• Detta ämne är tomt.
Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Gilarski
    Deltagare

Om man har ett stulet kort, som Paypal kontot är kopplat till så kommer det högst troligen finnas täckning sålänge inte kortet är spärrat.

Skulle ju kunna vara så. Du som säljare bör kontakta Paypal och be dem titta närmare på köparens konto, när det rör sig om såhär mycket pengar. (+50000kr ?)

Kvarnis
      Deltagare

Mhmm läskigt 🙂

Låt oss säga att jag köper en pryl på ebay utav en privatperson.

20 dagar efter överföringen gjorts och jag har fått hem prylen. Har jag då möjlighet att köra tillbaka dom pengar jag redan fört över för just den saken jag köpt. Eller är det inte så det funkar?

Vad det beträffar bilen ifråga så känns det helt klart skumt. Du får nog ringa på lite “polare” som kan va med vid överlämnandet. Alternativt sätta tillbaka pengarna 🙂

Ja som köpare kan du ju starta en tvist, fast via ebay är det ebay som sköter det.
        Om du bara använder paypal så är det sdom som står för det, det är ju därför man är “skyddad” via paypal som köpare.

Gystompa
        Deltagare

Ja som köpare kan du ju starta en tvist, fast via ebay är det ebay som sköter det.
          Om du bara använder paypal så är det sdom som står för det, det är ju därför man är “skyddad” via paypal som köpare.

Okrajt. bra o veta.
          Men då lär man isf först tvista om det alltså. Jag trodde först en sväng det var så sjukt så att man kan begära tillbaka pengar för en pryl man köpt utan att ens behöva tala om varför eller tvista om det 🙂

Gilarski
          Deltagare

När jag KÖPTE en pryl i UK blåste säljaren mig men eftersom jag inom 45 dagar från köpet öppnade ett case hos Ebay så tog dom detta under sina vingar & drev det vidare. Det slutade med att jag fick tillbaka varenda cent.

Om det är annorlunda när man SÄLJER nåt vågar jag intre svara på men kolla upp det för säkerhet skull. Om de inte gör nån skillnad på KÖP/SÄLJ så är du ju safe.

När jag sålt har jag dock inte fått pengarna förrän jag uppgivit fraktsedelsnummer om jag minns rätt, tills dess har pengarna förräntats hos Paypal :rolleyes:.

Bilar säljs dagligen på Ebay så de måste som sagt kunna hjälpa dig. Deras kundsupport är kanon, har chattat med dem många gånger, oerhört hjälpsamma.

Kvarnis
            Deltagare

Jo visst men ingen ärlig person köper en bil från sevdala som bor i UK tro mig 😀

berne
              Deltagare

hur går det? har han hämtat bilen?

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.