Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
  • Författare
    Kocken
    Deltagare

Vet att det nämts i en annan tråd men va faaaan varför ska inte eurosport inte sända WRC denna säsong??

Vilket lyft för rally sportens vidare utveckling. Nej, det är bättre att dom sönder curling och annan rolig sport.

Upprörd är inte namnet kan jag säga.

x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x(

//Kocken

ExOrdis
      Deltagare

WTF!!!!
        x( x( x( x( x(

Niklas
        Deltagare

Var står detta? Kan på sätt och vis förstå dem, vem vill lägga ner tid och pengar på en sport med två seriöst tävlande märken. 🙂

Kocken
          Deltagare

Seriöst å seriöst!!

Loeb satsning kommer nog vara 100% seriös även om han e “privat” anmäld. Kommer vara många privat team men endast 2 fabriks team.

Helt sjukt dåligt!!

/Kocken

Niklas
            Deltagare

Privata team har väl aldrig fått någon direkt exponering förutom då märkesteamen försvunnit i stor skala så de tagit sig in på poängplats.

Men detta verkar stämma, hittar ingen sändning i Eurosports tablå, men jag hittar ingen information om detta på deras hemsida.

Såg att man missat TV4Plus sändning om första SM-rallyt också…

EDIT: Vänta nu, SVT sänder inte heller WRC?! Vad fan är det som hänt?! Är det någon jävla kanal som köpt upp rättigheterna men ger fan i att sända det?! Bara finsk tv som sänder från rallyn vad dagenstv.com visar! Verkar alltså inte vara Eurosport som är CP då det är fler som slutar visa.

Man kan ju hoppas att WRC kommer lägga ut sammandrag på nätet. 🙁

Nikke McRae
              Deltagare

Där vaknade Alien. Jag kan inte heller sova om nätterna nu när jag inte kommer kunna se Svenska Rallyt eller någon annan VM-tävling överhuvudtaget! x( 😉

Vem vill se OS eller fotboll. 😛 Inser de inte hur stort det är att Sverige har en VM tävling i rally. De har väl visat rally när det varit OS förrut. x(
                Hör här vad ansvarige Albert Svanberg resonerar i en intervju:
                http://www.sr.se/cgi-bin/varmland/sport/arkiv.asp?DagensDatum=2006-01-13&Artikel=773127

WRC.com har ju WRC+, som visar samma material som tv, antar jag eftersom det står så. Men det kostar kosing och man vet inte hur den kvaliten är? Någon som har testat eller kan testa? 😉

Kocken
                Deltagare

Vilka j*vla Idioter!!

Vad tror dom. En svensk VM tävling i rally är typ det största “sport” Sverige har juu!!
                  Bättre att sända häst hoppning eller biljard, eller vad säger ni??

Funtar allvarligt att sluta med rally och börja samla frimärken istället!

//Kocken

Niklas
                  Deltagare

Någon som har testat eller kan testa? 😉

Kan höra mig för på ett VM-rally-forum…

EDIT: Många kanaler som slutar visa WRC:
                    http://forums.motorsport.com/forums/showthread.php?s=246ddc05510e0c7fb5653ae876f9ffee&threadid=116454

Danne-Lakan
                    Deltagare

Man blir ju fan ledsen i ögat ;(

Men att stort plus till TV4+ som gjorde en kanon säning i söndags,,,,

Där det var många fina bilder på Mattis olsson 🙂

Handoman
                      Deltagare

WRC.com har ju WRC+, som visar samma material som tv, antar jag eftersom det står så. Men det kostar kosing och man vet inte hur den kvaliten är? Någon som har testat eller kan testa? 😉

Jag hade planer på att ta ett abbonemang, men efter denna katastrofalt dåliga täckning av WRC 2006 så lär det garanterat bli ett abb. på WRC+.

Återkommer med info om det var värt pengarna 😉

Sso
                        Deltagare

Man blir ju fan ledsen i ögat ;( Men att stort plus till TV4+ som gjorde en kanon säning i söndags,,,,Där det var många fina bilder på Mattis olsson 🙂

Eftersom jag lyckades missa SM-sändningen på TV4+ i söndags undrar jag om det är nån som har inspelningen liggandes o kan rippa den?

/Mvh Stefan

Niklas
                          Deltagare

Har sökt på http://www.tv4.se men hittar ingen filmlänk till reportaget där. Tacka vet jag när SVT höll i det hela. De har fortfarande alla SM-tävlingar för 2005 uppe på deras hemsida.

PetterSolberg
                            Deltagare

vad ska man nu göra varje söndag kl 17 på vm rally helgerna?? ;( ;(
                              Patrik

Viktory
                              Deltagare

Jag har nyss fått reda på att Eurosport har fått licensen för att visa WRC. De kommer visa WRC iaf det här året, väldigt bra nyheter!

Niklas
                                Deltagare

Kommer de visa Monte Carlo?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.