SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning ET 35 Impreza GT

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Gunnarson
    Deltagare

tjena, nån som har samma problem, monterade nyss sprillans nya 18″ med 215/35 sulor. ET 35. det tar i om man inte bara åker själv.. räcker man har bagaget lastat eller fulltank så tar de i skärmkanterna bak vid en vanlig kurva… måste jag byta fälgar med högre ET ? eller kan det funka med coilovers med väldigt styvd inställning? kanske det funkar allra bäst med valsade skärmkanter bak och coils med mer cambervinkel och väldigt styva?

Tack! :D:D:D:D

Gunnarson
      Deltagare

Ingen som har tips?

TomK
        Deltagare

tjena, nån som har samma problem, monterade nyss sprillans nya 18″ med 215/35 sulor. ET 35. det tar i om man inte bara åker själv.. räcker man har bagaget lastat eller fulltank så tar de i skärmkanterna bak vid en vanlig kurva… måste jag byta fälgar med högre ET ? eller kan det funka med coilovers med väldigt styvd inställning? kanske det funkar allra bäst med valsade skärmkanter bak och coils med mer cambervinkel och väldigt styva?

Tack! :D:D:D:D

Enklast är nog att valsa skärmarna och öka camber lite.
          Eller man kanske säger minska camber 🙂

Gunnarson
          Deltagare

ja det blir precis så, coilovers får vänta lite.. kan man ändra cambervinkeln på org fjäderben?

Alexander
            Deltagare

ja det blir precis så, coilovers får vänta lite.. kan man ändra cambervinkeln på org fjäderben?

Tror inte det går ställa mer än max 2 grader negativ camber fram, om det ens går så mycket. Bak går inte justera alls.

Gunnarson
              Deltagare

okej, som jag anade då.. det är endast bak jag har problem så.. tack iaf! 😀

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.