SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Få ur backen!?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    MickeM
    Deltagare

Skum grej nyss när jag parkerade utanför jobbet…

Skulle backa in i en parkeringsficka, kom för långt och skulle lägga i ettan för att köra lite längre fram… Men NÄ! Backen fick jag inte ur. Backade 20cm bakåt, SEN ettan igen, inga problem. Men jag tycker att jag måste dra spaken rätt långt ut till höger för att få ur den… har något dragit sig åt nåt håll eller hur funkar det?

Backen har emellanåt varit lite småknixig att få i, inget man kämpar i, men att man måste hitta rätt ställe bara… Eller att man måste lägga i ettan och köra lite fram… men så tycker jag många bilar är angående backen.

Annars funkar lådan som den ska! Kan inte säga att jag är den som våldar så mycket.

Sååå…. ska man be nån subbesnubbe kolla ”linkage” eller ska jag börja spara till dogbox? 😀

/MickeM

MickeM
      Deltagare

Ah, det där med kopplingen testade jag ju inte…iofs för att bilen var igång och släpper man upp kopplingen på en Impreza med en Merca framför så… 🙁

Men för att få i en knixi back har jag ju inte testat kopplingen heller… bra bra!

Får se vad som händer i framtiden.

Men visst skulle en enkel förklaring sitta bra på varför det är som det är. 🙂

Edit… merca BAKOM!!!

Manor
        Deltagare

Hej !

Jag har inte haft något problem att få ur backen (vad jag kan påminna mig), men den är väldigt känslig att lägga i. Man behöver dock inte lägga i ettan, utan det räcker att släppa upp kopplingen och därefter trycka ner den igen.

Dr.Jerry kan säkert säga om/vad det är för eventuellt fel…samt även förklara varför backen är så kinkig att få i. Han är ju som en ”oljig drevsats” hela han ;).

mvh Mats N

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.