Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #286780
    Thornblom
    Deltagare

      Får väl bli en sån här efter mitt EJ22 N/A Turbo projekt kanske, om man har råd. Fladric, du har inte en Legacy Turbo till övers? 😀 Jag menar, ska du finansiera detta bygge måste du ju sälja en sån till mig..

      #286757
      Fladric
      Deltagare

        Får väl bli en sån här efter mitt EJ22 N/A Turbo projekt kanske, om man har råd. Fladric, du har inte en Legacy Turbo till övers? 😀 Jag menar, ska du finansiera detta bygge måste du ju sälja en sån till mig..

        Haha jag har några stående men de behåller jag nog 😉 Säljer jag nån av dem kommer jag bara köpa en annan så de får bli kvar!

        Detta bygge är nått år fram i tiden men kommer förhoppningsvis bli av så småningom 🙂

        #286770
        TommyToad
        Deltagare

          Har nu mailat lite fram och tillbaka med Hammink performance i Nederländerna, som är FFR:s EU-partner, och bett om en offert på en 818S. Kostar 50€ att få veta vad kalaset går på, det dras visserligen bort ifrån eventuell beställning. Ska bli kul att se vad dom vill ha i slutändan.

          818S går att “konvertera” till en 818C med ett hard top-kit (som kostar ganska exakt samma sak som prisskillnaden mellan S och C), så tänkte nog börja med den och sedan beställa antingen hard eller soft top. Soft top är dock rätt dyr, $2500 ska dom ha för den, kontra $3000 för hard.

          #286765
          zanoii
          Deltagare

            Jag är helt övertygad att jag har sett dem posta här på forumet när de höll på att konstruera den.

            Edit: http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=94381

            #286758
            Fladric
            Deltagare

              Har nu mailat lite fram och tillbaka med Hammink performance i Nederländerna, som är FFR:s EU-partner, och bett om en offert på en 818S. Kostar 50€ att få veta vad kalaset går på, det dras visserligen bort ifrån eventuell beställning. Ska bli kul att se vad dom vill ha i slutändan.

              818S går att “konvertera” till en 818C med ett hard top-kit (som kostar ganska exakt samma sak som prisskillnaden mellan S och C), så tänkte nog börja med den och sedan beställa antingen hard eller soft top. Soft top är dock rätt dyr, $2500 ska dom ha för den, kontra $3000 för hard.

              Vad kul! Funderat på vad för donator som du vill använda?

              Jag tycker personligen att 818C är snyggast men det kanske inte skiljer mer än tak mellan S och C? 🙂

              #286771
              TommyToad
              Deltagare

                Vad kul! Funderat på vad för donator som du vill använda?

                Jag tycker personligen att 818C är snyggast men det kanske inte skiljer mer än tak mellan S och C? 🙂

                Ska försöka pula in en smidd EJ20 med tillhörande låda, det ska tydligen fungera. Resterande delar blir förmodligen ett ihopplock, lite eftermarknadsgrejer och lite bättre begagnat. Får se hur det slutar.
                Bromsar blir antingen ett av deras Wilwood-kit med ok och skivor eller något annat lite bättre än WRX-standard.

                Som jag förstår det så är kitten identiska idag, förut var det en annan front på C än S, men nu verkar det vara samma. Och taket då förstås. Kör man med S och hardtop till så har man möjligheten att plocka bort taket. Det är möjligt att det går att göra med C också, men jag är inte säker.

                Vi får se vad Holländarna ska ha för kalaset. Kanske slutar med att det är (mycket) billigare att beställa från USA själv, med hjälp av någon fraktfirma.

                #286772
                TommyToad
                Deltagare

                  Om det är någon som är nyfiken så kan jag meddela att priserna är helt okej, jämfört med direkt ifrån FFR. Man får ju också support och sådär genom dom. Om någon vill veta lite mera exakta priser så finns jag på PM.

                  #286774
                  TommyToad
                  Deltagare

                    Har nu lagt en order på ett 818C-kit. Förväntas dyka upp i mitten av februari någon gång.

                    #286762
                    Igge
                    Deltagare

                      Läckert! Projekttråd här? 🙂

                      Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

                      #286764
                      Grovsnus
                      Deltagare

                        Riktigt kul! 🙂

                        SSC #1596
                        Oyp_Oyp

                        #286759
                        Fladric
                        Deltagare

                          Fan vad kul 😀 projekttråd här är ett måste!
                          Får man fråga vad det kostade? Du kan ta det i PM om du vill 🙂

                          #286775
                          TommyToad
                          Deltagare

                            Projekttråd får jag lov att ordna!

                            Kalaset kommer gå på strax över 200K med frakter och diverse moms/skatter inkluderat.

                            #286761
                            FiddeFuling
                            Keymaster

                              så det lutar åt att det blir av?

                              sjukt häftigt!! d—0.o—b

                              #286773
                              TommyToad
                              Deltagare

                                så det lutar åt att det blir av?

                                sjukt häftigt!! d—0.o—b

                                Absolut! Väntar nu bara på att FFR ska tillverka kittet och leverera det till hamnen, där det får åka container tillsammans med andra bilar/kit till Holland.

                                #286776
                                TommyToad
                                Deltagare


                                  Framme i NL, snart sker leverans till kalla svedala

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.