› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Evo VS Impreza (Steg 1)
- Detta ämne har 12 svar, 1,589 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
pannan.
-
FörfattareInlägg
-
26 december, 2005 kl. 10:41 #9176
-A-81
DeltagareHur står sig dessa bilar mot varandra??
Både prestanda mässigt samt bana.Min evo vi är orginal förutom avgas ifrån turbo.
Och den är märkbart piggare än orginal sti, om jag inte minns fel så är den piggare än en steg 1 sti också???EVO VI ORGINAL VS STEG 1 WRX STI (2004)
EVO VI STEG 1 VS STEG 1 WRX STI (2004)
EVO VII VIII VS ORGINAL WRX STI (2004)
EVO VII VIII VS STEG 1 WRX STI (2004)Har nämligen ledsnat lite på ombonaden i min evo vi så troligtvis är den såld 1:a veckan i Januari.
26 december, 2005 kl. 10:50 #102927Lefty
DeltagareSom jag skrev till dig i ett PM på evoclub… jag har några filmer som jag tycker att du skall titta på 🙂
msn: dtracks@hotmail.com
DeltagareEn EVO VI går ju mycket bättre än en STI original tack vare att det är 280 hkr jämte 265 hkr. Sedan väger en STI mer.
Däremot får du se dig ifrånåkt av en Steg 1 trimmad STI. Om man jämför t ex en original STI mot en Steg 1 trimmad STI är det som natt och dag, det har jag fått erfara när vi var på Gotland Ring. Addes STI med Ecutek körde ifrån mig rätt lätt på rakorna.
Däremot så är ju t ex inredning osv bra mycket mer uppdaterat mot vad kult EVO VI:an är. Är det du Mackan som är kompis med Christoffer? Din EVO VI:a är ju bland de finaste man har sett och skulle jag vara dig så skulle jag faktiskt behålla den. STI:er rasar i värde men en pedantskött EVO VI håller värdet bra mycket bättre.
Mvh
J26 december, 2005 kl. 11:58 #102935-A-81
DeltagareEn EVO VI går ju mycket bättre än en STI original tack vare att det är 280 hkr jämte 265 hkr. Sedan väger en STI mer.Däremot får du se dig ifrånåkt av en Steg 1 trimmad STI. Om man jämför t ex en original STI mot en Steg 1 trimmad STI är det som natt och dag, det har jag fått erfara när vi var på Gotland Ring. Addes STI med Ecutek körde ifrån mig rätt lätt på rakorna.Däremot så är ju t ex inredning osv bra mycket mer uppdaterat mot vad kult EVO VI:an är. Är det du Mackan som är kompis med Christoffer? Din EVO VI:a är ju bland de finaste man har sett och skulle jag vara dig så skulle jag faktiskt behålla den. STI:er rasar i värde men en pedantskött EVO VI håller värdet bra mycket bättre.MvhJ
Inte mackan 🙁 Men Andreas Christoffers kompis.
Tack för berömet.
Jo jag vet att den står sig otroligt bra i värde, men som du sa inredningen är som på en trabant.
Dessutom har jag ju beställt vita compomotive mo 18″ 🙂
nu till våren så det känns ju lite vemdigt att kanske sälja.
Men Subarun är otroligt fin både ut och invändigt.26 december, 2005 kl. 12:04 #102929pannan
DeltagareInte mackan 🙁 Men Andreas Christoffers kompis.Tack för berömet. Jo jag vet att den står sig otroligt bra i värde, men som du sa inredningen är som på en trabant.Dessutom har jag ju beställt vita compomotive mo 18″ :)nu till våren så det känns ju lite vemdigt att kanske sälja.Men Subarun är otroligt fin både ut och invändigt.
Just ja 😀 minnet är som på en guldfisk ibland 🙂 soptunne Anderas ja haha 🙂
Blir nog fint det där. Med tanke på att du fått en del på garantin också.
Behåll den.
26 december, 2005 kl. 16:02 #102936-A-81
DeltagareInte mackan 🙁 Men Andreas Christoffers kompis.Tack för berömet. Jo jag vet att den står sig otroligt bra i värde, men som du sa inredningen är som på en trabant.Dessutom har jag ju beställt vita compomotive mo 18″ :)nu till våren så det känns ju lite vemdigt att kanske sälja.Men Subarun är otroligt fin både ut och invändigt.Just ja 😀 minnet är som på en guldfisk ibland 🙂 soptunne Anderas ja haha :-)Blir nog fint det där. Med tanke på att du fått en del på garantin också.Behåll den.
