SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Evo X vs STi 08

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    thorlake
    Deltagare
      thorlake
      Deltagare
        OzO
        Deltagare

More on the subject.And oh so TRUE! 🙂http://driving.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/driving/jeremy_clarkson/article3016139.ece

I honestly began to imagine that it had been designed in a game of consequences: “You do the back, then fold the paper over. I’ll do the middle and we’ll get that drunk bloke to do the front.

Lt Dan
          Deltagare

Ja Clarkson skriver helt klart bra roligt 🙂 och…tänkvärt
            Det som slog mig när jag läste detta…

”This is the thing with Subaru ownership: every last detail matters. Every tiny piece of the water-injection jigsaw is more important than your child’s next breath. You don’t own a car like this, you are assimilated by it. You become one.”

…var att alla som dissar nya Imprezan är inga riktiga Subaru fantaster! Ni som inte gillar den. Byt märke. vi som är assimilated stannar kvar 🙂

God fortsättning alla Subaru vänner!

larsallan
            Deltagare

Byta till vad? Finns ju ingen värdig konkurent om man vill betala överkomligt mycket pengar, ha 4wd och så mycket prestanda som möjligt samtidigt som man kan använda den året runt, sprätta grus och åka på lite längre resor ibland (utan trailer alltså) och dessutom ha en verkstad som kan repa den i närheten.

thorlake
              Deltagare

Dewess, Ere ok med dig om jag inte håller med. 🙂

Så du menar att om Subaru börjar bygga bilar som är som en Volvo så skulle du ändå fortsätta köpa Subaru bara för att det är Subaru?

Låter som min gamla farsa som ALDRIIIIG skulle kunna tänka sig något annat märke än det kan kör just nu. 🙂

För mig är det så att jag har ett behov efter en viss typ av bil.
                När jag träffar på den typen av bil som råkar uppfylla allt det och lite till. Så är det ju den jag jagar efter.

Nu tycker jag att den nya modellen inte längre fyller det behov jag har varför jag skulle sluta köpa Subaru av den enkla anledningen.

Jag vill ha orginalitet (tokig design), bullrigt, hårigt å inte så jevla Svensson. Då är det kärlek.

Men nu känns det som det kvittar. Kan lika gärna köpa en typ Audi istället. Får fan så mycket mer bil om jag nu vill ha motor, komfort, elektriska knappar å lulllull å fyrhjulsdrift å dessutom försvinna i mängden.

Så ere me det. 🙂

/Mr Lake

Lt Dan
                Deltagare

Klart du får det 🙂

Ja om nu Subaru börjar sätta raka fyror i sina bilar och ta bort AWD så skulle jag också överge märket.

Ja annars är jag totalt assimilerad och kommer ALDRIG att byta märke. Dom är fortfarande unika även om nu man kan tycka att karossformen ser ut som vilken bil som helst. Utvecklingen måste gå framåt och som jag skrev innan, gillar man det inte så byt märke. Enkelt! 🙂

/Dan

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.