarande ett leende på läpparna när jag åker bilen. Spec r systemet kan jag verkligen rekomendera. Och det var precis de ljud jag var ute efter. Ger enl. mig rätt ljud från imprezan.. Ja, man var som en liten pojke på julafton när man startade bilen med det nya avgaset för första gången.

Skynda skynda. Om du inte har köpt än så gör det fort!
                        Sist de var slut hos kn racing i lycksele fick jag vänta 2 månader…
                        Vet inte hur många ex de har kvar idag.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.