Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Jocke.T
    Deltagare

Tjenis peni..!

Jag köpte härom dagen en ny domkraft, 2,5T Big Red, som Jula hade bra pris på.
      Den känns riktigt solid och är även såpass låg att jag kommer under Subban utan problem. Så jag är oerhört nöjd med allt utom att man får pumpa för det vildaste för att den ska hissa bilen.

Då började jag fundera om det finns något man man kan göra för att typ “trimma” den så den hissar lite snabbare.

Här är en länk till Domkraften

Mvh Jocke

Edit: Inga kommentarer om att jag ska köpa en annan domkraft då det var denna som ekonomin tillät.

Erlandsson
      Deltagare

Finns en hel tråd om just den domkraften på rejsa.nu, i ‘skruva banåkarbil’ om jag inte minns fel.

Skickat från en slamsug

Jocke.T
        Deltagare

Nämen, håller du fortfarande till här? 😛
          Jag kollade på rejsa men hittade inget. Du råkar inte ha nån ide om det var en specifik tråd om domkrafter eller i nån annan tråd du läste det?

Gyver
          Deltagare

Jag har en gammal bussdomkraft som jag nyligen renoverat. Ett riktigt stort as…. den har en liten arm också utöver den stora. Den lilla armen fyller samma funktion men man kan sätta foten på den och pumpa istället för att dra dem långa drag som krävs med den stora. Går typ 3 gånger så snabbt då att höja domkraften.

Erlandsson
            Deltagare

Fel av mig den ligger under allmänt ‘garagedomkraft av blingkaraktär’ vet inte om de du vill veta står där men vet att där skrivits en del om just Big Red

Skickat från en slamsug

adrenalin
              Deltagare

Turbokonvertera?

Jocke.T
                Deltagare

Såna med fotpump är jävligt smidiga 🙂

Ska kolla den tråden på rejsa ASAP!

Hehe, jag har ju en turbo liggande 😉

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.