› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › fälg som inte passade
- Detta ämne har 13 svar, 1,479 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 4 månader sedan av
kelta.
-
FörfattareInlägg
-
17 januari, 2007 kl. 23:10 #5662
kelta
Deltagarehej
nu dök ett problem till upp
jag köpte i november däck o fälg
som skulle passa WRX STI -04
dock gjorde de ju ej detta dom tar inte retur eller byter för de har gått mer än 14 dagar
kan man sätta spacer tro eller blir et helt åt skogen
tror de e 45mm et saknas mellan 3-5mm
här e en länk till fälgen
http://www.svenskagrossisten.se/product_info.php/cPath/959_962/products_id/4807/ACE_Diva__Devino__7x17.html17 januari, 2007 kl. 23:42 #74420Sasse
DeltagareDet GÅR att sätta spacers. Men det är inte att rekommendera. Sliter betydligt mer på delarna än en fälg med rätt offset.
Vanlig vardagskörning och ”åka-rakt-fram-jättefort-körning” så spelar nog spacers mindre roll. Men personligen skulle jag aldrig köra t.ex konbana med spacers.Har varit med om samma problem. Jag sålde fälgarna istället, skulle givetvis velat ha kvar dom. Men säljer hellre, gör om, och gör rätt 🙂
Edit: När det gäller fälgar till STi:n i synnerhet (och Imprezor i allmänhet) så skall man alltid ta däckhandlarns’ ord med en nypa salt. Oftast har dom inte speciellt stor koll på vad som passar och inte passar till Imprezan.
18 januari, 2007 kl. 05:57 #74426kelta
DeltagareJa tydligen så vet dom inte vad dom lovar att de passar till
ok skall prova hur mycke jag måste justera dom
de e ju ändast vinterdäcken så de skall ju nog va ok
annars får de väll bli nya fälgar till gt 🙂
och nyköp till till den andra18 januari, 2007 kl. 08:04 #74417Blocken
Deltagaredom tar inte retur eller byter för de har gått mer än 14 dagar
Sa de att fälgen skulle passa så ska den väl göra det oavsett om det gått mer än 14 dagar eller inte? Snögubbefirma skulle Block säga… Stå på dig!
Good luck
Blocken
…………………..
Thai-Perr18 januari, 2007 kl. 11:22 #74418GrizzlyBear
DeltagareJag är kanske ute å cyklar, men ET45 är väl för lite och för att öka det måste man väl svarva av några millimeter på fälgen. Inte lägga till med en spacer? Eller är det annorlunda på STin?
Oavsätt är det skit av däckfirman att sälja fälgar som inte passar och sedan vägra inte ta tillbaka dem.
18 januari, 2007 kl. 11:56 #74427kelta
DeltagareTack alla
jag ska på dom igen
får vell göra en reklamation istället18 januari, 2007 kl. 12:12 #74421Sasse
DeltagareJag är kanske ute å cyklar, men ET45 är väl för lite och för att öka det måste man väl svarva av några millimeter på fälgen. Inte lägga till med en spacer? Eller är det annorlunda på STin?Oavsätt är det skit av däckfirman att sälja fälgar som inte passar och sedan vägra inte ta tillbaka dem.
Det som är annorlunda är; Större bromsskivor, betydligt större ok (dessa skapar ”mest” problem gällande fälgar på STi:n) samt att man faktiskt kan köra med en lägre offset (än på GT:n/WRX:en) utan att det tar i.
Offseten på GT:n och STi:n är inte densamma heller. Skiljer iofs inte mycket, 2mm, men ändå 🙂Hans problem är att fälgen tar i bromsoket, d.v.s att man måste flytta fälgen utåt (lägre offset). Problemlösare = spacers, eller som jag sa, nya fälgar 🙂
18 januari, 2007 kl. 16:53 #74424challe
DeltagareAnnars kan du ju slå en pling till Sverker Olofsson.
Han älskar sånna här fall och är ju inte direkt känd för att ge sig i första taget 😉23 januari, 2007 kl. 17:35 #74428kelta
DeltagareNu har jag pratat med dom igen
å deras policy är 14dagar det upprepade han typ 10 ggr
jag förklarade problemet å sa att de e ju en lager fälg
däcken vill jag beholla med åter igen policy så jag ruttnade
nu har jag precis beställt nya fälgar av Amit
samma som Sasse 😀
känns så g***a bra23 januari, 2007 kl. 17:45 #74423Desen
DeltagareJa och ibland kan det räcka med att man skickar ett mail till säljaren med hela historien och samtidigt nämner att kopia av mailet skickats till KO och sverker.
Fick själv en trasslig historia med Datorbutiken.com att reda ut sig fint på det viset.
Stå på dig o lycka till.
/Andreas, Skåne, Kristianstad
http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
300 st posters av Block 1250kr
1st porrfilm 199kr
2st öl 28kr
Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!23 januari, 2007 kl. 17:54 #74419Mats
DeltagareSå kan det inte få gå till.
Dra detta till KO!!
Ge dig inte!Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg23 januari, 2007 kl. 22:12 #74425.zip
DeltagareNejje! Mejla/ring konsumentverket http://www.konsumentverket.se/ och berätta ditt problem. Självklart ska detta redas ut med full återbetalning.
//.zip
24 januari, 2007 kl. 02:05 #74422Sasse
DeltagareNice 🙂 Synd bara att leveranstiden blev lite längre än väntat, men sommaren är ju långt bort än, i alla fall här uppe (-23 grader just nu).
24 januari, 2007 kl. 17:17 #74429kelta
DeltagareNä nu ska vi ha lite possitiva vibbbar me
jag visade fälgarna för gumman och de får bli nya till hennes gt
krängde på vinter pupperna på dom befintliga fälgarna till wrx.en
dom va lite feta 8″ däck 205/50-17 men det fungerade
så nu ska jag beställa reg.besikning -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.