- Detta ämne har 66 svar, 5,191 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 11 månader sedan av Igge.
-
FörfattareInlägg
-
5 oktober, 2015 kl. 17:43 #278477Christian SDeltagare
Kan det vara en idé att mappa med en del bensin för att kompensera för risken för sämre etanol?
Bara en tanke som slog mig. Man vill ju vara safe
kan inte tänka mig att det är bra att mappa den på E85 med lite bensin i och sen köra den på ren E85.
5 oktober, 2015 kl. 18:12 #278508IggeDeltagarekan inte tänka mig att det är bra att mappa den på E85 med lite bensin i och sen köra den på ren E85.
Varför? 🙂
Mappar man på e85 och får e70 finns ju risken för knackningar
6 oktober, 2015 kl. 17:49 #278489t1heroDeltagareEn flexifuelsensor är ju billig i sammanhanget, speciellt om man betänker hur många potentiella problem den förintar.
Under förutsättning att sprutet hanterar den bra.6 oktober, 2015 kl. 17:58 #278509IggeDeltagareEn flexifuelsensor är ju billig i sammanhanget, speciellt om man betänker hur många potentiella problem den förintar.
Under förutsättning att sprutet hanterar den bra.Som jag fattat ska link G4 klara det, tål att forskas i.
6 oktober, 2015 kl. 21:07 #278525clasenDeltagareJag skulle aldrig få för mig att konvertera till etanol utan flexifuelsensor med tanke på hur jämn å fin kvaliten är på spriten här i sverige :p fifan alltså om det knackar till så allt blir skrot 😮
9 oktober, 2015 kl. 07:57 #278534koaaNDeltagareMonterade mina 1000cc igår och körde slut på bensinen som fanns kvar i tanken för att sedan fylla upp med E85 och in med en map jag gjort om för e85 🙂 körde lugnt i ca 30-40 minuter och enligt learning view så har jag som max +/- 3.5% 🙂
Startade upp med lite (läs mycket) taskig tomgång, men efter ca 30 sekunder så var den där den skulle 🙂
9 oktober, 2015 kl. 08:04 #278510IggeDeltagareMonterade mina 1000cc igår och körde slut på bensinen som fanns kvar i tanken för att sedan fylla upp med E85 och in med en map jag gjort om för e85 🙂 körde lugnt i ca 30-40 minuter och enligt learning view så har jag som max +/- 3.5% 🙂
Startade upp med lite (läs mycket) taskig tomgång, men efter ca 30 sekunder så var den där den skulle 🙂
Gött! 🙂
13 oktober, 2015 kl. 09:27 #278470apache54DeltagareOkej 🙂
Själv lutar det åt siemens deka 875cc
Räcker det eller ska man satsa på lite mer?
För stora spridare ställer ju till det med tomgång etc.Har du någon länk till ditt köp? 🙂
förlåt att jag lägger mig i men såg att det måste tas hål på wen myt sto att stora spridare ställer till problem på tomgång är en gammal myt det stämde förr i tiden men gör det inte längre med dagens spridare jag kör på e85 och etanol med injectordynamics 1000cc spridare o dessa gick upp till en belastning av 96%vid 280hjulhäst vilket inte är att föredra så jag skulle ha satsat på större beroende på tilltänkt effekt
13 oktober, 2015 kl. 09:35 #278511IggeDeltagareförlåt att jag lägger mig i men såg att det måste tas hål på wen myt sto att stora spridare ställer till problem på tomgång är en gammal myt det stämde förr i tiden men gör det inte längre med dagens spridare jag kör på e85 och etanol med injectordynamics 1000cc spridare o dessa gick upp till en belastning av 96%vid 280hjulhäst vilket inte är att föredra så jag skulle ha satsat på större beroende på tilltänkt effekt
Jo jag har insett det, dock gäller det fortfarande och är inte en myt. Bara att gränsen skjutits upp avsevärt d—0.o—b
Vad kör du för effekt och bränsletryck?
TomK kör 1000cc, 80% och 4bar och har ca 400whp
Behövs verkligen mer då?13 oktober, 2015 kl. 09:58 #278482TomKDeltagareJo jag har insett det, dock gäller det fortfarande och är inte en myt. Bara att gränsen skjutits upp avsevärt d—0.o—b
Vad kör du för effekt och bränsletryck?
TomK kör 1000cc, 80% och 4bar och har ca 400whp
Behövs verkligen mer då?Tillägga också att jag har 4bar grundtryck.
13 oktober, 2015 kl. 10:23 #278512IggeDeltagareTillägga också att jag har 4bar grundtryck.
Tyckte jag nämnde det. 🙂
Hur stor skillnad har det på spridarbehovet?
Är det linjärt? 🙂13 oktober, 2015 kl. 10:30 #278483TomKDeltagareTyckte jag nämnde det. 🙂
Hur stor skillnad har det på spridarbehovet?
Är det linjärt? 🙂Haha tröttmössa man är.
13 oktober, 2015 kl. 10:36 #278513IggeDeltagareHaha tröttmössa man är.
Orsaken kan kallas tisdag 😛
13 oktober, 2015 kl. 11:51 #278493Patrick P931DeltagareTyckte jag nämnde det. 🙂
Hur stor skillnad har det på spridarbehovet?
Är det linjärt? 🙂Nej, roten av kvoten. 🙂
13 oktober, 2015 kl. 12:01 #278514IggeDeltagareNej, roten av kvoten. 🙂
Snabb räkning, kräver 3 bar alltså 15-16% större spridare än 4bar eller missförstod jag vad du menar? 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.