Visar 7 inlägg - 61 till 67 (av 67 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #278486
    TomK
    Deltagare

      Ja det var slangklammor dragna kors och tvärs då jag hade paralellmatat.
      Dvs ej original.

      #278521
      Igge
      Deltagare

        Aha, då är jag med 🙂

        #278487
        TomK
        Deltagare

          Idag så har jag original ledningar från bak till fram och det funkar bra.
          Men teflon slang i motorrum och baklucka.

          #278526
          pattern
          Deltagare

            Intressant läsning! Går också i framtidstankar kring e85 till min Type UK blob men har inte direkt så mycket kunskap om motorstyrning och hela den biten.

            Behöver man gå på hela biten med nytt sprut/plug-in eller kommer man undan med soppapump + spridare och ny mapp?

            Tänker kring 300whp, beroende vad vad orginalturbon orkar.

            #278522
            Igge
            Deltagare

              Original styrsystem ska klara etanol, men som du säger behöver det mappas om. 🙂

              #278527
              pattern
              Deltagare

                Då låter det som en plan. 🙂 Är inte ute efter att få ut maximalt med effekt nödvändigtvis så tänkte försöka komma undan lite billigare. Bara sikta på att mappa om med EcuTek efter jag bytt spridare.

                Spridare + mappning skulle jag nog komma undan på 15k ungefär. Men ska man lägga Link G4 på det då är man direkt uppe i 30k plus att man kanske vill ha flex-sensor då utöver det. Blir lite väl för min budget.

                #278523
                Igge
                Deltagare

                  Finns de som kopplar in flex sensor på original ECU
                  Kika lite på romraider, tror det nämns där

                Visar 7 inlägg - 61 till 67 (av 67 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.