- Detta ämne har 66 svar, 5,191 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 11 månader sedan av Igge.
-
FörfattareInlägg
-
2 oktober, 2015 kl. 06:51 #278501IggeDeltagare
jag kör med 1000cc spridare och den walbro pumpen som flödar 255liter/h
Sägs ju att den inte gillar etanol. Hur länge har du kört med den?
2 oktober, 2015 kl. 06:58 #278475Christian SDeltagareden funkar fint med E85, är väll rätt många som kör med den och E85 så var det kommer ifrån att dom inte gillar E85 vet jag inte men jag misstänker att det kopiorna som inte gillar det.
kommer inte ihåg exakt men ett par år, en kompis har kört ett par år längre än mig och den funkar också kanon.
vi har alltid kört med den här tillsatsen http://www.redlineoil.se/tillsatser/bransletillsatser/alkohol/si-alcohol2 oktober, 2015 kl. 07:04 #278502IggeDeltagareden funkar fint med E85, är väll rätt många som kör med den och E85 så var det kommer ifrån att dom inte gillar E85 vet jag inte men jag misstänker att det kopiorna som inte gillar det.
kommer inte ihåg exakt men ett par år, en kompis har kört ett par år längre än mig och den funkar också kanon.
vi har alltid kört med den här tillsatsen http://www.redlineoil.se/tillsatser/bransletillsatser/alkohol/si-alcoholSe där ja, den vanliga Walbro 255 alltså?
Sån sitter ju redan i 🙂(GSS342 tror jag)
2 oktober, 2015 kl. 07:34 #278481TomKDeltagareJag körde också en Walbro i tanken när jag hade vanlig tank.
Fungerade utmärkt med E85. d—0.o—b2 oktober, 2015 kl. 08:22 #278473TurbovinDeltagareJag funderar på att köpa Fuelinjectorclinics 1100cc, vissa hävdar att ID1000 flödar snarare omkring 900. Är dock lite nyfiken på det där med längden då jag köpt eftermarknadsrailar samt adapterkitt från AS Performance för att köra på mitt V5-insug.
2 oktober, 2015 kl. 08:34 #278491Patrick P931DeltagareKör med ID1000, kostar lite mer men är även lite bättre. 😉
För er som ska köpa spridare som inte är ID (Injector Dynamics) googla gärna och läs på t.ex. RomRaider. Ni ska även lyssna på den som mappar, många mappare har sina favoriter, många mappare har färdiga siffror. Siffror man får med spridarna ska ofta ses som en fingervisning, lite som en maf-skalning, +/- 5%, typ, tro det eller ej men olika bilar har olika behov av flöde och latens. 🙂
2 oktober, 2015 kl. 12:19 #278503IggeDeltagareBosch och Siemens har gott rykte i icke Subaru kretsar, vad gör ID bättre? 🙂
Romraider är ju fortfarande nere :/
2 oktober, 2015 kl. 13:51 #278535AdelanteDeltagareLite offtopic men hur mkt mer drar en STI när man konverterar till e85?
Sparar man inte något eller blir det rent av dyrare? 😛2 oktober, 2015 kl. 15:46 #278504IggeDeltagareHittade någon gammal tråd med någon som gick lite plus, men priserna var ju lite annorlunda då. Så det är intressant att höra 🙂
Dock gör jag det mest för att det är ett bättre bränsle ur vissa aspekter 🙂
2 oktober, 2015 kl. 16:05 #278488t1heroDeltagareLite offtopic men hur mkt mer drar en STI när man konverterar till e85?
Sparar man inte något eller blir det rent av dyrare? 😛Energiinnehållet gör att du behöver pumpa in 1,37l för samma effekt som 1l bensin (enligt energimyngdigheten.se) sedan gör det högre oktantalet att man kan stoppa in mer bränsleluftblandning i cylindern innan det knackar (så det måste man göra) så räkna med minst dubbla förbrukningen, om du kör så snabbt det går. Detta gör att jag inte riktigt vill spritkonvertera innan jag kan sätta tanksläp efter bilen på väg till bankörning.
2 oktober, 2015 kl. 18:18 #278476Christian SDeltagarejag räknade lite på det innan jag började köra på E85 och jag skulle tjäna ca 2kr/mil på att köra på E85 jämfört med v-power som jag körde på innan.
så fruktansvärt mycket drar den inte, har för mig att min drog 1,2 i snitt på när jag körde upp till stor träffen i somras och då var det ingen fis körnig utan det vart några fullgas repor när man skulle göra några omkörningar osv.
3 oktober, 2015 kl. 07:24 #278505IggeDeltagareJag får eventuellt bra pris på bosch 1300cc via en kompis, dessutom dessa spridare som AG’s i norrköping rekommenderar (antagligen där slutmappning kommer ske). Men var hittar man då prylar så man får detta att passa på subarun?
Sådana: http://badassparts.se/bosch-1300cc-hogohmspridare.html
Vad är det för typ av kontakt på subarus originalspridare?Energiinnehållet gör att du behöver pumpa in 1,37l för samma effekt som 1l bensin (enligt energimyngdigheten.se) sedan gör det högre oktantalet att man kan stoppa in mer bränsleluftblandning i cylindern innan det knackar (så det måste man göra) så räkna med minst dubbla förbrukningen, om du kör så snabbt det går. Detta gör att jag inte riktigt vill spritkonvertera innan jag kan sätta tanksläp efter bilen på väg till bankörning.
Fast du behöver väl inte fetta på lika mycket med etanol då det kyler mycket bättre? I så fall borde skillnaden bli mindre om man kör med E85 på lambda 0,8 under last istället för bensin på lambda 0,7?
jag räknade lite på det innan jag började köra på E85 och jag skulle tjäna ca 2kr/mil på att köra på E85 jämfört med v-power som jag körde på innan.
så fruktansvärt mycket drar den inte, har för mig att min drog 1,2 i snitt på när jag körde upp till stor träffen i somras och då var det ingen fis körnig utan det vart några fullgas repor när man skulle göra några omkörningar osv.
Låter ju riktigt bra, det lär inte jag klara iofs 😛
Fast du har samtidigt lite lättare bil antar jag3 oktober, 2015 kl. 08:29 #278492Patrick P931DeltagareKolla bara så spridarna är matchade, sedan kan man undra varför Bosch Motorsport tagit bort sina egna nummer, men är man bekväm med det så är det ju lugnt.
3 oktober, 2015 kl. 09:42 #278506IggeDeltagareKolla bara så spridarna är matchade, sedan kan man undra varför Bosch Motorsport tagit bort sina egna nummer, men är man bekväm med det så är det ju lugnt.
Det ska absolut kollas upp 🙂
Men även om man skulle gå på bosch 1000cc, vad krävs för passning?5 oktober, 2015 kl. 17:09 #278507IggeDeltagareKan det vara en idé att mappa med en del bensin för att kompensera för risken för sämre etanol?
Bara en tanke som slog mig. Man vill ju vara safe
Iofs har jag lösa planer på att skaffa en flexfuelsensor 😛
Såg att PPF som är rätt stora hade samma text på bosch 1300cc och de ska tydligen vara kända för att ta avstånd från kopior och sådant
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.