› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Ericsson C702
- Detta ämne har 7 svar, 969 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 7 månader sedan av
down_the_drain.
-
FörfattareInlägg
-
1 juli, 2008 kl. 20:55 #10707
lunkan
DeltagareNån här som har en sån eller känner nån som har? Är det nåt att ha? Blev lite sugen tack vare gps funktionen om den nu funkar bra, funkar den som en vanlig navigator dvs säger den vad som gäller eller måste man kika på den hela tiden?
Känner att det är helt meningslöst för mig att köpa en navigator men skulle kunna tänka mig att använda det ibland om man hade det i luren!
2 juli, 2008 kl. 06:40 #118134down_the_drain
DeltagareJag har en sådan tel.. Gillar den pga att den inte är lika hal som alla andra telefoner samt att den är lite mer tätad mot damm o vattenstänk.Men den är INTE slagtålig som de har skrivit på diverse affischer osv..
Ang gps:en så är programmet wayfinder inlagt och det kan man navigera efter precis som en ”vanlig” gps.Sen finns det googlemaps oxå.Men display är förliten att navigera efter tycker jag.. Jag skulle aldrig köpte en telefon för att ha den som min enda bilnavigering.Påtok för små o slöa för det enligt mitt tycke.
Men som telefon tycker jag att den fungerar ypperligt.men som den teknikbög jag e så går jag och väntar på HTC touch Diamond som borde skickas ut från min leverantör i dag:) Helt klart en iFåne dödare!Kostar mycketmindre o kan en massa mer.
2 juli, 2008 kl. 09:56 #118131Janne248
DeltagareSony Ericsson C702
Att navigera med inbyggada GPS’en med denna lur vet jag inet så mycket om, men med Nokia N95 så gck dcet så där. Där är kartorna nedladningbara. På denna C702 med Wyfinder förstår jag att de laddas ned via 3G, EDGE/GPRS så det kan bli några kronor.Därimot Geotagning av foton verkar trevligt.
HTC Dimond
Läste lite om den på nätet igår och den ser rikigt trevligt ut, men varför bara 4GB?? Sitter på en Sony Ericsson W960 nu med 8GB bara för musk, men den sådan där lur så skulla man minst behöva 8GB som jag ser det.
Frågan är också hur långe kan man lysna på musik i en sådan? Vad följer det med för sorts headset och lurar? Finns det fjärr på tråden, till musikstyrningen? Och det viktigaste, kan jag installera något program för IP telefon?2 juli, 2008 kl. 10:03 #118135down_the_drain
DeltagareSony Ericsson C702Att navigera med inbyggada GPS’en med denna lur vet jag inet så mycket om, men med Nokia N95 så gck dcet så där. Där är kartorna nedladningbara. På denna C702 med Wyfinder förstår jag att de laddas ned via 3G, EDGE/GPRS så det kan bli några kronor.Därimot Geotagning av foton verkar trevligt.HTC DimondLäste lite om den på nätet igår och den ser rikigt trevligt ut, men varför bara 4GB?? Sitter på en Sony Ericsson W960 nu med 8GB bara för musk, men den sådan där lur så skulla man minst behöva 8GB som jag ser det.Frågan är också hur långe kan man lysna på musik i en sådan? Vad följer det med för sorts headset och lurar? Finns det fjärr på tråden, till musikstyrningen? Och det viktigaste, kan jag installera något program för IP telefon?
Minnet kan man juh utöka med SD kort så där ser jag inga problem..
Eftersom det e windows mobile som operativsystem så är det inga problem att hitta mängder med ip tel program. Skype tex..
Kollade nyss o såg att leveratören har tagit bort lev datum för htc:n 🙁 Men den skall verkligen bli intressat att leka med. Har bara fått en dummie änsålänge och måtten e helt klart ok.Liten o smidig.2 juli, 2008 kl. 14:00 #118132Janne248
DeltagareNu blir det litet trådkapning, men jag laddade hem bruksanvisningen på engelska och jag hittar INGEN expansion för SD kort 🙁
Vidare så måste det vara ett ”rikigt” IP telefon program som följer SIP standarden om jag skall vara intresserad, skall följa recensionerna när de kommer för att se om det blir ett byte….2 juli, 2008 kl. 14:24 #118136down_the_drain
DeltagareEnligt min leverantörs ordersida så står det att den skall ha möjlighet för sd expasion.. 🙁 Får väl vänta o se om där e när jag får hem de beställda.
Programmet Fring skall juh stödja SIP. http://www.fring.com/fring_is/what_is_fring/
Körde själv det programmet på en SE W960
3 juli, 2008 kl. 04:37 #118133lunkan
DeltagareFår se om det blir en Ericsson då kanske, som sagt så kommer gpsén användas 3-5 dagar/år kanske blir mer och på telenor så kostar det 19:-/dag så om jag använder den 5 dagar så är det 95:- sen så fanns det andra alternativ oxå som veckopris och månadspris.
Åker nog och kikar på den idag så får vi se 🙂
4 juli, 2008 kl. 12:03 #118137down_the_drain
DeltagareLite mer OT.. Det stämmer att htn:n inte har nån plats för sd kort.. Verkar som om leverantören har blandat ihop info om diamond o touchPro som kommer senare..
Skall pilla lite på en Diamond nu i helgen o se hur den e.. 🙂/P
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.