› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Eventuell framtida newbie frågar på…
- Detta ämne har 13 svar, 1,063 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
Guailo.
-
FörfattareInlägg
-
28 januari, 2004 kl. 12:17 #7483
Guailo
DeltagareHej Alla!
Efter lite åkande i chippade 855 och Audi S2 Avant är det nu möjligt att det blir en Impreza kombi som nästa projekt…
Ungarna har vuxit till sig och är inte i konstant behov av barnvagnen längre, så då kan det ju vara läge att kika på lillkombin…!
Har hittat en 97-98 importerad från Italien för en rimlig penning, med läderklädsel och värme i stolarna… 11000 mil skall den ha gått. Bilen är reggad 11-97, det gör väl att man får räkna den som en 98’a tycker jag. Priset ligger på ca 90”.
Problemet är:
* ingen servicebok
* endast sommardäck som är slut (inga allvarliga problem, bara gummi ju)
* inget larm, förutom startspärren som satt där orginalVad skall man kika på för att inte bli fintad?
Jag vet ju hur jag ser en sliten 855/V70, eller en S2 för den delen, men Subaru har jag inte haft nån kontakt med tidigare, så jag är i stort behov av er samlade kunskap!
Tipps på vad man skall lyssna efter, titta på, ev vilka manövrar som skall genomföras vid provkörningen… =)
Tacksam för svar,
Peter28 januari, 2004 kl. 13:52 #86952ADDE.H
DeltagareViktigt att kolla om kamremen är bytt!!
/Adde
28 januari, 2004 kl. 14:04 #86954Assazel
DeltagareM-testa?
28 januari, 2004 kl. 16:16 #86956Guailo
DeltagareTack för bra svar!
Har lite mer info nu. Kamrem bytt vid 9200 mil, bilen har gått 11000 nu.
Bilen har enl säljaren all utr som fanns att få när bilen såldes, dvs skinnstolar (Recaro) med grill, AC och taklucka…
Den bilen jag spanar på bör alltså klassas som en FAS 1,5.
Att provköra ett par stycken är en bra idé, även om man riskerar att klassas som testpilot innan äventyret är slut. }(
Har gjort en liten undersökning på försäkringspriser, som kan vara av intresse för flera:
Bolag: Hel Halv
LF 8684:-
OK 9043:- 6012:-
TH 14058:- 8909:-
IF 8677:- 5599:- (! med hyrbil, låg (1000kr) självrisk vid viltskada och skadegörelse – detta frågade jag inte de andra)(Ledsen, tabellen blev skitskum!)
Alla priser ovan gäller högst 1000 mil/år, bilen parkad i carport på tomten, i Järfälla och föraren är 29 år.
Tack till alla som svarat, har ni bilder på inredningen i en FAS 1,5 är jag intresserad av dom. Fortsätt gärna tippsa!
/Peter
28 januari, 2004 kl. 18:07 #86953christopher
Deltagare>Tack för bra svar!
>
>Har lite mer info nu. Kamrem bytt vid 9200 mil, bilen har
>gått 11000 nu.
>
>Bilen har enl säljaren all utr som fanns att få när bilen
>såldes, dvs skinnstolar (Recaro) med grill, AC och
>taklucka…
>
>Den bilen jag spanar på bör alltså klassas som en FAS 1,5.
>
>Att provköra ett par stycken är en bra idé, även om man
>riskerar att klassas som testpilot innan äventyret är slut. }(
>
>
>Har gjort en liten undersökning på försäkringspriser, som kan
>vara av intresse för flera:
>
>Bolag: Hel Halv
>LF 8684:-
>OK 9043:- 6012:-
>TH 14058:- 8909:-
>IF 8677:- 5599:- (! med hyrbil, låg (1000kr)
>självrisk vid viltskada och skadegörelse – detta frågade jag
>inte de andra)
>
>(Ledsen, tabellen blev skitskum!)
>
>Alla priser ovan gäller högst 1000 mil/år, bilen parkad i
>carport på tomten, i Järfälla och föraren är 29 år.
>
>Tack till alla som svarat, har ni bilder på inredningen i en
>FAS 1,5 är jag intresserad av dom. Fortsätt gärna tippsa!
>
>/PeterFick precis nytt försäkringsbrev från just LF, och nu blir det att dega 14660/år 😮 . Ökning på 100% sen jag började försäkra Imprezan hos dom.