Du får dra ner på krogbesöken samt drickandet så blir det nog bättre 😉
27 december, 2005 kl. 08:55 #102926simo
DeltagareOm det är en bansubba du är ute efter så finns en av sveriges snabbaste nu till salu
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=15&topic_id=9445&mesg_id=9445&page=/Ulrik
27 december, 2005 kl. 12:26 #102932STI_driver
DeltagareJag har en ”STEG 1” sti-04:a. min steg1 ser iaf ut så här, ecutek 3, soppapump och avgas. Jag kör jämt med evo6 med autronic sprut och avgas, och grenrör ca 350+hk. Har även kört mot evo 7or som har steg 1 med ecutek3. vi körde från 30 till 230km/h+ och jag knappade in hela tiden, detta finns även dokumenterat på film. 😀
Så en steg 1 STi går minst lika bra som en steg 1 evo.
Och en original evo 6 kör man ifrån utan problem. Jag körde ifrån en original evo 6 när jag hade enbart bytt avgas från turbon.27 december, 2005 kl. 15:14 #102937-A-81
DeltagareJag har en ”STEG 1” sti-04:a. min steg1 ser iaf ut så här, ecutek 3, soppapump och avgas. Jag kör jämt med evo6 med autronic sprut och avgas, och grenrör ca 350+hk. Har även kört mot evo 7or som har steg 1 med ecutek3. vi körde från 30 till 230km/h+ och jag knappade in hela tiden, detta finns även dokumenterat på film. 😀 Så en steg 1 STi går minst lika bra som en steg 1 evo.Och en original evo 6 kör man ifrån utan problem. Jag körde ifrån en original evo 6 när jag hade enbart bytt avgas från turbon.
Ok då har jag fått lite mera kött på benen, men det där med att du kör ifrån evo 6 orginal beror nog bara på föraren.
Har 3″ på min och kör ifrån sti, så det beror nog bara på föraren 😉27 december, 2005 kl. 17:54 #102933STI_driver
DeltagareJag har en ”STEG 1” sti-04:a. min steg1 ser iaf ut så här, ecutek 3, soppapump och avgas. Jag kör jämt med evo6 med autronic sprut och avgas, och grenrör ca 350+hk. Har även kört mot evo 7or som har steg 1 med ecutek3. vi körde från 30 till 230km/h+ och jag knappade in hela tiden, detta finns även dokumenterat på film. 😀 Så en steg 1 STi går minst lika bra som en steg 1 evo.Och en original evo 6 kör man ifrån utan problem. Jag körde ifrån en original evo 6 när jag hade enbart bytt avgas från turbon.
Ok då har jag fått lite mera kött på benen, men det där med att du kör ifrån evo 6 orginal beror nog bara på föraren.Har 3″ på min och kör ifrån sti, så det beror nog bara på föraren 😉
Att du kör ifrån en original STi när du har avgas från turbon är ju självklart, dock kör jag ifrån en original evo 6:a när jag har bara avgas på STI:n, det vill säga ca 300hk istället för 265hk. 🙂
27 december, 2005 kl. 19:08 #102930pannan
DeltagareJag kör ifrån allt och alla 🙂
T o m så bra så man har kraschat fronten på bilen ;( Så kan det gå när man är ute och leker med EVO slödder 😀
27 december, 2005 kl. 19:12 #102934STI_driver
DeltagareJag kör ifrån allt och alla :-)T o m så bra så man har kraschat fronten på bilen ;( Så kan det gå när man är ute och leker med EVO slödder 😀
Va fan johan! ;( Det är iofs en bra ursäkt till att köpa en eftermarknads front! 😛
27 december, 2005 kl. 19:13 #102931pannan
DeltagareVa fan johan! ;( Det är iofs en bra ursäkt till att köpa en eftermarknads front! 😛
Mmm jag vet 🙂 får se vad som händer nu. Skall förbi Subaru imorgon och se om man kan lappa ihop den på något sätt så länge..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.