SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Eventuellt GT -00 köp!

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    t0biaz
    Deltagare

Då har man blivit impreza ägare!
      Bilen var i bra skick förutom fjärrlåset fungerar inte:(
      Vilket man har blivit bortskämd med i mina tidigare bilar, någon som kanske skulle kunna hjälpa mig?

Felet är: ibland så skickar sändaren signal till bilen och bilen låser upp för att omedelbart låsa sig igen, har provat byta batteri och testat så den skickar signaler varje gång man klickar (med att hålla sändaren mot en kamera så lyser IR lampan när man klickar vilket man inte ser med ögat annars) och ibland så lyser den när man klickar och ibland inte alls. Sen så kan man bara öppna med nycklen på förarsidan inte på passagerar sidan (då händer ingenting alls)..

Hoppas där är någon som kan hjälpa mig, troligtvis så är fjärren trasig?

Med vänliga hälsningar
      Tobias

Gilarski
      Deltagare

Låter som sändaren behöver service.

Fegge99
        Deltagare

leta kabelbrott, låter som en klassiker att det funkar ibland (om jag fatta rätt så gör det det?) tar inte så lång tid heller, perfekt att göra på en söndag när man itne ahr nått för sig tex ^^

Mumin
          Deltagare

Sätter en femkrona på att det är vid förar dörren.. ta bort gummit där.. mitt har dött nu totalt.. ska ta mig ork någon dag 🙂

t0biaz
            Deltagare

Jag tror att det är en kombination av dosan och mottagaren i bilen, ska jag leta i förardörren eller är det ett vanligt problem vid ett visst ställe?

tendency
              Deltagare

OT

Att remmarna gnisslar lite är nog ingen fara.

Jo det kan vara en liten fara. Kolla spännrullen som sitter under generatorn (tror jag det är placerad) Gnisslet kan komma från lagret på den, har testat själv och mitt lager gav upp.. Och det är inte bra alls 🙁

Jamen, då är det ju inget remgnissel.. :p För att utesluta att det är lagret, så kan man väl testa remspray och förändras gnisselljudet (eller försvinner helt), så kan man utesluta lager? 🙂

+1Jag säger det samma, provkör, bli förälskad, köp, bli medlem i [COLOR=”Red”]Subaruklubben *host harkel host, poke Tendency* och häng med på alla våra underbara träffar både sommar som vinter :p

Hehe. Men det är väl inte klart ännu? SSC-sidan är under uppbyggnad osv. Jag menar, vi sitter ju fortfarande här på Imprezaforumet och surrar. 🙂

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.