Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #32661
    t1hero
    Deltagare

      Jag är lite sugen på att köra bredare fälg och däck.

      Hur breda 17tummare får man på en STI-03 med original ET (53?)

      Jag inbillar mig att jag får bättre väghållning av korrekt ET, men det är en intressant diskussion.
      Spacers inbillar jag mig är helt förkastligt på bana.

      Tänkte hänga på fetare r888, och då duger inte 7,5″ fälg (trippelåttorna gillar tyskstuk tydligen)

      #271320
      Igge
      Deltagare

        Ökad spårvidd är väl fördelaktigt på bana?
        Man brukar väl få ökad spårkänslighet, men det är inget problem på bana direkt va?

        Jag märkte dock ingen enorm skillnad på 53 och 35, dock inte riktigt back to back test

        #271318
        t1hero
        Deltagare

          Det har du rätt i, banan är ju platt så där störs man inte av spårighet heller.

          #271321
          Igge
          Deltagare

            Det har du rätt i, banan är ju platt så där störs man inte av spårighet heller.

            Exakt!

            Hade du bott närmre hade du kunnat svängt förbi och provat 225/35-18 på Et 35 som jämförelse, men det kanske känns för långt för dig

            #271319
            t1hero
            Deltagare

              Exakt!

              Hade du bott närmre hade du kunnat svängt förbi och provat 225/35-18 på Et 35 som jämförelse, men det kanske känns för långt för dig

              Jag har 225/40-18 ET53 på gatfäljarna tror jag (märkningen övermålad och min mätning är nog bara 80% rätt), de är betydligt mer spårkänsliga (än lika breda däck) på fäljarna med rätt ET. Men sedan påverkar ju formen på däcket också känslan.

              Nu skall jag bara räkna ut hur breda däck jag kan få plats med utan att behöva leka med plåtsaxen (men ökningen från 225 till 235 gav rätt mycket så mer än 255 känns onödigt i det här läget)

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.