› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Extraljusfrågor – alternativ och montering
- Detta ämne har 23 svar, 2,748 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 2 månader sedan av backfeed.
-
FörfattareInlägg
-
3 september, 2004 kl. 15:34 #157220backfeedDeltagare
Ok, får ta en titt under grillen och sen höra med Laitis om det är en sån lösning de säljer, eller höra med lokala Subaru förstås.
Jag kan inte se några stag från ljusen in under huven på bilden, du kör utan och det funkar bra?
3 september, 2004 kl. 19:26 #157202Janne248Deltagare>Dimljusersättning:
>- Kan inte ha dimljuskåpor typ STI antar jagJo, om du kör med Bosch Pilot 160 så kan du det. Det gör jag. Inte världens största lysen så klart, men en klar förbättring jmf med orginal dvs utan….
3 september, 2004 kl. 19:33 #157206christopherDeltagare>Ok, får ta en titt under grillen och sen höra med Laitis om
>det är en sån lösning de säljer, eller höra med lokala Subaru
>förstås.
>
>Jag kan inte se några stag från ljusen in under huven på
>bilden, du kör utan och det funkar bra?Jo jag har stag från varje ljus in under huven och skruvat i grillens ovansida.
/
fraSSe8 oktober, 2004 kl. 19:15 #157221backfeedDeltagareTänkte bara meddela hur det blev till slut.
Alternativ 1, alltså en ljushållare monterad bakom regskylten, men det blev tre ljus istället för två (tre Bosch Rallye 225, varav två bredstrålande och en kanon). Lyser som faen. :7
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/album219
Monterade två ”runda” Bosch-stag in under huven och ett ”runt” tvärstag över alla tre ljusen, vilket blev stabilt och bra. Har testkört i… hrm… kryddad… fart och de fladdrar inte. :+
8 oktober, 2004 kl. 19:40 #157207LeftyDeltagareSer bra ut, ska montera 3 st likadana lysen ihelgen 😀
9 oktober, 2004 kl. 16:20 #157212MDEDeltagareVisst är det härligt med x-lysen, som solen nästan tittar fram när drar på dom.kul att du blev nöjd med denna lösning!
/MDE
>Tänkte bara meddela hur det blev till slut.
>
>Alternativ 1, alltså en ljushållare monterad bakom regskylten,
>men det blev tre ljus istället för två (tre Bosch Rallye 225,
>varav två bredstrålande och en kanon). Lyser som faen. :7
>
>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/album219
>
>Monterade två ”runda” Bosch-stag in under huven och ett ”runt”
>tvärstag över alla tre ljusen, vilket blev stabilt och bra.
>Har testkört i… hrm… kryddad… fart och de fladdrar inte.
>:+9 oktober, 2004 kl. 21:35 #157208LeftyDeltagare>Tänkte bara meddela hur det blev till slut.
>
>Alternativ 1, alltså en ljushållare monterad bakom regskylten,
>men det blev tre ljus istället för två (tre Bosch Rallye 225,
>varav två bredstrålande och en kanon). Lyser som faen. :7
>
>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/album219
>
>Monterade två ”runda” Bosch-stag in under huven och ett ”runt”
>tvärstag över alla tre ljusen, vilket blev stabilt och bra.
>Har testkört i… hrm… kryddad… fart och de fladdrar inte.
>:+Vart köpte du dina ”runda” Bosch-stag… har kikat lite på min o jag vill helst inte skruva fast i grillen! Din lösning såg kanon ut!
Men så var jag och letade stagen där och på mekonomen så hittade dom de inte ens i sin bosch katalog 🙁Tvärstaget ska jag nog hitta… fanns på volvo men dom hade stängt idag 🙁 GRRRR jag som velat montera imorron ;(
10 oktober, 2004 kl. 21:24 #157209CastoRFibeRDeltagarenågon som har erfarenhet av en extraljus hållare som tillverkas av Light On, OL Construktion?. företaget ligger i farsta enligt Eniro
hållaren ska tydligen finnas i nån variant som ska va lätt demonterbar.
lite nyfiken på konstruktionen.
MVH/Pär7 november, 2004 kl. 11:44 #157222backfeedDeltagare>Vart köpte du dina ”runda” Bosch-stag… har kikat lite på min
>o jag vill helst inte skruva fast i grillen! Din lösning såg
>kanon ut!
>Men så var jag och letade stagen där och på mekonomen så
>hittade dom de inte ens i sin bosch katalog 🙁
>
>Tvärstaget ska jag nog hitta… fanns på volvo men dom hade
>stängt idag 🙁 GRRRR jag som velat montera imorron ;(De runda Bosch-stagen hittade jag hos OKQ8 för ca 30:- stycket och tvärstaget fanns hos Mekonomen. I Skellefteå då. 🙂
Har haft ljusen ett tag nu och är mycket nöjd, det är så sanslöst stor skillnad mot originalhelljusen och allt funkar perfekt!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.