Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Turbovin
    Deltagare

Hej,

Min Type R har stått och dammat med motorras sjukt länge nu (maj 2011) och till nästa sommar måste jag få ut skiten. Hade länge tänkt handla motor från UK men den svenska valutan har ju blivit så svag på senare tid att man inte gärna vill handla utomlands längre.

Jobparts verkar va seriösa men vill höra lite egna erfarenheter av folk här. Har lite specifika krav också då jag helst vill ha en 2.1 stroker i ett semi closed deck block eller closed deck. Sen hade jag tänkt köra på JDM STI big port heads med AVCS. Kan ju iofs fixa topparna själv och skruva ihop resten om man får ett block byggt av Jobparts, men en 2.1 stroker är ett måste. 2.5l vill jag inte ha.

Alternativet är Williams Motorsport i UK men vill gärna ha ner pundet till 12 kr eller strax där under innan man börjar överväga det igen.

Så, hur fungerar deras motorer? Måste tåla upp mot 500 hk i mitt fall.

joajan
      Deltagare

Jag köpte motor av dem och hämtade bilen för någon månad sedan, ett transportföretag hämtade den hos mig i Alingsås och körde upp den till Stockholm för ca 3k, och väl uppe hos Jobparts tyckte jag det gick fort tills den blev klar, motorn som sitter i min 04 STI är nu nytt block med smidda kolvar och racelager.

Så mina erfarenheter är bara bra ifrån Jobparts, ett mycket bra och seriöst företag enligt mig, finns inte direkt något negativt vad jag kan komma på, så ta och ring och hör med dom 🙂

Turbovin
        Deltagare

Har dragit iväg ett mail redan. Det är inte aktuellt riktigt än, jag vill bara se över alternativen här hemma i Sverige också 🙂

Men det låter bra, hoppas den funkar fint för dig i många mil.

hedberg____
          Deltagare

dom är helt okej att ha å göra med.. köpte en låda av dom bytte själv visar sig att 5an å backen inte funkar då synkringen hade hamna snett så fick köra ner bilen å tåg hem så fick dom fixa de dom stod för resor och allt. efter lite tjat=)

joajan
            Deltagare

Har dragit iväg ett mail redan. Det är inte aktuellt riktigt än, jag vill bara se över alternativen här hemma i Sverige också 🙂

Men det låter bra, hoppas den funkar fint för dig i många mil.

Tack så mycket, hoppas du också hittar något som passar dig! 🙂

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.