Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
  • Författare
    Christian S
    Deltagare

Ska kanske höra med Trollspeed iaf, har 37mil till JRM, och 17 till Trollspeed, aningen segt att åka, för en mappning, även om jag varit väldigt nöjd med JRM’s jobb 🙂

klart du ska mappa på Trollspeed, framförallt om du har närmare dit än till JRM:D

Nu vet jag inte hur det är med gc8 men GDB har avtappningsplugg på tanken.

det finns det inte på GC8, såg iallafall ingen när jag bytte tank eller när jag lackade den “nya” innan bytet

När jag konverterade min sti -06 så bytte jag spridare hemma och tankade e85 innan jag åkte till Trollspeed ca35mil och det var inga som helst problem. Det enda Per sa var att jag skulle köra lungt utan ladd

så gjorde jag också fast jag har ju inte riktigt lika långt dit, visst den går ju inte helt 100 och iom att man har bytt till större spridare så får den ju i sig mer bränsle vilket den också vill ha när man kör på E85

Norbius
      Deltagare

Alright det underlättar ju lite 🙂
        Spridare, är dom bökiga att byta?

Christian S
        Deltagare

nä det tycker jag inte men det beror väll lite på hur det ser ut i motorrummet, är den helt orginal får man kanske plocka bort några grejer så öppna huven och kolla hur det ser ut på din.

Norbius
          Deltagare

Vet knappt vart dom sitter, men får kolla 🙂

Christian S
            Deltagare

på din sitter dom på samma ställe som på min dvs på insuget nära där den sitter mot topparna.

Norbius
              Deltagare

Jo har ett hum om vart dom är, får rota och kolla lite 😀 Smidigt om jag kan byta dom själv och köra upp till trollspeed lugnt.

rasmushall
                Deltagare

Vad för storlek ska man ha på spridare?:) vart kan man hitta ett par bra?:) vill också köra e85 🙂 sitter värre soppa pump, hks luftfilter, fmic, 3 tums avgas hela vägen och hks stiften i nu. Bor i nyköping och undrar även vart man hittar en bra mappare i närheten?:) mvh

Christian S
                  Deltagare

hur stora du ska ha beror på hur mycket effekt du ska plocka, om du har orginal turbo och spridare idag så får du väll ha ca 30% större spridare om du ska köra på E85.

du har AG´s i Norrköping http://www.agsinorrkoping.se

rasmushall
                    Deltagare

hur stora du ska ha beror på hur mycket effekt du ska plocka, om du har orginal turbo och spridare idag så får du väll ha ca 30% större spridare om du ska köra på E85.

du har AG´s i Norrköping http://www.agsinorrkoping.se

tack för svar!:) väntar nog och uppgraderar turbo också 🙂

Norbius
                      Deltagare

Bra ställen att köpa spridare på annars?

Christian S
                        Deltagare

Bra ställen att köpa spridare på annars?

vad ska du ha för storlek? jag kör med sånna här http://www.ebay.co.uk/itm/4-Subaru-STi-EJ255-EJ257-1000cc-Fuel-Injectors-Flow-MATCHED-Gas-E85-MTBE-Q16-/270714475544?hash=item3f07d71418 och dom funkar utmärkt.

Norbius
                          Deltagare

Kör på orginalturbon, så hade säkert räckt med 700-800cc egentligen?

Christian S
                            Deltagare

ja då ska väll 750 räcka.
                              finns 740 här om dom är kvar http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=98377

Norbius
                              Deltagare

Var sålda, får kolla runt lite =)

Norbius
                                Deltagare

Går det få tag i Per eller ska man höra med Trollspeed bara? Är det bara Per som mappar Subarus hos dom?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.