Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    tendency
    Deltagare

Efter en del spekulationer och säkerligen kalla fakta om huruvida 17×7″-fälgar ska sitta bra på GT’n eller inte, köpte jag mig för säkerhetsskull ganska liten dimension på däcken – 205/40, för att minska risken för kontakt med skärmkant bak osv. Men med 4.7% mindre rullomkrets än med original 205/50-16.

Jag har nu fått på mina 17×7″-sommarfälgar med ET45, och dom sitter där med god marginal till skärmkant och annat som kan tänkas vara i vägen. Men så är ju min originalhög, dvs inte sänkt 🙂

Blåklumpen – Surahammars 2a skräck

SecretAgentMan
      Deltagare

Om det tar i eller inte är rätt beroende på vad du kör med för bredd (och även vilket märke/modell) – och om det går undan i böjarna.
        ET45 och 215 t.ex…det är på det berömda hittefåret att det går, med gummilisten kvar på kanten kommer det att gnugga lite.

Men bilarna är inga under av passform, det är säkerligen lite från bil till bil med för att göra det ändå enklare.

Vad får man då ut av ovanstående svammel?

Kontentan är – försök hålla er så nära 50 mm i inpressning/offset/et som möjligt (max fälgbredd är 7,5″ – med 8″ tar det i – den som påstår något annat får lov att ta mera i böjarna :D), och 215 är en bra dimension (profilen är tämligen ointressant – den roddar med däckets höjd, och således rullomkrets).

/J – ville bara förtydliga det hela en smula, kul att det funkar! 🙂

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.