SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning fälg som inte passade

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    kelta
    Deltagare

hej
      nu dök ett problem till upp
      jag köpte i november däck o fälg
      som skulle passa WRX STI -04
      dock gjorde de ju ej detta dom tar inte retur eller byter för de har gått mer än 14 dagar
      kan man sätta spacer tro eller blir et helt åt skogen
      tror de e 45mm et saknas mellan 3-5mm
      här e en länk till fälgen
      http://www.svenskagrossisten.se/product_info.php/cPath/959_962/products_id/4807/ACE_Diva__Devino__7x17.html

Sasse
      Deltagare

Det GÅR att sätta spacers. Men det är inte att rekommendera. Sliter betydligt mer på delarna än en fälg med rätt offset.
        Vanlig vardagskörning och ”åka-rakt-fram-jättefort-körning” så spelar nog spacers mindre roll. Men personligen skulle jag aldrig köra t.ex konbana med spacers.

Har varit med om samma problem. Jag sålde fälgarna istället, skulle givetvis velat ha kvar dom. Men säljer hellre, gör om, och gör rätt 🙂

Edit: När det gäller fälgar till STi:n i synnerhet (och Imprezor i allmänhet) så skall man alltid ta däckhandlarns’ ord med en nypa salt. Oftast har dom inte speciellt stor koll på vad som passar och inte passar till Imprezan.

kelta
        Deltagare

Ja tydligen så vet dom inte vad dom lovar att de passar till
          ok skall prova hur mycke jag måste justera dom
          de e ju ändast vinterdäcken så de skall ju nog va ok
          annars får de väll bli nya fälgar till gt 🙂
          och nyköp till till den andra

Blocken
          Deltagare

dom tar inte retur eller byter för de har gått mer än 14 dagar

Sa de att fälgen skulle passa så ska den väl göra det oavsett om det gått mer än 14 dagar eller inte? Snögubbefirma skulle Block säga… Stå på dig!

Good luck

Blocken

…………………..
            Thai-Perr

GrizzlyBear
            Deltagare

Jag är kanske ute å cyklar, men ET45 är väl för lite och för att öka det måste man väl svarva av några millimeter på fälgen. Inte lägga till med en spacer? Eller är det annorlunda på STin?

Oavsätt är det skit av däckfirman att sälja fälgar som inte passar och sedan vägra inte ta tillbaka dem.

kelta
              Deltagare

Tack alla
                jag ska på dom igen
                får vell göra en reklamation istället

Sasse
                Deltagare

Jag är kanske ute å cyklar, men ET45 är väl för lite och för att öka det måste man väl svarva av några millimeter på fälgen. Inte lägga till med en spacer? Eller är det annorlunda på STin?Oavsätt är det skit av däckfirman att sälja fälgar som inte passar och sedan vägra inte ta tillbaka dem.

Det som är annorlunda är; Större bromsskivor, betydligt större ok (dessa skapar ”mest” problem gällande fälgar på STi:n) samt att man faktiskt kan köra med en lägre offset (än på GT:n/WRX:en) utan att det tar i.
                  Offseten på GT:n och STi:n är inte densamma heller. Skiljer iofs inte mycket, 2mm, men ändå 🙂

Hans problem är att fälgen tar i bromsoket, d.v.s att man måste flytta fälgen utåt (lägre offset). Problemlösare = spacers, eller som jag sa, nya fälgar 🙂

challe
                  Deltagare

Annars kan du ju slå en pling till Sverker Olofsson.
                    Han älskar sånna här fall och är ju inte direkt känd för att ge sig i första taget 😉

kelta
                    Deltagare

Nu har jag pratat med dom igen
                      å deras policy är 14dagar det upprepade han typ 10 ggr
                      jag förklarade problemet å sa att de e ju en lager fälg
                      däcken vill jag beholla med åter igen policy så jag ruttnade
                      nu har jag precis beställt nya fälgar av Amit
                      samma som Sasse 😀
                      känns så g***a bra

Desen
                      Deltagare

Ja och ibland kan det räcka med att man skickar ett mail till säljaren med hela historien och samtidigt nämner att kopia av mailet skickats till KO och sverker.

Fick själv en trasslig historia med Datorbutiken.com att reda ut sig fint på det viset.

Stå på dig o lycka till.

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
                        300 st posters av Block 1250kr
                        1st porrfilm 199kr
                        2st öl 28kr
                        Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

Mats
                        Deltagare

Så kan det inte få gå till.
                          Dra detta till KO!!
                          Ge dig inte!

Mats GBG
                          Regionsansvarig Göteborg

.zip
                          Deltagare

Nejje! Mejla/ring konsumentverket http://www.konsumentverket.se/ och berätta ditt problem. Självklart ska detta redas ut med full återbetalning.

//.zip

Sasse
                            Deltagare

Nice 🙂 Synd bara att leveranstiden blev lite längre än väntat, men sommaren är ju långt bort än, i alla fall här uppe (-23 grader just nu).

kelta
                              Deltagare

Nä nu ska vi ha lite possitiva vibbbar me
                                jag visade fälgarna för gumman och de får bli nya till hennes gt
                                krängde på vinter pupperna på dom befintliga fälgarna till wrx.en
                                dom va lite feta 8″ däck 205/50-17 men det fungerade
                                så nu ska jag beställa reg.besikning

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.