Bor i stockholm över 25, bil i garage (villa), 1000mil/år inget extra!!!
Vad göra vilka är billigast?
/
fraSSe29 januari, 2004 kl. 14:03 #86944Janne248
Deltagare>ang import så tror jag inte att gt’n såldes officiellt i
>sverige förens 98 nånstans och alla bilar äldre än det borde
>då var nån form av importDetta stämmer då väl ej????? 😮 😮 😮 😮
Jag har en katalog med Impreza GT Turbo sedan 1996 hemma, med pris och alt utskrivet! Kanske dags och scanna den och lägag upp! 😀29 januari, 2004 kl. 14:03 #86946Janne248
Deltagare>ang import så tror jag inte att gt’n såldes officiellt i
>sverige förens 98 nånstans och alla bilar äldre än det borde
>då var nån form av importDetta stämmer då väl ej????? 😮 😮 😮 😮
Jag har en katalog med Impreza GT Turbo sedan 1996 hemma, med pris och alt utskrivet! Kanske dags och scanna den och lägag upp! 😀29 januari, 2004 kl. 15:09 #86945Janne248
Deltagare>allvarligt, fanns de att köpa här så tidigt? eller fanns de i
>kataloger? 😉Ja kataloger fanns!!!!!!!!!!!!!! Eller så mycket till katalog är det inte mer ett A4 som är tryckt på båda sidor!
Skall scanna som PDF imorogn på jobbet och slänga upp i nått album! 😀EDIT: Jag såg min första Impreza Turbo på Subaru affären i Härnösand (Älandsbro) i Juli 1996. En svart var det!
29 januari, 2004 kl. 15:09 #86947Janne248
Deltagare>allvarligt, fanns de att köpa här så tidigt? eller fanns de i
>kataloger? 😉Ja kataloger fanns!!!!!!!!!!!!!! Eller så mycket till katalog är det inte mer ett A4 som är tryckt på båda sidor!
Skall scanna som PDF imorogn på jobbet och slänga upp i nått album! 😀EDIT: Jag såg min första Impreza Turbo på Subaru affären i Härnösand (Älandsbro) i Juli 1996. En svart var det!
31 januari, 2004 kl. 23:48 #86948Janne248
DeltagareNu är ”katalogen” uppladdad!
Se ny tråd:
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=8&topic_id=12098&mesg_id=12098&page=
19 december, 2005 kl. 06:19 #86949Manor
DeltagareHej !
Det finns andra på forumet som kan ge dig bättre råd när det gäller pre. 99-00 modellen (kanske Goofy eller Seaflower :))?
Jag har dock en kombi, två barn (dock endast en barnvagn), två hundar samt husvagn :9…och kan därmed säga att det fungerar alldeles ypperligt med denna mindre kombibil ;). VÄRLDENS snabbaste Impreza är också en KOMBI, vilket bevisar vilken bredd denna modell har 😀 :D!!!
Jag har inte 100% kontroll, men generellt så har 97:an tristare inredning än den som kom 98. Årsmodellerna innan 99 har också sämre frambromsar, men gick däremot att ”chipsa” lättare innan EcuTek gjorde entré. Att det inte finns någon servicebok är väl ingen höjdare, men kan ju ha normala orsaker. Det krävs väl dock att man måste kolla upp den lite bättre (om nu en servicebok egentligen garanterar något). Det finns en importerad 98 (utan servicebok) som var (eller kanske är) till salu väldigt länge i forumet. Jag vet inte om det var bristen på servicebok eller om det var för att den var importerad som gjorde den svårsåld…men problem verkade det dock vara (eller är fortfarande).
Jag antar att du har blivit fått ett väldigt bra erbjudande, annars verkar det kanske lite onödigt att satsa på denna bil då det kanske finns lite för många frågetecken att reda ut 😮 :o!!?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #86950Manor
Deltagare…1997 såldes det åtminstone nya i Sverige. Den första testen av Turbo-Imprezan som jag läste i Teknikens Värld var just en 97:a (har jag för mig).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #86951Manor
Deltagare…1997 såldes det åtminstone nya i Sverige. Den första testen av Turbo-Imprezan som jag läste i Teknikens Värld var just en 97:a (har jag för mig).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #86955Guailo
DeltagareGlömde säga att det är en GT, om ni nu trodde något annat! 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.